Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur länge var din 360 i Tyskland? (ring of death)

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Pratade med Microsoft supporten nyss, dom fick upp min xbox som "modiferad" och för att dom ens skulle tag emot den, var jag tvungen att skicka 75? och visar det sig att den är modiferad skickar de tillbaks min xbox och pengarna visar det sig dock att den inte är modiferad får jag pengarna tillbaks och den fixad.

Fan va det suger, tror ni dem kan se att den är modiferad ifall man restorar firmwaren osv?

Vad menar dom med Modiferad ?

Är du bannad från Live ?

/N

Comment

Ah, precis. Är den modiferad så är den bannad om man inte gjort uppdateringar..
      Jag har läst att folk lyckats fixa dem sjävla. Med att byta skruvar, brickor, muttrar och kylpasta. Nån som kan bekräfta det?
      Playstation 1, 3, PSP
      Xbox, 360
      Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
        Ah, precis. Är den modiferad så är den bannad om man inte gjort uppdateringar..
        Jag har läst att folk lyckats fixa dem sjävla. Med att byta skruvar, brickor, muttrar och kylpasta. Nån som kan bekräfta det?
        Nja min fungerade halvdant, när jag började byta skruvar, brickor och det så fick jag 3ROL igen. Bytte tillbaka, så funkade det igen

Comment

Original inlägg av stora4 Visa Inlägg
          Det krävde dig inte på frakten?
          Nej, verkar inte så

Sry för dubbelposten

Comment

Original inlägg av huklen Visa Inlägg
            Vad har du för problem med live Gubben?
            förmodar att boxen är bannad men vetinte eftersom den inte går o få online så kan ja ju inte se någon ban info allt är ok förutom conect till xbox live failur i info där står de W 000B osv kan B stå för ban?
            har snackat med suporten o de har försökt o hjälpa mig men känner mig liksom lite pinsam de där med kvar glömt gh3 i boxen de var ju inte ens släpt när ja skicka in den!
            de har bytt moderkort o front plattan inte dvd:n + gav mig 1 månad live kan komma till nytta med den nya boxen jag köpt men de är en jul klapp

Comment

Original inlägg av GUBBEN32 Visa Inlägg
              förmodar att boxen är bannad men vetinte eftersom den inte går o få online så kan ja ju inte se någon ban info allt är ok förutom conect till xbox live failur i info där står de W 000B osv kan B stå för ban?
              har snackat med suporten o de har försökt o hjälpa mig men känner mig liksom lite pinsam de där med kvar glömt gh3 i boxen de var ju inte ens släpt när ja skicka in den!
              de har bytt moderkort o front plattan inte dvd:n + gav mig 1 månad live kan komma till nytta med den nya boxen jag köpt men de är en jul klapp

din xbox är inte bannad det är gubbarna på repaircentret som har fuckat upp det, hade samma fel som du dom hade bytt moderkortet jag kunde inte connecta till live fick också dom felkoder du beskriver.

dom har inte låst hårdvaran till eepromen hittade själv lösningen på internet.

läs inläggen från mig

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=31984

eller gå direkt till svaret på din fråga
              http://www.xboxlivetheguide.co.uk/Ne...9a866945b1eb2e

jag ringde upp supporten och sa att dom inte hade låst moderkortet till eepromen och att detta var ett fel som jag måste skicka in , supporten gav med sig och jag fick skicka in den , och det visade sig att så var ju fallet

ring supporten gubben så har du en ny 360 inom ett par veckor

ps jag fick tillbaka en sprillans ny xbox 360 med benq läsare i tillverkad september 2007
              Last edited by rolle; 2007-11-30, 00:00.

Comment

ok tack sitter återigen med ms suporten får se vad vi kommer fram till

Comment

jha då åker 360 tebax te tyskland igen då live funkar inte för mig"undra varför?" de erbjuder spel eller trådlös kontroll o ev ett 360 som funkar även med live lagom till jul

Comment

Lämnade iväg min 360 för ca två veckor sen, får man någon information om status eller ringer bara UPS när det är dags för leverans?

Comment

Ringde MS-supporten och tydligen ska den vara på väg idag! Återkommer med vilken åtgärd som gjordes.. min ursprunliga 360 var köpt på releasedagen och var inte modifierad på något sätt.

Comment

Xboxen kom idag exakt 2 veckor efter dom kom och hämtade den...

Fick med ett brev där det stod "So that you can get back to playing and enjoying your Xbox quicker we have replaced your Xbox console with a replacement unit"

Altså en helt ny med benq drive dock inte HDMI men vad kan man begära
                        så nu är det bara att tuta och köra.

Stod också längre ner "Please accept this complimentary one month Xbox Live membership card to as a gesture of our appreciation of you"

har dom börjat värna om sina kunder nu?

Comment

Fick tillbaka den nu... moderkortsbyte och ny drive men samma maskin i övrigt. De klåparna har tagit sönder luckan för USB-ingångarna och det skramlar när man lutar maskinen åt något håll.. Fyfan för MS, jävla skitkonsoll.

Comment

skramlet är tydligen normalt min lät lika dant efter lagningen de är den nya kylflensen som låter angående din usb lucka! min usb lucka var trasig när ja skicka in den helt ny när den kom åter kanske fick ja din o du min
                            hur som helst min är på väg te tyskland igen går ej att gå live me den + att ja fått en trådlös kontroll på posten

Comment

Ringde och härjade lite och det ska tydligen komma en ny faceplate på posten... klen tröst men ändå.

Comment

fan dom är benhårda nu, har ringt 3ggr och dom har sagt nej alla gånger, först så erbjöd dom mig att betala 75euro för att skicka in, då tackade jag JA till det, då tog hon tillbaks det och så fick jag inte skicka in den helt plötsligt, haha
                                Xbox 360 samsung extreme firmware
                                Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
                                PsTWO V14 Matrix infinity
                                Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X