Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXtreme v1.4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

skillnaden är:

för samsung
    ------------------------------------------------------
    iXtreme firmware 1.4 for TS-H943 Xbox 360
    Media Stealth, Disc-Jitter, Disc-Lockon, FirmGuard, Xbox 360 backup firmware modification!

Features
    -----------------
    (v1.4) Disc jitter fix
    (v1.3) Fixed PTP DVD Movies
    (v1.3) More Secure for Xbox Live
    (V1.3) Multiple Speed Versions
    (v1.2 Rev2) Failed Stealth backups report normal disc information
    (v1.2) Extra verification performed on Stealth backups
    (v1.1) Extra verification performed on Stealth backups
    (v1.0) Defeats all current Xbox Live detection attempts
    (v1.0) Boots ONLY Stealth Xtreme Xbox 360 backups
    (v1.0) Boots ONLY Stealth Xtreme Xbox 1 backups
    (v1.0) Boots all Xbox 360 originals
    (v1.0) Boots all Xbox 1 originals on Xbox 360

Use on Xbox Live at own risk
    Så om du aldrig kopplar upp mot Live eller nånsin tänker göra det så är det ju inte mkt du tjänar på 1.4....
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Detta fixar bara "angle" fixen på pos. 0x228 ... men det finns åtminstone 4 andra response som oxå har varit annorlunda på kreon rippar... som dom inte riktigt vet va dom gör.
      Så jag plus många andra på #fw och #stealth360 rekommenderar att ha FW1.4, då man slipper att få felaktig "angle" dvx 360 eller mer.

Comment

ok men jag undrar är det värt att flasha om vad blir det för skillnad mot 1.2 obs! jag spelar inte online
        offline eller online, om logg teorin stämmer så spelar det ingen roll du blir banna vilket fall som helst när du trycker in din nätverkskabel i xboxen.

Detta fixar bara "angle" fixen på pos. 0x228 ... men det finns åtminstone 4 andra response som oxå har varit annorlunda på kreon rippar... som dom inte riktigt vet va dom gör.
        Så jag plus många andra på #fw och #stealth360 rekommenderar att ha FW1.4, då man slipper att få felaktig "angle" dvx 360 eller mer.

Men jag hade inte betalt 350 för det... gör det själv inte svårt... finns t.om. video tutorials!

Comment

1.4

vadå bättre disc support ? , jag har lite problem med vissa spel som inte vill starta ibland men detta kan oxo kanske bero på bränning men jag kör bara verbatim och med pioneer 111d
          t.e

Comment

när kommer maximus nya för hitachi 78 då? nån som har någon koll? fan jag har inte uppdaterat en endaste gång sedan jag flashade för ett år sen typ hehe inte blivit bannad iaf, men kanske lika bra att fläsha :P

Comment

Original inlägg av ader Visa Inlägg
              när kommer maximus nya för hitachi 78 då? nån som har någon koll? fan jag har inte uppdaterat en endaste gång sedan jag flashade för ett år sen typ hehe inte blivit bannad iaf, men kanske lika bra att fläsha :P
              Den ligger redan uppe på xbins.org ftp-server!

Comment

Original inlägg av BOZZIO Visa Inlägg
                vadå bättre disc support ?
                iXtreme firmware 1.3 for TS-H943 Xbox 360

Media Stealth, Disc-Jitter, Disc-Lockon, FirmGuard, Xbox 360 backup firmware modification!

Features
                -----------------
                (v1.3) Improved media detection
                (v1.3) Fixed PTP DVD Movies
                (v1.3) More Secure for Xbox Live
                (V1.3) Multiple Speed Versions

Comment

Jag flashade min Hitachi 78 själv men hur gör jag nu när den redan är flashad? Gör jag precis likadant som jag gjorde de eller är de något annat jag måste tänka på?

Comment

Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
                    Jag flashade min Hitachi 78 själv men hur gör jag nu när den redan är flashad? Gör jag precis likadant som jag gjorde de eller är de något annat jag måste tänka på?

När jag uppdaterade min så gjorde jag ordning en fw i windows. Har ju redan orginalfirmware liggande sedan så flashade jag bara in den direkt. alltså ingen anledning att läsa ur nyckeln igen
                    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

Xbox 360 Slim som väntar på lösning
                    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

Comment

Så är det verkligen värt att uppdatera sin xbox? När 1.1 BenQ iExtreme funkar skit bra spelar, live ganska mycket.

Comment

Lär väl funka bättre med 1.4 isf... så helt klart värt att flasha.

Comment

För det är så att jag lämnade in min xbox för flashning vilket gör att jag inte har orginal firmwaret... kinda rough.

Comment

Original inlägg av kingrobin Visa Inlägg
                            För det är så att jag lämnade in min xbox för flashning vilket gör att jag inte har orginal firmwaret... kinda rough.

Du har ju fortfarande nyckel i DVD läsaren så du behöver inte orginalet...
                            Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

Xbox 360 Slim som väntar på lösning
                            Xbox 360 Ixtreme (Pension)

Comment

1.4 stoppar väl bad keron signaler eller något att skickas ut?
                              Så om releasen redan är kreon checkad okej så är det inga problem?
                              RÄtta mig om jag har fel

Comment

Original inlägg av UniQ Visa Inlägg
                                1.4 stoppar väl bad keron signaler eller något att skickas ut?
                                Så om releasen redan är kreon checkad okej så är det inga problem?
                                RÄtta mig om jag har fel
                                japp, för att förklara lätt..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X