Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flasha ms28

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• flasha ms28

Har problem med å flasha min samsung ms28 läsare.. har köpt ett via 6421 kontrollerkort på ebay.. då ska det väl inte spela någon roll vilken moderkort man har på datorn? Problemet är att jag får aldrig upp nåt så jag kan välja satakortet i dos.. den stannar innan. Måste jag "hex-editera" nåt? hur isf? Glad för all hjälp! //Henrik

Via 6421 kort.

Hej.

Var köpte du kontrollerkortet från?
    Jag hittar inte någonstans i sverige, sen har jag kollat E-bay men de e fan ingen som skickar till Sverige.

Comment

Sök på VT6421A. Jag tycker det verkar som det är många som skickar till sverige. Jag köpte mitt på ebay iaf.

Comment

Det finns att köpa på Ebay..billigt, typ 120kr inkl frakt

Har fått flashningen att funka. körde Hex-edit på mtkflash, sen i dos satte jag
        in enable 0800 skivan en stund sen tog jag ut den och skrev samread (serial)
        då kom mitt VIA chip upp annars gör det inte det. Sen stängde jag av boxen
        och valde VIA Chipet sen starade jag boxen igen å då börjar den greja på..
        //Henrik

Comment

Så det går att flesha ms28 ?
          Min kompis har en Samsung ms28 ,och han lämnade in den här i göteborg på ********** för de att de skulle flesha den ,men idag så fick han tillbaks den ,och de sa att den inte gick att flasha är de så dåliga eller går det inte flasha ms28 ?

Comment

De är dåliga.
            Din kompis borde skicka den till psxcare istället.
            Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
            » Xbox360 FAQ

Comment

Aaa får snacka med han

Comment

Jag får fan ta och hälsa på dom däringa göteborgarna, SÅÅÅÅ svårt är det inte att flasha en ms28 :-) Inte första gången jag hört talas om att folk får tillbaka sina 360 utan att dom blivit flashade.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

HaxxHaris

Vill inte sno kunder från PSXcare men eftersom du bor i götet kan jag göra det till dig, bor på hisingen, för en mycket liten summa pengar. MS28 är inte alls svårt, måste bara ha rätt Sata kort, ********** är inte bara dyra utan dåliga.

Skicka ett mail till mig på (naaah, inte trampa min verksamhet på tårna här nu va) så hjälper jag din polare.
                  360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

Comment

Hansi

Ne det är ju inte svårt. Såg en annan annons på ******* för göteborg där en kille tog dubbla priset för Hitachi 0078 för att den "var så mycket svårare". Fan den är nästan enklast av dem alla via 360 Firmware Tool 3.0

Finns ingen version som är svår sålänge man har rätt SATA kretsar i datorn. Annat var det för när inga trevliga program fanns, då var det lite darrigt.

Comment

kanske va innan man kunde flasha 0078 utan plocka isär den,
                      jag lyckades fixa min ms28 med hjälp av hansi :-)

Comment

Original inlägg av PalmiNio Visa Inlägg
                        HaxxHaris

Vill inte sno kunder från PSXcare men eftersom du bor i götet kan jag göra det till dig, bor på hisingen, för en mycket liten summa pengar. MS28 är inte alls svårt, måste bara ha rätt Sata kort, ********** är inte bara dyra utan dåliga.

Skicka ett mail till mig på (naaah, inte trampa min verksamhet på tårna här nu va) så hjälper jag din polare.
                        Aaaa jag bor också på hisingen ,vad har du för e-mail ?

Comment

HaxxHaris

De suddade ut min email, men kolla min profil så ser du den där.

Comment

Jag lånar tråden lite.
                            Är det så att VT6421A är det enda kortet som fungerar med ms28?
                            Har ett VT6420 själv som jag flashat 4 Hitachis och 1 Samsung ms25 med.

EDIT: Det fungerade klockrent!
                            Last edited by Jonnte888; 2007-01-19, 00:14.

Comment

Ja nu har jag fått mina kort iaf...
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X