Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

sitter och kikar på lite bilder, detta ser juh rätt praktiskt ut också

mer info finns HÄR

Comment

Original inlägg av forhike
      sitter och kikar på lite bilder, detta ser juh rätt praktiskt ut också

mer info finns HÄR
      Ser coolt ut, Är dom externa lådorna hemmabygge eller finns det att köpa? stödjer PS2 flera HD samtidigt??

Comment

Original inlägg av Zapata
        stödjer PS2 flera HD samtidigt??
        Tvivlar på det

Comment

Original inlägg av svennut82
          Skulle vilja veta var jag kan få tag på en såndär grej =) vart lite intresserad..
          vad använder du?
          En sådan här använder jag:
          https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/v...p?varenr=57353
          PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

Original inlägg av Zapata
            Ser coolt ut, Är dom externa lådorna hemmabygge eller finns det att köpa? stödjer PS2 flera HD samtidigt??
            finns nog inte att köpa han har nog tagit nån lämplig låda från nått annat,
            det är nog bara att kika runt lite hemma eller hos polaren och se om man hittar nån låda man kan modifiera, blir juh smidigt att ha släde i ps2:an så slipper man skruva lös nätverksadaptern varje gång man vill ha ut hårddisken, sen ser det juh rätt snyggt ut..
            vill man kan kan man juh leka vidare och montera in en sån där grej så man kan ha 4 handkontroller i lådan också, bara att använda fantasin

Comment

Original inlägg av danne.sk

Denna borde funka på samma sätt va eller?

http://www.inwarehouse.se/pb.asp?src=3&sku=e717616

Comment

Nej, eftersom det står: "Powered directly via USB port " så skulle jag inte köpt den. Det brukar bara vara 2.5" diskar man kan driva med strömmen från USB-porten eftersom den bara ger 5 V och en vanlig 3.5" disk kräver både 12V & 5V. Dessutom mera ampere en vad en USB kan leverera så jag förstår inte vad man skall kunna ha i den lådan och den är dyrare än den jag länkade till.
                Jag har inte hittat en låda som är billigare (370kr) eller snyggare än den jag länkade till dessutom så ingår det nätadapter och vertikalställ till den.
                Last edited by danne.sk; 2004-08-08, 22:35.
                PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

Dette er sikkert et dumt spørsmål og er sikkert blitt svart på alt, men men.. Ikke alltid jeg forstår hva dere svensker sier

Uansett, det jeg lurte på er:
                  - Kan jeg for eksempel ta en 120GB harddisk, koble den til PC'en, legge inn PS2 spill og så koble den til PS2'en igjen og spille spillene _uten_ å ha en modchip i PS2'en?

Håper dere skjønte den og at noen gidder å svare meg

Comment

Ja, om du har orginal HD Loader eller HD Advande.

Comment

joda det ska funka!
                      gör så själv ewftersom jag inte har nått chip i min ps2, så jag tankar hem alla spel på dc sen lägger jag in dom på min hd via datorn och slänger in den i ps2an och spelar =)

Comment

Original inlägg av al3x
                        - Kan jeg for eksempel ta en 120GB harddisk, koble den til PC'en, legge inn PS2 spill og så koble den til PS2'en igjen og spille spillene _uten_ å ha en modchip i PS2'en?
                        Akkurat! :-)

(Med HDLoader)

Comment

Ah, må ha orginal HD Loader..
                          Hehe, da må jeg nesten velge om jeg skal kjøpe det eller en chip :P

Comment

Någon som kan berätta för mig hur man kör i olika "mode". Läste här i tråden att det var någon som hade lagt in spel med winhiip och det hade fungerat till 100 % men sedan när han skulle starta spelet så blev skärmen bara svart.
                            Jag har nämligen samma problem.
                            Spelen jag inte får att fungera är DDArena & World Championship Snoccer.

Tacksam för hjälp

Comment

Original inlägg av CheckMate
                              Någon som kan berätta för mig hur man kör i olika "mode". Läste här i tråden att det var någon som hade lagt in spel med winhiip och det hade fungerat till 100 % men sedan när han skulle starta spelet så blev skärmen bara svart.
                              Jag har nämligen samma problem.
                              Spelen jag inte får att fungera är DDArena & World Championship Snoccer.

Tacksam för hjälp
                              Starta PS2 med HDLoader. Markera spelet i listan och tryck på SELECT. Då kommer alternativen för MODE upp. Det finns åtta olika kombinationer. (Om jag inte minns helt fel).

Comment

Tackar för hjälpen, nu är helgen räddad

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X