Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSP G.P.S modulen (PSP-290)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av WDS Visa Inlägg
    Skulle även jag vilja veta.

Reggade mig på sidan då jag tänkt dra iväg ett PM till Pendragon, denna funktion verkar dock saknas.. Nåväl.

Har beställt en GPS jag med som dyker upp på fredag och håller på att förbereda mig redan nu. Har bara några enkla fråga;
    Kör 3.03-OE-A just nu och trodde detta var det bästa alternativet när man vill spela ISO-spel. Detta kanske inte stämmer?
    Det jag undrar är om GPS-en fungerar fint med 3.03:an eller om jag ska byta upp mig? Fungerar ISO-spel lika bra med högre versioner?

Pendragon; Vilken version använder du just nu? Din guide börjar ju bli gammal

Tackar förövrigt innerligt för det arbete du lagt ned. Helt suveränt!
    3.52 M33 är den bästa ATM om du har en phat psp det will säga annars så kan du lika gärna skaffa 3.90 M33.
    Dock så kräver många spel idag 3.71 (patapon kräver 3.90) så om du inte tänker pilla med så mycket homebrew så rekomenderas 3.71 (kolla så att GPS homebrewen funkar till det bara).
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
      3.52 M33 är den bästa ATM om du har en phat psp det will säga annars så kan du lika gärna skaffa 3.90 M33.
      Dock så kräver många spel idag 3.71 (patapon kräver 3.90) så om du inte tänker pilla med så mycket homebrew så rekomenderas 3.71 (kolla så att GPS homebrewen funkar till det bara).
      Tack för svaret!

Köpte min PSP i helgen och är så mycket n00b man kan vara (dock är datorkunskaperna hyffsade, så att flasha den på egen hand gick som smör).

Phat PSP menas med den lite tjockare versionen antar jag? Isf. är det denna jag har.

3.71 verkar fungera med GPS'en, enligt sökresultat på Google.
      Blir till att testa 3.52 till att börja med, skulle jag stöta på något problem med något spel är det ju enkelt att uppgradera från 3.52 till 3.71. 3.52 är väl stabilare?

Comment

Tack för svaret!

Köpte min PSP i helgen och är så mycket n00b man kan vara (dock är datorkunskaperna hyffsade, så att flasha den på egen hand gick som smör).

Phat PSP menas med den lite tjockare versionen antar jag? Isf. är det denna jag har.

3.71 verkar fungera med GPS'en, enligt sökresultat på Google.
        Blir till att testa 3.52 till att börja med, skulle jag stöta på något problem med något spel är det ju enkelt att uppgradera från 3.52 till 3.71. 3.52 är väl stabilare?
        1. Ja, Phat = tjock = gammal
        2. Nja, båda är stabila men många homebrews funkar bäst med 3.52. Dock kräver nästan alla spel idag 3.71 eller senare så allt beror på vad du vill göra.
        Men börja på 3.52 är en bra start eftersom du behöver tyvärr ett pandora kit för att nedgradera (riktigt dummt tycker jag men men)
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

MapThis som är Gratis o hemkokat hittar ni info här om:
          http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/forumdisplay.php?f=169

Funkar fint på 3.90 M33-2 med lite modifikationer om man kör slim men kika i forumet jag länkade till innan.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Skulle även jag vilja veta.

Reggade mig på sidan då jag tänkt dra iväg ett PM till Pendragon, denna funktion verkar dock saknas.. Nåväl.

Har beställt en GPS jag med som dyker upp på fredag och håller på att förbereda mig redan nu. Har bara några enkla fråga;
            Kör 3.03-OE-A just nu och trodde detta var det bästa alternativet när man vill spela ISO-spel. Detta kanske inte stämmer?
            Det jag undrar är om GPS-en fungerar fint med 3.03:an eller om jag ska byta upp mig? Fungerar ISO-spel lika bra med högre versioner?

Pendragon; Vilken version använder du just nu? Din guide börjar ju bli gammal

Tackar förövrigt innerligt för det arbete du lagt ned. Helt suveränt!
            Hej hopp, för att svara på första inlägget så ligger språkpaket och menyer på svenska på forumet jag länkade till tidigare, missade jag det så kommer länken här: http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=70091
            Bilden på menyn ligger där o det är bara att högerklicka o spara

Fartkamera info hittar ni här:
            http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=76163
            och snablänk för er lata jädrar : http://www.speedcam.tk <-- Klicka på PSP test

Såg att jag länkat till Configfil + bilder här med: http://forum.psxcare.com/support/sho...6&postcount=24

*Fyy på dig kotten

och ladda ned senaste versionen av MapThis från:
            http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/forumdisplay.php?f=169
            Last edited by Pendragon; 2008-02-27, 16:13.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
              1. Ja, Phat = tjock = gammal
              2. Nja, båda är stabila men många homebrews funkar bäst med 3.52. Dock kräver nästan alla spel idag 3.71 eller senare så allt beror på vad du vill göra.
              Men börja på 3.52 är en bra start eftersom du behöver tyvärr ett pandora kit för att nedgradera (riktigt dummt tycker jag men men)
              Att jag ska använda PSP'n till att spela är ganska självklart. Kanske borde satsa på 3.71 ändå. De spel jag testat fungerar fint med 3.03-oe-a.. Menmen.

Så, för att nedgradera från 3.71 till 3.52 (eller lägre) krävs pandora?
              Är som sagt helt ny PSP-användare, du får gärna utveckla det du skriver. Men som jag förstått det är pandora ett program som programmerar om batteriet och minneskortet som gör det möjligt att hacka PSP'n ytterligare..?
              Betyder detta att det är nödvändigt att köpa ett extra batteri?

Vad struligt allt är då ^^

Comment

Att jag ska använda PSP'n till att spela är ganska självklart. Kanske borde satsa på 3.71 ändå. De spel jag testat fungerar fint med 3.03-oe-a.. Menmen.

Så, för att nedgradera från 3.71 till 3.52 (eller lägre) krävs pandora?
                Är som sagt helt ny PSP-användare, du får gärna utveckla det du skriver. Men som jag förstått det är pandora ett program som programmerar om batteriet och minneskortet som gör det möjligt att hacka PSP'n ytterligare..?
                Betyder detta att det är nödvändigt att köpa ett extra batteri?

Vad struligt allt är då ^^
                Om du skall köra hemkörda program så är 3.52 M33-4 fortfarande mest stabil för gamla Feta enheterna, 3.90 M33-2 finns det en plugin som heter Time Machine som skall emulera 1.50 kernel som fattas i firmwares över 3.60.

Har du en slim så uppgradera hela vägen till 3.90 M33-2.

För att uppgradera till Custom FW måste man antingen ha en PSP som redan kör Custom firmware eller nedgradera med Pandora eller annat.

Här hittar du färdiga Pandorakit:
                Pandorabatteri: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=672&xSec=97
                Magisk minnepinne: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=673&xSec=97

Och för att hålla Topic i denna diskuss så kör vi bara GPS snack
                Kika i en annan tråd i forumet angående nedgradering eller skicka in din enhetet till PSXCare för 300 kr + returfrakt ( Ca:150 kr ) så trollar farbror Hansi om din PSP lite eller hans små tomtenissar i verkstan

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=655&xSec=97
                / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  Om du skall köra hemkörda program så är 3.52 M33-4 fortfarande mest stabil för gamla Feta enheterna, 3.90 M33-2 finns det en plugin som heter Time Machine som skall emulera 1.50 kernel som fattas i firmwares över 3.60.

Har du en slim så uppgradera hela vägen till 3.90 M33-2.

För att uppgradera till Custom FW måste man antingen ha en PSP som redan kör Custom firmware eller nedgradera med Pandora eller annat.

Här hittar du färdiga Pandorakit:
                  Pandorabatteri: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=672&xSec=97
                  Magisk minnepinne: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=673&xSec=97

Och för att hålla Topic i denna diskuss så kör vi bara GPS snack
                  Kika i en annan tråd i forumet angående nedgradering eller skicka in din enhetet till PSXCare för 300 kr + returfrakt ( Ca:150 kr ) så trollar farbror Hansi om din PSP lite eller hans små tomtenissar i verkstan

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=655&xSec=97
                  Jag har redan custom (en phat psp), 3.03 oe-a som sagt. Så det bör inte vara några problem att uppgradera till 3.52.. Right?

Förlåt för all Off Topic.. Även om det har att göra med GPS-stödet. Går det inte att bruka PM på detta forumet?

För att gå on topic:
                  Har läst att många haft problem med mottagning, alltså att finna tillräckligt många satelliter. Är detta något problem för er? Händer det att GPS'en tappar mottagningen?
                  Last edited by WDS; 2008-02-27, 17:31.

Comment

Jag har redan custom (en phat psp), 3.03 oe-a som sagt. Så det bör inte vara några problem att uppgradera till 3.52.. Right?
                    Nej, det bör det inte vara.
                    iPhone 3G:
                    Svart 16GB
                    Telia Max 25
                    PSP:

4GB
                    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Nopps, från Custom är det busenkelt att hoppa vidare upp om man bara läser de medgöljande guider och faq filer .nfo readme.1st

Förlåt för all Off Topic.. Även om det har att göra med GPS-stödet. Går det inte att bruka PM på detta forumet?
                      Hansi har inte slagit på PM stöd

För att gå on topic:
                      Har läst att många haft problem med mottagning, alltså att finna tillräckligt många satelliter. Är detta något problem för er? Händer det att GPS'en tappar mottagningen?
                      Nopps, inga problem alls, man måste vara utomhus för att få det att fungera som bäst
                      Sen hjälper det att slå av W-lan knappen i OFF läge.
                      Förlängningssladdar funkar fint det med. om de har den extra strömanslutningen d.vs.
                      / Pendragon

Comment

Fick hem GPS'en i fredags, har fixat allt med hjälp av Pendragon's guide och det fungerar utmärkt!

Det jag har lite problem med är geodatan. Jag förstår helt enkelt inte hur jag ska bära mig åt för att fixa denna. Lite hjälp?

Comment

Fick hem GPS'en i fredags, har fixat allt med hjälp av Pendragon's guide och det fungerar utmärkt!

Det jag har lite problem med är geodatan. Jag förstår helt enkelt inte hur jag ska bära mig åt för att fixa denna. Lite hjälp?
                          Jag har själv inte lyckats trolla med Geodata i Sverige, man måste köpa Lantmäteriets Gröna och Blå kartor från t.ex Teknikmagasinet för tusenlappen styck så jag skippar det

Min PSP får agera Fartkamera o laserkontroll istället

Map This är lite krångligt, men Gratis
                          / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Jag har själv inte lyckats trolla med Geodata i Sverige, man måste köpa Lantmäteriets Gröna och Blå kartor från t.ex Teknikmagasinet för tusenlappen styck så jag skippar det

Min PSP får agera Fartkamera o laserkontroll istället

Map This är lite krångligt, men Gratis
                            Du har inte märkt att kartorna finns på nätet "gratis"?

Skulle vara skoj att få det att fungera. Lyckas jag klura ut det så postar jag en liten mini-guide här i tråden

Laserkontroll? Hmm?
                            Last edited by WDS; 2008-03-03, 01:19.

Comment

Du har inte märkt att kartorna finns på nätet "gratis"?

Skulle vara skoj att få det att fungera. Lyckas jag klura ut det så postar jag en liten mini-guide här i tråden
                              Mmm nej jag har inte märkt att de finns gratis på nätet
                              Men med dem och kartinläsningsprogrammet som in7ne skrivit så skall man kunna ladda ned geodata med hans program via dessa och exportera för att sedan kunna importera geodata när man genererar kartor från t.ex Google maps.

Tips! Tror det står i MapThis wikiboken hur en lyckats göra för Sverige

Laserkontroll? Hmm?
                              Kan du läsa om längre upp i POI grejjer i denna tråd
                              / Pendragon

Comment

Har äntligen fått Geodatan att fungera

Har lust att sprida filerna/filen.. Frågan är bara om det är lagligt..

Om jag gör en geodata för hela sverige och lägger upp på nätet - borde inte detta vara lagligt?
                                Känner på mig att många av er suktar efter geodatan..

(Jisses vad jag börjar störa mig på att det inte är möjligt att skicka PM här ^^)
                                Last edited by WDS; 2008-03-07, 22:03.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X