Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Arcade HDMI

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Många TV-apparater har upplösningen 1366x768, en upplösning som ej stöds via komponent. HDMI klarar däremot den upplösningen, och då slipper TVn uppskala utan det sköts av Xenos (grafikchippet). Eftersom tvn ser 1366x768 som en datorupplösning så blir det dessutom inget overscan utan hela bilden visas.

Comment

Har köpt en begagnad 360 premium från Powerstore i Malmö nu iaf. Funkar riktigt bra. Hur vet man om den har HDMI eller ej? Möjlöigheten fanns ju att aktivera 1080p i inställningarna.

Är det den USB liknande kontatakten ovanför nätverksingången?

Comment

Original inlägg av sgtprimo Visa Inlägg
        Har köpt en begagnad 360 premium från Powerstore i Malmö nu iaf. Funkar riktigt bra. Hur vet man om den har HDMI eller ej? Möjlöigheten fanns ju att aktivera 1080p i inställningarna.

Är det den USB liknande kontatakten ovanför nätverksingången?
        Ska vara en ingång vid sidan om video utgången.... Till vänster om den står upp och du tittar bakifrån
        Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

Xbox 360 Slim som väntar på lösning
        Xbox 360 Ixtreme (Pension)

Comment

Jaja då har jag nog den äldre versionen. Ingen som kan lägga upp en bild på vad de olika utgångarna/ingångarna är för ngt? Hade varit intressant

Comment

Porten sitter under vanliga video-ingången.

USB-kontakten ovanför nätverksporten är... en vanlig USB-kontakt! Du kan koppla in ett usb-minne och spela musik och video från på den, trådbundna 360-kontroller, wi-fi dongle eller hd-dvd spelaren.

Comment

Ok, då behöver man inte fundera på den längre :-)

Comment

Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
                Många TV-apparater har upplösningen 1366x768, en upplösning som ej stöds via komponent. HDMI klarar däremot den upplösningen, och då slipper TVn uppskala utan det sköts av Xenos (grafikchippet). Eftersom tvn ser 1366x768 som en datorupplösning så blir det dessutom inget overscan utan hela bilden visas.
                ahem.. fel, däremot klarar VGA att ställa om till 1366x768.. om inte något ändrats på senare dashboards.. men som standart är hdmi 1280x720 eller 1920x1080,, resten är rätt
                Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Förrvirad när det gäller upplösningar!

Jag Kör min xbox 360 genom HDMI till min Dibiss 32" LCD (HD Ready). I dashboard har jag valt 1080i som upplösning (1920x1080) om jag förstått rätt så klarar min tv 1366x768. Skalar xboxen då ned bilden till en upplösning som tv:n klarar? I sådana fall så borde jag ju kunna köra 720p istället och boxen skulle ändå få skala ned?

Comment

Nä, xboxen skickar den upplösning du har valt. Det är din tv som skalar om bilden.
                    Vad som blir bäst kan bara du och dina ögon avgöra. Men spontant så borde du uppleva 720p som bättre då det är en progressiv signal.
                    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                    » Xbox360 FAQ

Comment

Tack för svar. Då borde således 720p vara bäst för alla med en 32" lcd?
                      Skall prova med 1080i också och se om jag märker skillnad.

Comment

Nej inte för alla.
                        Uppdaterar du din 360 kan du ju få den att skicka ut 1080p
                        Har man då en full-HD 32" så är det 1080p man vill ha :-)
                        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                        » Xbox360 FAQ

Comment

Kan man bara köpa till en vanlig 20gb xbox-disk till en arcade-box eller är de annorlunda utformade? Det har jag inte riktigt uppfattat..
                          Jag har ingen signatur.

Comment

Original inlägg av Zxcv Visa Inlägg
                            Kan man bara köpa till en vanlig 20gb xbox-disk till en arcade-box eller är de annorlunda utformade? Det har jag inte riktigt uppfattat..
                            Jag kör med min gamla disk på som jag hade till Premium,
                            på min nya Arcade funkar fint.

Comment

Original inlägg av Zxcv Visa Inlägg
                              Läs första svaret id enna tråd.

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                                Läs första svaret id enna tråd.
                                ah jo, men har funderat på detta ett tag, och att det sitter ett minneskort i konsolen istället för en hårddisk gör det bara mer förvirrande.. minneskorten är väl inte lika stora fysiskt som hårddiskarna?
                                Jag har ingen signatur.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X