Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BENQ Flashat o klart

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• BENQ Flashat o klart

Har flashat min BENQ med Benq ixtreme 1.1 och kan konstatera att det funkar! Jag använde mitt Via 6421 och dosflash32

Sweet, ska testa modda en polares BenQ nu med mitt 8237-chipset, återkommer om det funkar eller ej.

(SATA-kortet sålt)

Edit: Nån som vet hur många % av HDMI-enheterna som har 79FK:s i sig istället för BenQ:en? >_<
    Last edited by Drexon; 2007-10-28, 23:33.

Comment

Underbart!!!! :-)
      Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
      » Xbox360 FAQ

Comment

Kan ni göra en guide hur man flashar en BenQ? pretty please

Comment

Jo det verkar behövas en svensk nybörjarguide! Nån som känner sig manad?
          Xbox 360 Premium HDMI
          BenQ iXtreme 1.5

Comment

Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
            Jo det verkar behövas en svensk nybörjarguide! Nån som känner sig manad?
            bra att någon håller med mig xD

Comment

Enkel guide för att flasha din Benq med Via6421

Tanka hem DosFlash32 V1.3 Beta och senaste firmware i nuläge BenQ iXtremev1.1 !

Steg 1
              Stäng av datorn och öppna din 360 och dra ur sata kabeln från din Benq och koppla in sata kabeln från ditt Via6421 "funkar med Via6420 med"
              OBS! Jorda mellan datorns och 360ns chassi Tex. med en strömkabel ,gärna med krokodilklämmor.
              Koppla gärna ur befintlig dvdrom från datorn så du inte flashar fel dvdrom!
              Har du kopplat ur alla dvdrommar ur datorn så kan du absolut inte flasha fel läsare!

Steg 2
              Starta pcn och när xp har startat så slå igång 360n
              Starta Dosflash32 och då kommer det att stå "MTK Vendor Intro failed on port 0x0170. If you choose to resend the command...... blabla
              Tryck på Yes och slå av 360n ett par sekunder och slå på den igen
              då hittas den direkt och så är det bara att läsa ur firmwaret

Steg 3
              Använd BenQ iXtremev1.1 för att göra om ditt firmware och sedan upprepa Steg 2 igen "behövs ingen omstart av datorn" men denna gång skicka in ditt nya firmware!

Sedan är det bara och sätta sig tebax o njuta!
              Last edited by cpdeluxe; 2007-10-28, 21:53.

Comment

Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
                PS. Om nån behöver ett VIA 6421 SATA PCI-kort, maila mig på hembakat@hotmail.com.
                Menar du 4free? Om ja PICK ME PICK ME

Comment

He he nu kommer jag låta Psxcare sköta den biten men är nyfiken för & nackdelar med att flasha alt chip.

T,ex vill kunna köra XBox1 original spel
                  Kanske kunna köra Live nån gång om man inte kan fixa Xlink alt Xbconnect.
                  Köra backuper säkert
                  Nja några grejer men kanske för mkt begärt?

Om jag har missat någon tråd ang detta så får någon vara snäll och visa tråden !

Kanske man hinner lämna in boxen efter jobbet, undra hur lång väntetid de har.

Comment

Flashar imorrn, orkar inte idag

Comment

Problemet är jag hittar inte/förstår inte hur man ska få sin BenQ iXtreme firmware -.-

Comment

Tanka på vanligt ställe och kör "Make iXtreme firmware.cmd" med din orig.bin
                        Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

Comment

Original inlägg av [-AzAZeL-] Visa Inlägg
                          Tanka på vanligt ställe och kör "Make iXtreme firmware.cmd" med din orig.bin
                          Så ja nu fick jag tag i firmwaren. Danke

Comment

Nu har även jag moddat en BenQ. Gick dock inte med dosflash32 som många på Xbox-scene rapporterat om, så jag fick gå den krångliga vägen och göra det med dosflash16. Var lite krångligare.. mycket krångligare, men jag fick det att funka till slut.

Glöm inte radera flashen innan ni försöker flasha säger jag bara (efter ni gjort backups på originalfirmwaret såklart). :P
                            Last edited by Drexon; 2007-10-29, 00:27.

Comment

Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
                              Nu har även jag moddat en BenQ. Gick dock inte med dosflash32 som många på Xbox-scene rapporterat om, så jag fick gå den krångliga vägen och göra det med dosflash16. Var lite krångligare.. mycket krångligare, men jag fick det att funka till slut.

Glöm inte radera flashen innan ni försöker flasha säger jag bara. :P
                              RADERA !!!INTE!!! innan ni har dumpat firmwaret och sparat flera kopior på olika SÄKRA ställen för säkerhets skull !!

(bara för att misstolkning inte ska uppstå)
                              Last edited by kaffetandfen; 2007-10-28, 23:55.
                              Xbox 360 Premium HDMI
                              BenQ iXtreme 1.5

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X