Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mystiskt beteende av xbmc..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mystiskt beteende av xbmc..

Hej, mitt xbmc v2.0 har börjat bete sig lite konstigt, det tar screenshots av sig själv lite då och då,,sänker även volymen av sig själv..

Vad kan det bero på?

Kattpiss i handkontrollen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Kattpiss i handkontrollen
      You think? ska testa koppla ur dem under filmtittande..

En anna fråga, hur varm kan man pressa cpu:n utan att det påverkar prestandan, har satt min på att hålla 60 grader..

Comment

Nej du Hansi, problemet kvarstår även med kontroller urkopplade..
        Screenshots och ljudsänkningar???...

Comment

Har du IR öga i någon handkontrollsport så ryck det med.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Har du IR öga i någon handkontrollsport så ryck det med.
            Har ett sådant ja..men kör med multifjärr, och testade att ha en annan enhet aktiv på fjärren, så att den inte skull skicka signaler till xboxen. Samma problem uppstår, kan det vara ngn bugg? kanske måste instellera om xbmc?..

Ganska jobbigt att det tas screenshots en massa ggr medans man ser en film ex

Comment

det är ju inte säkert att det är fjärrkontrollen som skickar signalen så det är nog inte riktigt samma sak att bara byta aktiv enhet... donglen behöver bort från konsollen för att kunna utesluta den.. när du startat filmen.. koppla bort ALLT från portarna..

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                det är ju inte säkert att det är fjärrkontrollen som skickar signalen så det är nog inte riktigt samma sak att bara byta aktiv enhet... donglen behöver bort från konsollen för att kunna utesluta den.. när du startat filmen.. koppla bort ALLT från portarna..
                Ska testa det vid nästa tillfälle...

Comment

Bytte port från 3:e till 1:a , rengjorde även ögat då det var skit på det. Sedan dess har det faktiskt fungerat utan problem, och det är ju skönt

Comment

Nu har det börjat om igen,, volymhöjningar och screenshots...wtf

Comment

volymhöjningar o sänkningar fick jag också, men då var det handkontrollen som kom emot o låg uppochned

Comment

IR aktivity mod

en IR activity mod kan nog hjälpa dig att felsöka vidare...
                        bilden nedan fungerar med MS original IR dongle

lysdioden tänds när IR ögat mottager någon som helst IR signal..
                        Om du söker kan du säkert hitta bättre beskrivningar av denna.. ritade lite snabbt ifrån minnet... du behöver:
                        en kniv för att öppna donglen
                        ca 3cm sladd
                        1st lysdiod
                        1st motstånd passande lysdioden
                        lite tid..

Edit: bättre bilder

här har dom använt 100Ohms motstånd
                        Last edited by dragonslayer; 2007-06-23, 23:38. Anledning: lagt till bild

Comment

Kan det vara värme som gör att det börjar strula i xbmc? har xboxen i en garderob , cpu:n ligger i ca 60 grader..Dongeln är kopplad i en förlängningssladd..
                          Last edited by spigo; 2007-06-18, 18:14.

Comment

donglen går via USB.. med vanlig USB får sladden inte vara längre än 5 meter
                            hur det är med donglen vet jag inte men handkontrollen kan förlängas upp till 4.5meter

Comment

Original inlägg av pege63
                              med senaste XBMC så slutade spelen att funka (gå igång)?
                              Man ser dom som IKOner, men när man klickar på dom så händer inget alls?
                              Vad är det som har ändrats på senare tid (månader)?
                              Vad har hänt med sources.xml filen?
                              Starta en egen tråd om detta problem, har ju inget med mitt problem att göra..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X