Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Har du IR öga i någon handkontrollsport så ryck det med.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Har du IR öga i någon handkontrollsport så ryck det med.
Har ett sådant ja..men kör med multifjärr, och testade att ha en annan enhet aktiv på fjärren, så att den inte skull skicka signaler till xboxen. Samma problem uppstår, kan det vara ngn bugg? kanske måste instellera om xbmc?..
Ganska jobbigt att det tas screenshots en massa ggr medans man ser en film ex
det är ju inte säkert att det är fjärrkontrollen som skickar signalen så det är nog inte riktigt samma sak att bara byta aktiv enhet... donglen behöver bort från konsollen för att kunna utesluta den.. när du startat filmen.. koppla bort ALLT från portarna..
det är ju inte säkert att det är fjärrkontrollen som skickar signalen så det är nog inte riktigt samma sak att bara byta aktiv enhet... donglen behöver bort från konsollen för att kunna utesluta den.. när du startat filmen.. koppla bort ALLT från portarna..
en IR activity mod kan nog hjälpa dig att felsöka vidare...
bilden nedan fungerar med MS original IR dongle
lysdioden tänds när IR ögat mottager någon som helst IR signal..
Om du söker kan du säkert hitta bättre beskrivningar av denna.. ritade lite snabbt ifrån minnet... du behöver:
en kniv för att öppna donglen
ca 3cm sladd
1st lysdiod
1st motstånd passande lysdioden
lite tid..
Edit: bättre bilder
här har dom använt 100Ohms motstånd
Last edited by dragonslayer; 2007-06-23, 23:38.
Anledning: lagt till bild
Kan det vara värme som gör att det börjar strula i xbmc? har xboxen i en garderob , cpu:n ligger i ca 60 grader..Dongeln är kopplad i en förlängningssladd..
donglen går via USB.. med vanlig USB får sladden inte vara längre än 5 meter
hur det är med donglen vet jag inte men handkontrollen kan förlängas upp till 4.5meter
med senaste XBMC så slutade spelen att funka (gå igång)?
Man ser dom som IKOner, men när man klickar på dom så händer inget alls?
Vad är det som har ändrats på senare tid (månader)?
Vad har hänt med sources.xml filen?
Starta en egen tråd om detta problem, har ju inget med mitt problem att göra..
Comment