Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
MeN om du har vänt på fläkten.. då borde det jue bara bli värre.. tycker att du ska vända Tbax fläkten.. den ska blåsa UT å inte IN.... Det är inte så att Tempen inte funkar på 1.6:an.. Den finns inte ens.. den har inga sensorer att mäta värmen med.. Solan,,Eftersom du inte ens vet din temp.. så tcker jag att du ska vända Tbaka fläkten.. innan det händer nått, fast Xet lär jue stänga av sig själv när det blir för varmt.. fast det är ju dumt å chansa.. //GöttMos
"Movies dont create psychos, movies make psychos more creative"
jag ger mej men min x-box känns jävligt kall ändå och den har inte klagat hittils på värmen men jag ska gräva djupare i det här och ni kommar att få hör av mej
skulle va ganska coolt me en xbox som låg på 4c, ganska stabil... men den skulle nog låta en del om man inte har någon mirakelfläkt
Du kan aldrig kyla ner något under den rums temperatur som finns, även om du så har 100 fläktar, för dom förflyttar som sagt inte någon kallare luft än vad som finns
Du kan aldrig kyla ner något under den rums temperatur som finns, även om du så har 100 fläktar, för dom förflyttar som sagt inte någon kallare luft än vad som finns
Så Sant
"Movies dont create psychos, movies make psychos more creative"
Min box stänger inte av om den blir varm, tror jag i alla fall. min nådde 90 C och då började frontleden blinka orange men den stängde inte av.... Angående luftriktning... Jag testade att vända på min fläkt,
Riktning Utåt:CPUn:48-49C Motherbord:50-51C
Riktning Inåt:CPUn:55-56C Motherbord:55-56C
1.6 har visst tempsensorer, de har inte samma adress som som på tidigare versioner bara. Kör med en senare version av XBMC som operativ så fungerar temperaturavläsningen även på 1.6rna.
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
Comment