Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerande Releaser - OBS! * LÄS FÖRSTA INLÄGGET * OBS! REGLER!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Steffe
    Fick mina skivor från Ritek idag och testade att bränna TOP_SPIN_2_PAL_(UK)_PRE_PATCHED-=DeViLs360=- och det funkade bra. Sen satt jag i en ny skiva och skulle bränna Full_Auto_PAL_PROPER_XBOX360-SLV men det blev en misslyckad bränning efter typ 20 min. Testade då med Dead.Or.Alive.4.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT men med samma fel. Bränningen misslyckas mellan 20-21 min. Verkar som det är mitt i bränningen typ, vid lagerbyte eller nåt. Jag har en Pioneer 111D med senaste firmware. Vad kan det vara för fel? Har jag haft sån otur så jag fått 2 måndagsexemplar av 3 möjliga skivor? Nu vågar man ju inte bränna mer snart. Blir ju billigare att köpa begagnade spel i längden
    Bränn i hastigheten 2,4x och "no multitasking". Alltså stäng av alla program och lämna datorn helt ifred när du bränner. Använder du the dangerous brothers firmware 1.23? Det ska fungera bra enligt många.
    Lycka till!

Comment

• Original inlägg av Yamaha_power
      Bränn i hastigheten 2,4x och "no multitasking". Alltså stäng av alla program och lämna datorn helt ifred när du bränner. Använder du the dangerous brothers firmware 1.23? Det ska fungera bra enligt många.
      Lycka till!

Verkligen skumt... måste vara ritek skivorna.. jag fick min pionner 111d brännare har snart bränt ut alla 360 spel som finns o tanka på verbatim skivor och alla funkar perfect i min hitachi. har orginal firmware i min pioneer111d alltså inget från the dangerous brothers.

så använd verbatim skivor funkar alltid bra använd dom som är max 2.4x!!
      tar typ mellan 30 och 50 minuter o bränna beroende på spelets storlek men det funkar perfect sen

Comment

• Du som tyckte grafiken var dålig, vad har du för tv/projektor, vilken upplösning/videoläge kör du, och vilka kablar använder du?
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Postal
          Verkligen skumt... måste vara ritek skivorna.. jag fick min pionner 111d brännare har snart bränt ut alla 360 spel som finns o tanka på verbatim skivor och alla funkar perfect i min hitachi. har orginal firmware i min pioneer111d alltså inget från the dangerous brothers.

så använd verbatim skivor funkar alltid bra använd dom som är max 2.4x!!
          tar typ mellan 30 och 50 minuter o bränna beroende på spelets storlek men det funkar perfect sen
          Har själv samsung och då fungerar ritek skivorna perfekt. Använder en Benq dw 1655 brännare. Men hitachin är ju känsligare så det är nog ett bra tips att hålla sig till verbatim.

Comment

• Nu har jag kollat när det skiter sig med bränningen av mina Ritek. Det är precis när det är hälften kvar av bränningen, då går den ner i skrivhastighet och oftast så avbryts det helt då och bränningen blir misslyckad . Lyckades bränna 2 spel igår efter att ha bränt sönder 4 skivor och dessa 2 spel klagar på skitig skiva lite då och då. Jag har Samsungen i xboxen så den borde väl inte vara så känslig. Men finns det fler firmware 1.23? Ni pratar om D. Brothers? Jag har fw 1.23 men jag vet inte om det är D. Brothers.
            En till sak, i CloneCd, funkar buffertabellerna när ni bränner? Mina står på 0% helatiden.

Comment

• Original inlägg av Hansi
              Du som tyckte grafiken var dålig, vad har du för tv/projektor, vilken upplösning/videoläge kör du, och vilka kablar använder du?
              KÖr med en Philips 42 tums HD redy Plasma...
              Men kör med en HD vga omvandlare(DVI till VGA) Sen går det bara att köra 640x480 det här e min tv http://www.consumer.philips.com/cons...ESHQFHKFSEKI5P
              Vad e rrekomenenderad upplösning??
              //Jyggemannen

Comment

• Kan du bara köra 640x480 så skall du köra 480P

vilken kabel har du från xboxen
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• nu fick jag så det går att spela i 1280x720
                  Så då står det DVI-720p e det bra?
                  //Jyggemannen

Comment

• Det beror på vilken upplösning du har på din tv, men normalt är 720P en mycket bra upplösning att spela med :-)

Comment

• Hansi har du testat: GaryOPA Xtreme Hitachi 7in1 fixed (win32) ?
                      Last edited by pege63; 2006-07-16, 03:00.
                      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

• Vad är det för speciellt med den, när släpptes den?

Comment

• Kom i går är en som den säger 7 in 1 flashprogram
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          GaryOPA-Xtreme v1.2 firmware-Hitachi 7in1-v32/v36/v40/v46/v47/v58/v59

NEW UPDATED PACKAGE: "XTRM-HITACHI-7IN1-V1_2fix.RAR" - 07/15/2006 12:22pm

WHAT IS CHANGED FROM: "XTRM-HITACHI-6IN1-V1_2.RAR" - 07/10/2006

* NEW v58 Hitachi firmware added, now complete with SEVEN Hitachi drives!!
                          - Thanks to "dvdgorila" for providing the original dump

* GREATLY IMPROVED FLASHing - Almost perfect flashing system!

* GREATLY IMPROVED RESTORing - Can restore drive with NO BACKUP!

* SMALL FIX WITH A CORRUPTed ARCHIVE and the FLASH.BAT control file!

----------------------------------------------------------------------
                          Next release will include Security Sector Extraction for all Hitachi's
                          ----------------------------------------------------------------------

Sen kom åxå:

------------------------------------------------------
                          Birdy Hitachi friendly Flasher V2.0 with Xtreme v1.2
                          ------------------------------------------------------

RELEASE INFO:

Friendly Flasher (Windows application) for Hitachi drives
                          Includes Xtreme hack 1.2 for All versions

FEATURES:

- Auto-Detect Hitachi Drive connected to Windows and its
                          firmware version

- Auto-Detect Firmware on drive (original, xtreme x.x)

- Can restore / flash / Reverse patch with user friendly interface

- Auto Retry if flashing or restoring fails

- Auto Verify if Flash / Restore went sucessfully

- Xtreme Hack 1.2 contains all the goodies mentioned on
                          previous releases (see releases from birdy and garyopa)

- Autocheck if loaded firmware is for GDR3120 and filesize ok

- Auto-decrypt firmware if you try to restore with crypted firmware

- Higly customisable : the flasher integrate a real macro language (see .scp file)
                          with a lot of function.

- All functions are integreted in the file, no need extra software

Currently I am working on merged version with the F900 (extract
                          security sectors) and with a Stealth mode. Stay tuned.
                          Last edited by pege63; 2006-07-16, 13:56.
                          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

• Någon som fått Burnout.Revenge.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT att funka eller vet om det funkar? Lite svårt att bekräfta det med inlägget på första sidan tyvärr..

Comment

• Hansi har du testat: GaryOPA Xtreme Hitachi 7in1 fixed (win32)
                              Testa den precis! Smidigt! Bara att köra flash.bat så fixar den allt!

Comment

• GaryOPA-Xtreme v1.2 firmware-Hitachi 7in1-v32/v36/v40/v46/v47/v58/v59

Nån som använt denna för o flasha över version 1.1??
                                funka det bra?
                                funderar på isf o slänga in den här
                                ska bli så skönt o inte behöva starta om boxen varje gång man byter spel

Comment

Working...
                                X