Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en PHILIPS dvdläsare?
Tweaka lasern istället :-)
Min Phillips läste inte annat än DVD+R innan.
Efter lite tweak (rätt noggran sådan, uppmätt med instrument), så tar den rubbet DVD -R/RW och DVD +R/RW :-)
även CD-R!
Verbatim DvD+R 16x
Funkade väldigt bra (xbox-philips-2002-09-10) med både spel och dvd film i 16x bränning med en NEC 3520A brännare.
(har bara bränt 2 skivor än, då jag fick den för nån timme sen).
Funkade inte alls till min andra XBOX med Samsung läsare, men det har inga +R skivor gjort så bra förut heller så
mata ut släden till DVDn.. om du kollar Hansis bilder så ser du att t.ex. Samsung DVDn har två små hål medans t.ex. philipsens mitten hål är större. Kolla helt enkelt på din och jämför. Om du håller musen ovanför de mindre bilderna ser du vad de heter.. dvs. samsung.jpg, thompson.jpg o.s.v..
Klicka på bilderna för att se en större variant.
Hej, nästan alla skivor jag har testat funkar att starta men dom flesta hackar till lite då och då. Ibland är det ljudet som hackar till och ibland är det att spelet fryser sig i någon sekund.
Är det någon som vet vad det kan bero på? (Jag har en philips dvd läsare)
Mycket olika svar i den här tråden. Men är det verkligen så enkelt att spelaren fungerar eller fungerar inte med olika media ?
Själv så fungerar de flesta skivor på min Philips, när det är bilder musik, bios, superdisk m.m. som skall läsas av. Eller om man helt enkelt skall "filutforska DVD:n. Men när jag ska spela upp DVD film så fungerar endast ett fåtal av dessa skivor, och endast då och då. Bilden fryser ofta efter ett par sek. och hackar sig sedan fram. Filmerna fungerar utmärkt i hem DVD:n och i pc:n. Eftersom filmerna fungerar utmärkt på min hem dvd "Centrum gemeni 330" så borde det väl bero på x-boxens förmåga att läsa mediat, eller ?.
Comment