Har du misslyckats med flashning går det inte. Har du köpt en chippad box av oss så är det inte cromwell bios på boxen utan ett "fungerande" bios.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flasha X-ecuter 2 PRO version 2.x från CD
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Original inlägg av HansiHar du misslyckats med flashning går det inte. Har du köpt en chippad box av oss så är det inte cromwell bios på boxen utan ett "fungerande" bios.
Alltså kan man inte flasha ifrån boot-cd om man köpt ifrån Er, eller
Snart ägare till PSTWO Infinity
Xbox v1.4(?)
Thomson DVD
Samsung Spinpoint 160GB, 5200rpm
Executer 2 Pro
BIOS 4979.06
- Citat
- Flag
Comment
-
Det är bara första gången man flashar chippet efter installation man flashar från boot-cd. Nu skall du flasha boxen med "flash bios" menyvalet under "system utils"Original inlägg av maximusAlltså kan man inte flasha ifrån boot-cd om man köpt ifrån Er, eller
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Om jag förstått det hela rätt så behöver du bara flasha från CD, om ditt chip är nyinköpt, och inte tidigare flashat. (Läs längst upp i denna tråd hur man gör)
Har du redan flashat tidigare, eller har köpt din box chippad hos PSXCARE så lägger du in önskat bios i c:\bios på XBOXen, sen går du bara in under "system utils" och väljer att flasha bios. välj ditt nya bios. flasha. klart!
rätta mig någon om jag har fel
ps. BIOS hittar du på IRC, EFnet, #xbins
Har du inte tillgång till IRC, så kan du säkert be någon maila ett till dig.Last edited by sparCo; 2004-02-26, 03:13.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det beror på vilken dvd-läsare du har i din xbox. Är det en Samsung så brukar cd-r fungera. Är det en thomson fungerar det inte. Är det en philips så beror det på månens fas vad som fungerar :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
samsung
Original inlägg av HansiDet beror på vilken dvd-läsare du har i din xbox. Är det en Samsung så brukar cd-r fungera. Är det en thomson fungerar det inte. Är det en philips så beror det på månens fas vad som fungerar :-)
okej det är en samsung ! !
- Citat
- Flag
Comment
-
Fungerar fläkten på din xbox?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Ok!
Original inlägg av HansiOm ditt bios är 256K, gå till DOS och gör följande:
copy /b 256kbios.bin + 256kbios.bin + 256kbios.bin + 256kbios.bin BIOS.BIN
(om ditt bios inte heter 256kbios.bin så får du givetvis skriva det filnamn som du använder istället!)
Det där förstog jag mig nästan inte på du
vart e bios ? 
och hur vet jag om mitt bios är 256 ? köpte X 2.3b PRO igår...
min box är made : 2003.12.03
en sak till med... är man TVUNGEN att använda o koppla in den här %¤#&¤% parralellkabeln ?Last edited by GRiZZLYFiRE; 2004-04-23, 09:04.
- Citat
- Flag
Comment

Comment