Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MS Support, ett skämt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Fraktsedel 2/2 har anlänt idag, ska fara och skriva ut den och skicka senare under dagen.

Comment

jag vet men där står det technical configuration error contact microsoft support

Comment

Original inlägg av stora4 Visa Inlägg
        int21: Länken är till xbox (1) forum, de diskuterar hdd.
        oj, så fel det kan bli när man skyndar.. felkoden var rätt iaf

rolle: hört något nytt från supporten?

Comment

jag pratade med en kille idag på supporten han tog upp koderna på W X Y Z

han kunde inte ge mig ett svar på en gång han sa att någon annan från microsoft tech support skulle ringa upp mig inom 72 timmar, och förberrede mig på att den personen kanske pratade engelska (kanske självaste Bill Gates ringer upp ). kan man inte bara byta ut den frågade jag. nej man kunde kanske lösa det via dom sa han.

så jag får väl vänta i 3 dagar och hoppas på det bästa.

Comment

har hittat felet själv uppenbarligen så är det ett fel som dom gjorde i tyskland när dom bytte moderkortet dåm låste inte det till eepromen

läs http://www.xboxlivetheguide.co.uk/Ne...9a866945b1eb2e

Comment

Original inlägg av rolle Visa Inlägg
              har hittat felet själv uppenbarligen så är det ett fel som dom gjorde i tyskland när dom bytte moderkortet dåm låste inte det till eepromen

läs http://www.xboxlivetheguide.co.uk/Ne...9a866945b1eb2e
              då stämde alltså mitt första svar, även om det var baserat på xbox.

Comment

japp det stämde skulle få skicka in den ,killen på support centret skulle skicka fraktsedeln från ups via email så jag postar den så snabbt som möjligt.

Frågade om man inte kunde få en ny direkt nu när man hade väntat i över 2 veckor och att det var deras fel, och att man inte hade någon lust att vänta i 2-3 veckor till.Han sa att han skulle skriva med i felmeddelandet till repair centret att den hade varit där för lagning tidigare och att det då var möjligt att man fick en ny eller reparerad , men han kunde inte lova något , men förstod att man inte hade lust att vänta.

Comment

Nu är XBOX 1 i Frankfurt, Tyskland. Några mil från dess destination, borde nog hända nåt imorgon, iafallall så borde den vara här i slutet på nästa vecka om allt går väl, håll tummarna

Comment

jag gjorde felanmälan, så sa dom att jag skulle få en fraktsedel, men efter en vecka eller 2 kom de en gubbe från UPS istället och hämtade xboxen utan att jag hade någon fraktsedel...

Comment

Ett tips: Beställ fraktsedel via email, den kommer bara nån timme efter beställningen, alternativt nästa dag.

Comment

Men vänta nu. Skickade du(Rolle) in din Flashade xbox 360? Hur gjorte du med klistermärken?

Comment

Tjavol,
                          För att inte glida bort allt för mkt ifrån trådens titel så kan jag bara hålla med om att supporten är ett skämt, ja. Jag har iaf skickat in min ena box med ROFD idag. Plomberingen på DVD:n är på och så plockade jag upp en MS plombering som vi satte dit, allt var rengjort inuti skalet med CSI metoder så att inga fingeravtryck lr nåt annat syns nånstans så att de inte ser/märker att man har haft ur DVD:n. FW:n är inte återställd till org på den, dessutom så var den bannad ifrån LIVE tjänsten, och så var det en Hitachi(kommer ej ihåg vilken)som satt i den. Supportsnubben förklarade hur jag skulle göra med boxen: Ta av HD:n, ta av faceplaten, inga kablar och lägga den i en anonym box, ej i org. kartongen, dessutom frågade han för säkerhets skull ifall jag visste hur man tar bort faceplaten och HD:n måste ändå vara ett skämt, den frågan. Fast man vet ju aldrig. Dessutom fick jag fraktsedeln genom mail vilket var smidigast, bara att skriva ut o klistra på paktet och skicka. Vändan skulle ta max 15 arb. dagar. Så vi får väl se vad som händer härnäst och vad jag får tebax.

Comment

Ni som har fått tillbaka eran xbox, får ni ett nytt mail med ett nytt "Kollinummer" när dom väl skickar tillbaka xboxen?

Comment

jag skickade in min flashade bannade box utan klistermärken och med brytmärken. fick tillbaka den reparerad , men jag har skickat tillbaka den till tyskland för att när dom bytte moderkortet på den så hårdvarulåste dom inte moderkortet till eepromen.

vad spelar ett klistermärke för roll om det är brytmärken på den och den är bannad

ps när jag skickade tillbaks den igen så är klistermärket på.

Comment

jag fick inget mail om att 360n var på väg tillbaka , jag kunde bara följa den till tyskland via ups tracking, det är lite dåligt tycker jag, sedan tycker jag ups också är lite dåliga när dom ringde och frågade om jag var hemma för leverans, vilken tid frågade jag , någon gång mellan 11-16 (det var ju ganska precist )

tror dom att folk är hemma vid den tiden på en vardag?, lyckligtvis var jag ledig just den dagen och var hemma

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X