Många TV-apparater har upplösningen 1366x768, en upplösning som ej stöds via komponent. HDMI klarar däremot den upplösningen, och då slipper TVn uppskala utan det sköts av Xenos (grafikchippet). Eftersom tvn ser 1366x768 som en datorupplösning så blir det dessutom inget overscan utan hela bilden visas.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Xbox 360 Arcade HDMI
Collapse
X
-
Har köpt en begagnad 360 premium från Powerstore i Malmö nu iaf. Funkar riktigt bra. Hur vet man om den har HDMI eller ej? Möjlöigheten fanns ju att aktivera 1080p i inställningarna.
Är det den USB liknande kontatakten ovanför nätverksingången?
- Citat
- Flag
Comment
-
Ska vara en ingång vid sidan om video utgången.... Till vänster om den står upp och du tittar bakifrånOriginal inlägg av sgtprimo Visa InläggHar köpt en begagnad 360 premium från Powerstore i Malmö nu iaf. Funkar riktigt bra. Hur vet man om den har HDMI eller ej? Möjlöigheten fanns ju att aktivera 1080p i inställningarna.
Är det den USB liknande kontatakten ovanför nätverksingången?Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.
Xbox 360 Slim som väntar på lösning
Xbox 360 Ixtreme (Pension)
- Citat
- Flag
Comment
-
ahem.. fel, däremot klarar VGA att ställa om till 1366x768.. om inte något ändrats på senare dashboards.. men som standart är hdmi 1280x720 eller 1920x1080,, resten är rättOriginal inlägg av Phredreeke Visa InläggMånga TV-apparater har upplösningen 1366x768, en upplösning som ej stöds via komponent. HDMI klarar däremot den upplösningen, och då slipper TVn uppskala utan det sköts av Xenos (grafikchippet). Eftersom tvn ser 1366x768 som en datorupplösning så blir det dessutom inget overscan utan hela bilden visas.
Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor!
OCH läs FAQ!
- Citat
- Flag
Comment
-
Förrvirad när det gäller upplösningar!
Jag Kör min xbox 360 genom HDMI till min Dibiss 32" LCD (HD Ready). I dashboard har jag valt 1080i som upplösning (1920x1080) om jag förstått rätt så klarar min tv 1366x768. Skalar xboxen då ned bilden till en upplösning som tv:n klarar? I sådana fall så borde jag ju kunna köra 720p istället och boxen skulle ändå få skala ned?
- Citat
- Flag
Comment
-
Nä, xboxen skickar den upplösning du har valt. Det är din tv som skalar om bilden.
Vad som blir bäst kan bara du och dina ögon avgöra. Men spontant så borde du uppleva 720p som bättre då det är en progressiv signal.Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Nej inte för alla.
Uppdaterar du din 360 kan du ju få den att skicka ut 1080p
Har man då en full-HD 32" så är det 1080p man vill ha :-)Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag kör med min gamla disk på som jag hade till Premium,Original inlägg av Zxcv Visa InläggKan man bara köpa till en vanlig 20gb xbox-disk till en arcade-box eller är de annorlunda utformade? Det har jag inte riktigt uppfattat..
på min nya Arcade funkar fint.
- Citat
- Flag
Comment
-
Läs första svaret id enna tråd.Original inlägg av Zxcv Visa InläggKan man bara köpa till en vanlig 20gb xbox-disk till en arcade-box eller är de annorlunda utformade? Det har jag inte riktigt uppfattat..
- Citat
- Flag
Comment
-
ah jo, men har funderat på detta ett tag, och att det sitter ett minneskort i konsolen istället för en hårddisk gör det bara mer förvirrande.. minneskorten är väl inte lika stora fysiskt som hårddiskarna?Original inlägg av razor1394 Visa InläggLäs första svaret id enna tråd.
Jag har ingen signatur.
- Citat
- Flag
Comment

Comment