Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerande Releaser - OBS! * LÄS FÖRSTA INLÄGGET * OBS! REGLER!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ok tack för svaret

ok tack för svaret det fungerade precis som du sa Hansi och jag hittade rätt ss fil till Perfect Dark Zero Pi releasen använde ss merger v 1.5 och patchade den och det fungerade perfekt

Comment

• Det är DETTA jag letat efter men som INGEN kan svara på!

Original inlägg av rolle
      ok tack för svaret det fungerade precis som du sa Hansi och jag hittade rätt ss fil till Perfect Dark Zero Pi releasen använde ss merger v 1.5 och patchade den och det fungerade perfekt
      Hej Rolle!

VIKTIGT! VIKTIGT! (för mig )

Eftersom din Perfect Dark release verkade funka så kanske du kan lösa (alla) mina problem. Jag har en bunke PI-releaser som jag inte VÅGAT bränna eftersom jag kraschat typ 5 DVD+R DL-skivor. När du brände, gjorde du då så här:

1. Öppnade SS Merger 1.5
      2. Valde pi-pdz.360 ...-knappen
      3. Valde "leta efter rätt SS-på nätet"?
      4. Valde Merge

Vad valde du på pad with blank och det där?

Har du lust att maila mig EXAKT hur du gjorde ifrån det du packade upp .360-filen tills du kunde spela och vilken hårdvara du har och så? cyberjoc@hotmail.com Eller kanske rentav skriva det här i forumet så att ANDRA också kan göra det?

JÄTTETACKSAM för hjälp!

Comment

• packade som sagt upp isofilen öppnade den i ss merger 1.5 och tryckte på knappen detect, öppnade även upp ss filen ocjh kollade så att required ss fil matchade iso filen.

I den övre rutan står game name där skrev jag bara perfect dark zero, efteråt dök det upp en massa olika release namn när du öppnade droppdown listen och då valde jag PI releasen.

ss filerna laddade jag ner på dom vanliga ställena innan jag gjorde detta så gick jag in på denna sida och läste om vad andra personer hade haft för erfarenheter

http://www.team-xecuter.com/forums/s...ad.php?t=41626

när ss filen matchade required hash tryckte jag bara på knappen merge and create layer breaker file och fick två filer xxx.360 och xxx.dvd öppnade clonecd öppnade image filen xxx.dvd och brännde och allting fungerade perfekt .jag läste som sagt runt om kring på nätet för jag har ingen större lust att bränna ut en massa skivor som inte fungerar.

i knappen pad with blank var redan förval när du hade valt detect så där tror jag inte du behöver fylla i någonting alls utan allt sköts automatiskt

Comment

• Man tackar och bockar

LYSANDE SICKAN!

Comment

• Ville bara höra om någon testat att få igång releasen av spelet Dead.Or.Alive.4.PAL.ITA.XBOX360.PROPER-SELECT ?

Jag får igång det helt utan problem men sedan verkar som spelet hänger sig när det står Press Start för att få fram menyn. Någon som stött på samma problem?
            Det känns nämligen inte som spelet hänger sig eftersom spelets bakgrund skiftas hela tiden men reagerar inte när man trycker på handkontrollen.
            Mkt konfundersam om releasen är fake...

Comment

• Original inlägg av Videvice
              Ville bara höra om någon testat att få igång releasen av spelet Dead.Or.Alive.4.PAL.ITA.XBOX360.PROPER-SELECT ?

Jag får igång det helt utan problem men sedan verkar som spelet hänger sig när det står Press Start för att få fram menyn. Någon som stött på samma problem?
              Det känns nämligen inte som spelet hänger sig eftersom spelets bakgrund skiftas hela tiden men reagerar inte när man trycker på handkontrollen.
              Mkt konfundersam om releasen är fake...

jag fick min o fungera fick bränna den 2 gånger iofs första gången jag brännde så funkade inte spelet alls fick open tray. Det visade sig vara fabrikatsfell på min verbatim skiva efter som den såg konstig ut på undersidan jämfört med dom anndra spelen jag brännt. provade o bränna spelet igen och då funkade det som det ska. pionner 111d verbatim dl 2.4x skivor FW 1.1 Hitachi

Comment

• Original inlägg av Postal
                jag fick min o fungera fick bränna den 2 gånger iofs första gången jag brännde så funkade inte spelet alls fick open tray. Det visade sig vara fabrikatsfell på min verbatim skiva efter som den såg konstig ut på undersidan jämfört med dom anndra spelen jag brännt. provade o bränna spelet igen och då funkade det som det ska. pionner 111d verbatim dl 2.4x skivor FW 1.1 Hitachi
                Okej tack för svaret...i mitt fall använder jag mig av en LiteOn brännare och en Hitachi i boxen, får invänta ny leverans av verbatimskivor och försöka igen

Comment

• Hej
                  Jag ska snart flasha min xbox 360 (väntar bara på min lön efter att slitit som sommarjobbare)
                  Under tiden tills lönen tänkte jag att jag börjar tanka ner spel och jag såg då denna tråd om fungerande releasar.
                  Jag undrar om någon vill ta sig an besväret och svara på om följande spel fungerar.
                  Jag har delat upp spelen i två kategorier som är nerladdade och spel som ska laddas ner.

Spel ska ska laddas ner
                  Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME
                  Battlefield.2.Modern.Combat.XBOX360-Allstars
                  Blazing.Angels.Squadrons.of.WWII.PAL.PROPER.XBOX36 0-DNL
                  Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
                  Chromehounds.PAL.XBOX360-DNL
                  Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME
                  Fifa.06.Road.to.Fifa.World.Cup.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
                  Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
                  Football Manager 2006 PAL
                  Hitman.Blood.Money.PAL.XBOX360-DNL
                  KAMEO.XBOX360.UK.PAL
                  Lord.of.the.Rings.Battle.for.Middle.Earth.II.PAL.X BOX360-DNL
                  Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
                  NHL.2K6.PAL.XBOX360-DNL
                  Over_G_Fighters-XBOX360_PAL-PreCiSiON
                  Perfect_Dark_Zero_USA_XBOX360-RADIAN
                  Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL
                  Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
                  Tony_Hawks_American_Wasteland_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
                  Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX_UNLIMITED

Spel som är nerladdade
                  Condemned_NTSC_INTERNAL_XBOX360-ObP
                  Far.Cry.Instincts.Predator.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT
                  Far.Cry.Instincts.Predator.XBOX360-Allstars
                  Full_Auto_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
                  Prey_USA_XBOX360-iHX
                  Quake_4_PAL_PROPER_MULTI4_XBOX360-SLV
                  Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
                  King_Kong_PAL_PROPER_XBOX360-DEVOTiONS
                  Project_Gotham_Racing_3_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
                  Ridge Racer 6 PAL PROPER Xbox 360
                  The.Outfit.PAL.XBOX360-DNL

Måste man upgradera sin firmware om man har en Pioneer 111D och jag undrar även var man kan köpa en sådan dvd-brännare

Mycket tacksam för svar
                  MVH
                  Mikael Bäck

Comment

• Original inlägg av mikael.beck
                    Hej
                    Jag ska snart flasha min xbox 360 (väntar bara på min lön efter att slitit som sommarjobbare)
                    Under tiden tills lönen tänkte jag att jag börjar tanka ner spel och jag såg då denna tråd om fungerande releasar.
                    Jag undrar om någon vill ta sig an besväret och svara på om följande spel fungerar.
                    Jag har delat upp spelen i två kategorier som är nerladdade och spel som ska laddas ner.

Spel ska ska laddas ner
                    Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME
                    Battlefield.2.Modern.Combat.XBOX360-Allstars
                    Blazing.Angels.Squadrons.of.WWII.PAL.PROPER.XBOX36 0-DNL
                    Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
                    Chromehounds.PAL.XBOX360-DNL
                    Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME
                    Fifa.06.Road.to.Fifa.World.Cup.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
                    Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
                    Football Manager 2006 PAL
                    Hitman.Blood.Money.PAL.XBOX360-DNL
                    KAMEO.XBOX360.UK.PAL
                    Lord.of.the.Rings.Battle.for.Middle.Earth.II.PAL.X BOX360-DNL
                    Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
                    NHL.2K6.PAL.XBOX360-DNL
                    Over_G_Fighters-XBOX360_PAL-PreCiSiON
                    Perfect_Dark_Zero_USA_XBOX360-RADIAN
                    Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL
                    Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
                    Tony_Hawks_American_Wasteland_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
                    Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX_UNLIMITED

Spel som är nerladdade
                    Condemned_NTSC_INTERNAL_XBOX360-ObP
                    Far.Cry.Instincts.Predator.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT
                    Far.Cry.Instincts.Predator.XBOX360-Allstars
                    Full_Auto_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
                    Prey_USA_XBOX360-iHX
                    Quake_4_PAL_PROPER_MULTI4_XBOX360-SLV
                    Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
                    King_Kong_PAL_PROPER_XBOX360-DEVOTiONS
                    Project_Gotham_Racing_3_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB
                    Ridge Racer 6 PAL PROPER Xbox 360
                    The.Outfit.PAL.XBOX360-DNL

Måste man upgradera sin firmware om man har en Pioneer 111D och jag undrar även var man kan köpa en sådan dvd-brännare

Mycket tacksam för svar
                    Du kan få köpa min Pioneer 111D.
                    Maila: hassehellstrom@telia.com
                    Finns i STHLM.
                    Har läst att folk fått det att fungera med såväl original firmware som senaste vers.

Comment

• Är det någon som har testat nedanstående release? lite osäker på om den är prepatched eller ej. Releasen innehåller endast en .iso.
                      Dead_Or_Alive_4_Pal_Multi5-RADIAN

Comment

• Original inlägg av aGGRo_666
                        Är det någon som har testat nedanstående release? lite osäker på om den är prepatched eller ej. Releasen innehåller endast en .iso.
                        Dead_Or_Alive_4_Pal_Multi5-RADIAN
                        Hittar du bara en iso fil lär spelet inte vara patchat, dock har jag för mig att Multi5 releaserna brukar vara patchade.

Comment

• Kan man lita på de spel som släpps ut som har en .nfo-fil där det står att de är patchade och färdiga att spela. Fungerar garanterat dessa spel om det är rätt region?
                          MVH
                          Mikael Bäck

Comment

Kan man lita på de spel som släpps ut som har en .nfo-fil där det står att de är patchade och färdiga att spela. Fungerar garanterat dessa spel om det är rätt region?
                            Om dom inte fungerar så får du skicka in en anmälan till piratombudsmannen.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Hur ser man om ett spel är patchat med rätt ss-kod

Hej

Finns det någon sida där man kan se vilken checksumma varje ss-kod ska ha till respektive spel?
                              fFinns det något program för att se vilken checksumma och ss-kod som spelet är patchat med?

MVH Mikael Bäck
                              MVH
                              Mikael Bäck

Comment

Hej

Finns det någon sida där man kan se vilken checksumma varje ss-kod ska ha till respektive spel?
                                fFinns det något program för att se vilken checksumma och ss-kod som spelet är patchat med?

MVH Mikael Bäck
                                1. Ja.
                                2. Ja, till det med.

Comment

Working...
                                X