Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha X-ecuter 2 PRO version 2.x från CD

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har du misslyckats med flashning går det inte. Har du köpt en chippad box av oss så är det inte cromwell bios på boxen utan ett "fungerande" bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      Har du misslyckats med flashning går det inte. Har du köpt en chippad box av oss så är det inte cromwell bios på boxen utan ett "fungerande" bios.

Alltså kan man inte flasha ifrån boot-cd om man köpt ifrån Er, eller
      Snart ägare till PSTWO Infinity

Xbox v1.4(?)
      Thomson DVD
      Samsung Spinpoint 160GB, 5200rpm
      Executer 2 Pro
      BIOS 4979.06

Comment

Original inlägg av maximus
        Alltså kan man inte flasha ifrån boot-cd om man köpt ifrån Er, eller
        Det är bara första gången man flashar chippet efter installation man flashar från boot-cd. Nu skall du flasha boxen med "flash bios" menyvalet under "system utils"
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har en skiva "superdisk 3.7rc8" är det inte bara att köra in den?
          annars förastår jag inte riktigt hur jag får tag i en bios? är det den i min cpu eller?

Comment

undefinedundefinedundefinedundefined

Comment

Om jag förstått det hela rätt så behöver du bara flasha från CD, om ditt chip är nyinköpt, och inte tidigare flashat. (Läs längst upp i denna tråd hur man gör)

Har du redan flashat tidigare, eller har köpt din box chippad hos PSXCARE så lägger du in önskat bios i c:\bios på XBOXen, sen går du bara in under "system utils" och väljer att flasha bios. välj ditt nya bios. flasha. klart!

rätta mig någon om jag har fel

ps. BIOS hittar du på IRC, EFnet, #xbins
              Har du inte tillgång till IRC, så kan du säkert be någon maila ett till dig.
              Last edited by sparCo; 2004-02-26, 03:13.

Comment

Cd-RW

Måste det vara CDRW ? går de inte bra med CD-R ?

Comment

Det beror på vilken dvd-läsare du har i din xbox. Är det en Samsung så brukar cd-r fungera. Är det en thomson fungerar det inte. Är det en philips så beror det på månens fas vad som fungerar :-)

Comment

samsung

Original inlägg av Hansi
                    Det beror på vilken dvd-läsare du har i din xbox. Är det en Samsung så brukar cd-r fungera. Är det en thomson fungerar det inte. Är det en philips så beror det på månens fas vad som fungerar :-)

okej det är en samsung ! !

Comment

min x-box krasha

jag köpte det nyss med x-cuter 2 pro med bara en bios inte vet jag vilken är det men om jag byta spel eller starta om boxen så krasha det och funkar inte tills jag lägga det att koppla av en stund 10-20 min. kan ni hjälpa mig?

Comment

Fungerar fläkten på din xbox?

Comment

ja det funkar men hur reagera min xbox är

lysen flasha en gång sen en gång till sen flasha röd grönt och det är allt

Comment

Ok!

Original inlägg av Hansi
                            Om ditt bios är 256K, gå till DOS och gör följande:

copy /b 256kbios.bin + 256kbios.bin + 256kbios.bin + 256kbios.bin BIOS.BIN

(om ditt bios inte heter 256kbios.bin så får du givetvis skriva det filnamn som du använder istället!)

Det där förstog jag mig nästan inte på du vart e bios ?
                            och hur vet jag om mitt bios är 256 ? köpte X 2.3b PRO igår...
                            min box är made : 2003.12.03

en sak till med... är man TVUNGEN att använda o koppla in den här %¤#&¤% parralellkabeln ?
                            Last edited by GRiZZLYFiRE; 2004-04-23, 09:04.

Comment

Låt någon som vet göra det till dig, det är nog säkrast & du spar en massa huvudvärk till senare
                              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
                                Låt någon som vet göra det till dig, det är nog säkrast & du spar en massa huvudvärk till senare

det e ingen som vet

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X