Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSP downgrader 2.0->1.5 finns nu! Och den funkar!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av ktd
    Hittade en Europa 2.0 så nu är jag äntligen tillbaka!
    Kan du vara vänlig och säga mig vart du hittade den?

Sen en till fråga, vet du ifall man kan uppgradera med vilken som helst. Har jp 1.5 nu som jag köpt. Funderade på ifall jag kunde köra Eu 2.0 eller om jag måste hålla mig till JP 2.0 isf?
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

Comment

Måste få meddela. Man behöver INTE plocka ut batteriet när man ska starta om PSP:an efter varje nedgraderingssteg. Det räcker med att hålla inne power LÄNGE. Vi snackar 15 - 20 sekunder. Väldigt onödigt att hålla på att pilla ut batteriet varje gång. Som skrivet i hjälpfilen för downgradern så stöter man på TVÅ olika felmeddelande. Ett på 99% av uppgraderingen och ett när man startar om psp:an efter att den hängt sig på 99%. Det sistnämda är bara ett meddelande om att inställningarna är felaktiga och att man ska trycka O. Efter detta så startar pspan om och så har man 1.5.

Om ni bara kör patchen i PHOTO och inte uppgraderar så står det i systeminformation att ni har 1.0. Detta stämmer alltså inte. Nedgraderaren "lurar" pspan att den är 1.0 och därför låter den dig "uppgradera" till 1.5 när du egentligen har 2.0.

Comment

Jag förstår inte...Du ville väl inte att umd'n skulle starta när du startade psp'n. Du behöver inte skriva in någon kod bara trycka back som antingen är X/O...
        Jo men jag orkar inte skriva in koden 0000 (eller nån annan heller) när jag ska starta ett spel...
        Last edited by ktd; 2005-10-05, 00:10.

Comment

Original inlägg av Fook-me
          Kan du vara vänlig och säga mig vart du hittade den?

Sen en till fråga, vet du ifall man kan uppgradera med vilken som helst. Har jp 1.5 nu som jag köpt. Funderade på ifall jag kunde köra Eu 2.0 eller om jag måste hålla mig till JP 2.0 isf?
          Jag drog den från http://www.psphacks.net/component/op...per/Itemid,53/ men det ser ut på datumet att det är 2.01 där nu så läs noga texten efter ver. nummer om du ska använda länken. Jag kan annars kolla när jag kommer hem från äckliga Malmö imorgon om jag har kvar den och kan lägga ut den...

Jag tror du kan köra in vilken uppdatering som helst men ät inte säker så det är på egen risk. Jag körde in eur 2.0 i min US PSP utan problem...

Comment

hej jag skulle viljsa ha hur man gör det på svenska istället men när jag gör rätt får jag inte det o funka snälla nån kan väl förklara exakt hur man gör på svenska tack för jag för jag måste göra nåt fel !! MVH Ninnus !

Comment

Original inlägg av ninnus
              hej jag skulle viljsa ha hur man gör det på svenska istället men när jag gör rätt får jag inte det o funka snälla nån kan väl förklara exakt hur man gör på svenska tack för jag för jag måste göra nåt fel !! MVH Ninnus !
              Inte för att jag behövt köra downgraderna. Men jag vet att en del psp kommer med firmware 1.52, har uppdaterat till 2.0 isf?.
              Finns en del guider ute om hur man gör.
              http://www.psphacking101.com/modules...download&cid=9
              detta är en länk till en film som du kan tanka ner som visar hur man gör.
              Lycka till.
              Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
              Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2

Comment

hej jag försökte nergradera mitt psp men när jag skulle det så stod det att jag hade 1.0 ?? o mitt e svenskt köpt i svergie hur gör jag då ?? hur uppdaterar jag mig till 2,0 ?? igen har jag pajat nåt ?? fattar noll ??

MVH Ninnus !

Comment

en fråga hur uppgraderar jag till 2,0 så jag kan nedgradera till 1,50 sen på min psp står det att den har version 1,0 ?? som sagt fattar noll ??

Comment

Original inlägg av ninnus
                    en fråga hur uppgraderar jag till 2,0 så jag kan nedgradera till 1,50 sen på min psp står det att den har version 1,0 ?? som sagt fattar noll ??
                    Okay, fattar du noll. Ta då och be någon som gjort det förrut att göra det.

Du ska iaf uppgradera till 2.0, sedan köra in downgradern och göra saken med tiff filen och följa instruktionerna.

Comment

Du har antagligen använt feel EBOOT. Du har lagt in 1.0 istället för 1.5.
                      Ladda ner 1.5 igen (rätt EBOOT) och lägg i GAMES\UPDATE och kör den så får du 1.5...

Comment

Original inlägg av ktd
                        Du har antagligen använt feel EBOOT. Du har lagt in 1.0 istället för 1.5.
                        Ladda ner 1.5 igen (rätt EBOOT) och lägg i GAMES\UPDATE och kör den så får du 1.5...
                        KTD: Det finns ingen Eboot fil för firmware 1.0 (utom om möjligen sony har den)...

Comment

Jo då, jag har sett den på ett par ställen. Det finns ju flash backup apps ute...

Comment

Jag kan inte lägga över overflow.tif

jag kan inte göra det för den finns inte säger min dator. Jag kan se den i winrar och winzip men när jag zippar upp den så finns den inte längre.

Någon som kan hjälpa mig

Comment

Stäng av ditt antivirusprogram när du packar upp och för över...

Norton klassar dom som PSPBRICK och tar bort overflowbilderna...

Comment

Original inlägg av ktd
                                Jo då, jag har sett den på ett par ställen. Det finns ju flash backup apps ute...
                                Ja, det är dumpar av firmware verisionen ja men vi snackar om eboot filen..

Jag ska förklara skillnaden:

Dumpen av firmwaren är som ett installerat program som du tagit alla filer från hårddisken och fört den till en annan dator.

Eboot filen är däremot samma sak (i det här fallet, annars är fungerar den ungefär lika dant som en .exe fil gör i windows) som en installation's fil. Du måste ofta installera operativsystemet korrekt om din dator ska fungera eller hur? Det räcker inte med att bara kopiera alla filer från skivan och lägga dem på hårddisken.

Eftersom 1.0 var den tidigaste firmwaren som kom och var förinstallerad på alla psp'or som fanns så skulle det ju vara onödigt att släppa en installationsfil, eller?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X