Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox problem rött grönt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ge mig din email så skall du få ett med 4817 orginal & ett X2 4977 i hop som ett 1024k.bin bios
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

hygglo...har letat efter blue...
      andersbman@*******.com
      Min mor var en god vän till min far
      Box 1.1, x2l, 120gb...

Comment

hhhooooottttmaaaaaaajjjjllll
        Box 1.1, x2l, 120gb...

Comment

tack för hjälpen pege, nu funkar den klockrent (förhoppningsvis)

Box 1.1, x2l, 120gb...

Comment

samma jag snälla hjälp

hejsan vore mkt tacksam för hjälp jag har lödit massor av boxar utan strul,,köpte mig en egen box men version 1.4 med tv chippet focus,,Lödde dit Alladin advance chipp fick fel kod 13 felet syntes i tv:n,,tänkte då att det måste vara lödningen som var dålig så jag min dummer stängde av (skulle ju låtit boxen bootat med en superdisk ju) och lödde mer och sedan även D0 på baksidan så allt skulle vara klockrent tänkte jag ,,mätte med multimeter och allt var i ordning ,, nu startar boxen upp 3ggr sedan blinkar den rött och grönt,,,men så fort jag löder bort D0 så startar den som Orginal( skönt att den ej är trasig iallafall tänkte jag) trodde det var fel på Chippet och beställde ett nytt Alladin,,samma sak händer nu blinkar det rött grönt varje gång jag monterar chippet.

Hur kan jag Lösa detta känns jobbigt att lägga ut flera tusen enbart på chippningen ,,ÄR SÅÅÅ Tacksam om ngn hjälper mig.

m.v.h Hampus
            (3 dagars ban, kringgått *-filtret)

Comment

snälla hjälp

finns det ngn som kan hjälpa mig??? snälla?
              (3 dagars ban, kringgått *-filtret)

Comment

Tja

Original inlägg av pege63
                Ge mig din email så skall du få ett med 4817 orginal & ett X2 4977 i hop som ett 1024k.bin bios
                Hej. Jag skulle vilja att du mailade en sån bios till mig också om de går bra.
                Diotor@guldstaden.com

/Danne

Comment

Vet inte om era problem kan bero på detta men på XBox version 1.5 så saknas spänning och jord på LCP:n (kallas löd stället så?). Man får dra två extra sladdar för att få ström och jord till sitt modchip.
                  Ver 1.4 <> SmartXX v2
                  LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                  IR-Mod<>XBMC

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X