Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Död Xbox v1.4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Om du ska mäta spänningen (Volt) så måste du ju förstås ha nätagget pluggad i vägguttaget...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

ok får då ta o testa det

Comment

Original inlägg av pege63
        Och spänning är inte "ström" säger/menar du?
        spänningen mäts i Volt och betecknas U
        Man måste också veta att strömmen mäts i Ampere och betecknas I
        Resistansen (Motståndet) mäts i Ohm och betecknas R
        Effekten mäts i Watt och betecknas P
        Ohmslag är etts samband mellan ström, spänning, och resistans.
        Nybörja ellära
        Spänning är absolut INTE ström. Är kretsen bruten går det ingen ström, du skriver ju själv att ström är ett flöde av elektroner (vilket jag personligen tycker är lite slarvigt utryckt då ström som bekant har negativ rikting i jämförelse med elektronernas rikting), är kretsen bruten finns det ju inget flöde.

Kolla bara på ohmslag som du skriver om, U=RI (med dina beteckningar) lr omskrivet I=U/R. Är kretsen bruten så är ju R oändligt stor medans U är ändlig vilket resulterar i att I=0
        Last edited by psychocowboy; 2006-04-10, 03:18.

Comment

Original inlägg av Blixten100
          Hmm... Missade du "(ironi)" i min post? Jag menar att du har precis rätt, det finns ju alltid ström i agget, för nånstans i agget så bryts ju strömmen, alltså måste det finnas ström ända fram till denna "brytare"....
          Det finns inte "ström" ända fram till brytaren. Ström är laddning per sekund, inga laddning förflyttar sig och strömmen är därmed 0. Det finns däremot spänning över brytaren.

Comment

Nä verkligen inte, bara 230v vxl-spänning på huvud pinnarna.... (ironi)
            På primärsidan av ett nätagg finns det såklart alltid spänning, det ska man självklart akta sig för.

Comment

Original inlägg av psychocowboy
              Det finns inte "ström" ända fram till brytaren. Ström är laddning per sekund, inga laddning förflyttar sig och strömmen är därmed 0. Det finns däremot spänning över brytaren.
              Det har du rätt i... Mitt svammelkaffe idag då... Menade ju spänning (olika potentialer), men sa förstås nått annat....
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Det har du rätt i... Mitt svammelkaffe idag då... Menade ju spänning (olika potentialer), men sa förstås nått annat....
                Jepp jepp blir det skamvrån utan kaffe

Comment

Skulle inte Hansi börja sälja koffein tabletter på min begäran?

Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Comment

Kom in till butiken så fixar jag en fyrdubbel espresso till dig...
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Härligt!

Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X