Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Min XBOX ligger på ca: 54 grader efter mod. Kan inte jämföra med vad den låg på tidigare, det var i våras innan sommarvärmen.
När det blir vinter går den säkert ner under 50° C
Jag har satsat på att få den så tyst som möjligt. Boxen har en 80mm LED fläkt och jag har bytt kylpasta på CPU:n till Artic Silver.
Sen bör jag nämna att den står ovanpå min Dreambox, vilket betyder att XBOXen ligger på ca 30-35° C även när den är avstängd.
Hmm... när jag tänker efter bör jag nog göra något åt situationen.
Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD HDD-LED,Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...
min CPU ligger på 40 grader ungefär.... HDDn 33 grader.... å moderkortet 35 grader....... orginalkylning......
Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
respekt
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden... http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
mitt xbox e knäpp tyst har moddat in en 80x80 fläkt fast det blir varmt när jag tittar på filmer o så i xbmc runt 60C.. skulle säkert bli skit varmt om jag lirade xbox spel med det
min CPU ligger på 40 grader ungefär.... HDDn 33 grader.... å moderkortet 35 grader....... orginalkylning......
Original inlägg av fala_scarface
Har ställt in mitt Media Center på max 49 c. Och oftast går fläkten på endast 2 %
Vad har ni för några xboxar egentligen. Jag har en Xbox Crystal och den ligger på 51-53 c på CPUn och den snurrar för det mesta på 20 % i fläkthastighet.
Vad har ni för några xboxar egentligen. Jag har en Xbox Crystal och den ligger på 51-53 c på CPUn och den snurrar för det mesta på 20 % i fläkthastighet.
ja har en v1.4 lr 1.5.....inte moddad på nått sätt (förutom Neonljus osv )
Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
respekt
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden... http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
Grah, min box ligger på 38-40 mb temp och cpu mellan 48-51 cpu temp efter moddning och med orginal kylning... kanske man skulle byta kylningen eller öka varven på orginal fläkten?
bah under 55C borde la vara lungt... om man vill ha ett tyst xbox så blir det varmt, om man vill ha ett kallt xbox så måste det låta högt... lr ha xboxet i ett kylskåp :P
Comment