Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Tanka hem DosFlash32 V1.3 Beta och senaste firmware i nuläge BenQ iXtremev1.1 !
Steg 1
Stäng av datorn och öppna din 360 och dra ur sata kabeln från din Benq och koppla in sata kabeln från ditt Via6421 "funkar med Via6420 med"
OBS! Jorda mellan datorns och 360ns chassi Tex. med en strömkabel ,gärna med krokodilklämmor.
Koppla gärna ur befintlig dvdrom från datorn så du inte flashar fel dvdrom!
Har du kopplat ur alla dvdrommar ur datorn så kan du absolut inte flasha fel läsare!
Steg 2
Starta pcn och när xp har startat så slå igång 360n
Starta Dosflash32 och då kommer det att stå "MTK Vendor Intro failed on port 0x0170. If you choose to resend the command...... blabla
Tryck på Yes och slå av 360n ett par sekunder och slå på den igen
då hittas den direkt och så är det bara att läsa ur firmwaret
Steg 3
Använd BenQ iXtremev1.1 för att göra om ditt firmware och sedan upprepa Steg 2 igen "behövs ingen omstart av datorn" men denna gång skicka in ditt nya firmware!
He he nu kommer jag låta Psxcare sköta den biten men är nyfiken för & nackdelar med att flasha alt chip.
T,ex vill kunna köra XBox1 original spel
Kanske kunna köra Live nån gång om man inte kan fixa Xlink alt Xbconnect.
Köra backuper säkert
Nja några grejer men kanske för mkt begärt?
Om jag har missat någon tråd ang detta så får någon vara snäll och visa tråden !
Kanske man hinner lämna in boxen efter jobbet, undra hur lång väntetid de har.
Nu har även jag moddat en BenQ. Gick dock inte med dosflash32 som många på Xbox-scene rapporterat om, så jag fick gå den krångliga vägen och göra det med dosflash16. Var lite krångligare.. mycket krångligare, men jag fick det att funka till slut.
Glöm inte radera flashen innan ni försöker flasha säger jag bara (efter ni gjort backups på originalfirmwaret såklart). :P
Nu har även jag moddat en BenQ. Gick dock inte med dosflash32 som många på Xbox-scene rapporterat om, så jag fick gå den krångliga vägen och göra det med dosflash16. Var lite krångligare.. mycket krångligare, men jag fick det att funka till slut.
Glöm inte radera flashen innan ni försöker flasha säger jag bara. :P
RADERA !!!INTE!!! innan ni har dumpat firmwaret och sparat flera kopior på olika SÄKRA ställen för säkerhets skull !!
Comment