Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella Undiluted Platinum tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Hansi
    Normalt startar PSP:n med det firmware som är flashat i chippets minne.

Håller man in "L" knappen (vänster pekfinger) så startar PSP:n med "sitt eget" firmware.

Om du sätter din PSP i "suspend mode" så måste du komma ihåg att hålla in "L" knappen när du startar upp igen om du hade original firmware aktivt när du aktiverade "suspend". Annars kommer du upp med fel firmware, och när det buggar ur så kan chippets flash bli korrupt så att du måste flasha om det igen.

Chipets "flash läge" aktiveras genom att man trycker D-PAD åt VÄNSTER vid uppstart.

De chip vi har på lager passar INTE PSP med moderkort TA-82!
    Låter cool... Man kanske ska vänta då tills det kommer något chip med flera banker så man kan ha olika biosar i, välja på skärmen... Borde ju "inte vara så svårt". :P
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

Comment

Ja, eller vänta på PSP2, Playstation 4 osv
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
        Ja, eller vänta på PSP2, Playstation 4 osv

Hehe, det kan man ju göra. Men det lär ju spruta ut en del chip nu tycker man...
        PSP PSP1004 - 1 GB

Comment

Fan att jag sålt min psp, skulle vara kul att testa löda in en utav dessa... Man anser ju sig själv ha tillräckliga kunskaper och lödvana, men man vet ju aldrig....
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Hej Hansi, jag har beställt ett psp chip + montering och för två dagar sen fick jag ett orderbekräftelse det stog så här : Vi räknar med att kunna skicka din beställning: finns på lager
            Varorna skickas med: Hämtas i butik Blekingegatan 16
            Fraktkostnad : 0:-
            Betalningssätt: Betalas och hämtas i PSXCARE butik.

Betyder det att jag kan lämna in min psp imorgon i erat affär och få den monterad ??

Comment

Vill du ha chip monterat så lämnar du in psp:n så fort som möjligt bara. Den köas in i arbetslistan när du kommer in med den i butiken, inte när du gör beställningen.

Och du får det pris du bokade. Jag höjde priset strax efter när jag insåg att teknikerna lär behöva rejält med tid på sig för att få till dom där chippen så det håller.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

(och strular den som står i kassan om priset så bry dig inte om det, be han notera att hansi lovat det bokade priset så fixar jag det när jag kommer in ifall jag inte skulle vara på plats. Du betalar ändå först när den är klar)

Comment

Tack Hansi!

Jag kommer in med psp:n imorgon.

Och om ni under monteringen gör sönder eller gör nåt så att psp:n inte fungerar,får jag en ny psp då ?
                  Last edited by Qwerti; 2006-07-09, 22:34.

Comment

Hansi betyder det att även jag får chippet monterat till det gamla priset eftersom det var det som gällde när jag lämnade in mitt PSP i torsdags?

Comment

Japp, ni får det pris som gällde vid bokning/inlämning.

Förstör vi en PSP så skaffar vi reservdelar för reparation eller ersätter med en begagnad eller värdet på den inlämnade efter sedvanligt avdrag efter hur gammal den är.

Comment

Hansi, har du någon uppfattning om hur lång väntetid det är på monteringen? Bara lite nyfiken, funderar fortfarande på detta chip..
                        PSP PSP1004 - 1 GB

Comment

Beror som vanligt på hur mycket prylar som folk lämnar in. Senaste veckan var rätt lugn, så nu har vi ingen kö alls egentligen. Men nu har ju fotbollsvm spelats klart så det kanske blir lite mer kunder som kommer in nu igen :-)

Comment

Har ni gjort några lyckade installationer än?

Comment

När är ni klara, lämnade in mitt psp igår?? :P

Kan jag spela iso direkt från psp:n utan att ladda ned umd emulator och sånt??
                              Last edited by Qwerti; 2006-07-11, 13:35.

Comment

http://pspupdates.qj.net/Undiluted-P...g/49/aid/54242

Kanske bra för er, alla...
                                PSP PSP1004 - 1 GB

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X