Har problem med å flasha min samsung ms28 läsare.. har köpt ett via 6421 kontrollerkort på ebay.. då ska det väl inte spela någon roll vilken moderkort man har på datorn? Problemet är att jag får aldrig upp nåt så jag kan välja satakortet i dos.. den stannar innan. Måste jag "hex-editera" nåt? hur isf? Glad för all hjälp! //Henrik
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
flasha ms28
Collapse
X
-
Det finns att köpa på Ebay..billigt, typ 120kr inkl frakt
Har fått flashningen att funka. körde Hex-edit på mtkflash, sen i dos satte jag
in enable 0800 skivan en stund sen tog jag ut den och skrev samread (serial)
då kom mitt VIA chip upp annars gör det inte det. Sen stängde jag av boxen
och valde VIA Chipet sen starade jag boxen igen å då börjar den greja på..
//Henrik
- Citat
- Flag
Comment
-
Så det går att flesha ms28 ?
Min kompis har en Samsung ms28 ,och han lämnade in den här i göteborg på ********** för de att de skulle flesha den ,men idag så fick han tillbaks den ,och de sa att den inte gick att flasha är de så dåliga eller går det inte flasha ms28 ?
- Citat
- Flag
Comment
-
De är dåliga.
Din kompis borde skicka den till psxcare istället.Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag får fan ta och hälsa på dom däringa göteborgarna, SÅÅÅÅ svårt är det inte att flasha en ms28 :-) Inte första gången jag hört talas om att folk får tillbaka sina 360 utan att dom blivit flashade.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
HaxxHaris
Vill inte sno kunder från PSXcare men eftersom du bor i götet kan jag göra det till dig, bor på hisingen, för en mycket liten summa pengar. MS28 är inte alls svårt, måste bara ha rätt Sata kort, ********** är inte bara dyra utan dåliga.
Skicka ett mail till mig på (naaah, inte trampa min verksamhet på tårna här nu va) så hjälper jag din polare.360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net
- Citat
- Flag
Comment
-
Hansi
Ne det är ju inte svårt. Såg en annan annons på ******* för göteborg där en kille tog dubbla priset för Hitachi 0078 för att den "var så mycket svårare". Fan den är nästan enklast av dem alla via 360 Firmware Tool 3.0
Finns ingen version som är svår sålänge man har rätt SATA kretsar i datorn. Annat var det för när inga trevliga program fanns, då var det lite darrigt.360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net
- Citat
- Flag
Comment
-
Aaaa jag bor också på hisingen ,vad har du för e-mail ?Original inlägg av PalmiNio Visa InläggHaxxHaris
Vill inte sno kunder från PSXcare men eftersom du bor i götet kan jag göra det till dig, bor på hisingen, för en mycket liten summa pengar. MS28 är inte alls svårt, måste bara ha rätt Sata kort, ********** är inte bara dyra utan dåliga.
Skicka ett mail till mig på (naaah, inte trampa min verksamhet på tårna här nu va) så hjälper jag din polare.
- Citat
- Flag
Comment
-
HaxxHaris
De suddade ut min email, men kolla min profil så ser du den där.360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net
- Citat
- Flag
Comment
-
-
Ja nu har jag fått mina kort iaf...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment