precis
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en PHILIPS dvdläsare?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ska beställa skivor från www.********.com och nu undrar ja så klart vilka DVD skivor kan rekmonderas (märke/+/-) på min Xbox 1.3 - X-bit - Philips DVD..? Jag ska ha minst 50 skivor tänkte jag, var fundersam på att ta ett 25pack Fujifilm och ett 25pack TDK (båda -) men ja är osäker, provade TDK och Sony (CD-R) förut och dom funkade ibland bara och sen köpte jag ett 100pack PCLine CD-R skivor som ska va nåt B-märke utan skrivyta eller nåt sånt som funkar klockrent, så jag är osäker på hur ja ska göra..
- Citat
- Flag
Comment
-
mm, men ja orka inte gå bort till honom så ja brände superdisc på en bulkpak DVD-R o det funka, tro de eller ej... fint
jag ska köpa skivor från ********.com inom kort, nån som kan rekommendera et märke på DVD+R som funkar på en philips?
Heffalump Ein neüer Freünd füer Winnie Puuh
- Citat
- Flag
Comment
-
En snabb sammanställning av svaren ovan ger följande baserat på de märken som fått fler än 1 "röst":
Fungerar:
Princo DVD-R (6 "fungerar" 1 "fungerar ej")
Memorex DVD-R (4 "fungerar" 1 "fungerar ibland" 1 "fungerar ej")
Memorex DVD+RW (3 "fungerar" 1 "fungerar ej")
SW DVD-R (3 "fungerar" 1 "fungerar ej")
Bulkpaq DVD-R (2 "fungerar")
Platinum DVD+R (2 "fungerar")
Fungerar ibland:
Traxdata DVD+RW (3 "fungerar" 2 "fungerar ej")
Traxdata DVD+R (2 "fungerar" 2 "fungerar ibland" 2 "fungerar ej")
Fortis DVD-R (1 "fungerar" 1 "fungerar ej")
Traxdata DVD-RW (1 "fungerar" 1 "fungerar ej")
Verbatim DVD+RW (1 "fungerar" 1 "fungerar ej")
Fungerar ej:
Verbatim DVD+R (4 "fungerar ej" 1 "fungerar")
Slutsatsen blir väl att man får prova sig fram...
- Citat
- Flag
Comment
-
För mig som har Philips-läsare kör jag med skivorna:
SONY DVD-R och TDK-R (dom har alltid fungerat, även CD-R uttav dem)
Men Fujifilm är vad jag anser dom sämsta DVD-skivorna till allt. När jag brännder DVD-Film, så hackar det, samma om jag bränner Xbox-spel, Det hackar då och då. Fujufilm är sämt till DVD-film, vad jag anser
- Citat
- Flag
Comment
-
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Du tror inte att han menar sin xbox1?
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment

Comment