Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trams flyttat från Fungerande Releaser tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Du vet inte var jag vänder mig om jag BARA vill veta vilka realeser som funkar till Xbox???
    Den gammla xboxen? det kan jag tyvär inte svara på... har inte tänkt så mycket på det själv tyvär då jag fått dom flesta spelen av min morbror till gammel boxen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Du vet inte var jag vänder mig om jag BARA vill veta vilka realeser som funkar till Xbox???
      de spelen som finns med på listan fungerar med xbox360, alltså alla de spel som inte finns med fungerar enbart med xbox. sedan kollar du här efter specifik release.
      Last edited by int21; 2009-02-19, 09:35.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
        de spelen som finns med på listan fungerar med xbox360, alltså alla de spel som inte finns med fungerar enbart med xbox. sedan kollar du här efter specifik release.
        Hehe ni är snälla ni,INT21 och Swizzy

Jag ville bara vara dryg och ironisk över att denna tråd har blivit ett skämt, precis allt utom fungerande realeser e vad man numera kan läsa om i denna tråd (och ja, jag är medveten om att jag göra samma sak nu)

Stäng ned den här tråden och skapa en ny för fungerande releaser. Så slipper man bränna bort Verbatim i onödan. ABGX e bra men ibland blir de nukade i efter hand.

Comment

Hehe ni är snälla ni,INT21 och Swizzy

Jag ville bara vara dryg och ironisk över att denna tråd har blivit ett skämt, precis allt utom fungerande realeser e vad man numera kan läsa om i denna tråd (och ja, jag är medveten om att jag göra samma sak nu)

Stäng ned den här tråden och skapa en ny för fungerande releaser. Så slipper man bränna bort Verbatim i onödan. ABGX e bra men ibland blir de nukade i efter hand.
          vill man vara helt säker på att den kommer fungera testar men den själv i abgx360 och/eller XDVDMulleter innan man bränner, det finns alltid folk som döper om releaserna! (Ej fungerande releaser blir då helt plötsligt fungerande releaser baserat på namnet >_<)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hallå igen !

Har problem med Cobra 11 Burning Wheels-Allstars och när jag kör den i ABGX360 så får jag fail och error 404 trots att den finns med i databasen va jag kan se i alla fall. Någon som lyckats få den ok eller någon som har tips.

Mvh

Brauer

Comment

Original inlägg av Brauer Visa Inlägg
              Hallå igen !

Har problem med Cobra 11 Burning Wheels-Allstars och när jag kör den i ABGX360 så får jag fail och error 404 trots att den finns med i databasen va jag kan se i alla fall. Någon som lyckats få den ok eller någon som har tips.

Mvh

Brauer
              1. kolla att du har korrekt .ini fil för ABGX360 (på rätt ställe)

2. testa den i XDVDMulleter (fixa om det går) testa den sedan igen i ABGX360
              Google is your friend!

Comment

Ok !

Jag har den .ini fil från 2008-11-30 finns det nån nyare?

Och var är på rätt ställe ?

Brauer

Comment

Ok !

Jag har den .ini fil från 2008-11-30 finns det nån nyare?

Och var är på rätt ställe ?

Brauer
                  gör såhär:

1. Öppna Wordpad/Anteckningar (eller skapa nytt text dokument och öppna den)

2. skriv in följande i den text filen:

Kod:
                  @echo off
                  echo.
                  echo Kopiering av .ini till "%APPDATA%\abgx360"
                  echo.
                  if exist "%APPDATA%\abgx360" goto skip
                  mkdir "%APPDATA%\abgx360"
                  :skip
                  copy /y abgx360.ini "%APPDATA%\abgx360"
                  echo.
                  pause
                  3. spara som install_ini.bat

4. öppna install_ini.bat (nu ska det vara en .bat fil och inte .txt fil) och voila! du har den på rätt ställe oavsett om du kör Vista eller xp

om du fortfarande får samma fel kan du kolla att din brandvägg inte blockerar ABGX360 då detta också påverkar om den hittar eller inte... fungerar det fortfarande inte och du har kollat brandväggen och ser där att den inte blockeras vänta någon dag eller två och prova igen, servern kan tillfälligt vara ner ibland...
                  Google is your friend!

Comment

Ok jag ska testa sen, tack så länge !

Brauer

Comment

Ok jag ska testa sen, tack så länge !

Brauer
                      tänk på att den nya ini filen måste ligga på samma ställe som .bat filen när du kör den. nya ini filen finner du här. du kan också ladda hem abgx360 och xdvdmulleter här, där är .bat och ini inkluderad, bara att köra.

Comment

Nu har jag provat era tips men utan resultat. Verkar som att programmet aldrig kommer åt databasen. Har varit inne i brandväggen (norton) och tillåtit abgx. Nedan ser ni vad abgx säger.

────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
                        \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                        //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                        ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v0.9.4── ─────[http://abgx360.net]────
                        ▀▀▀
                        Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                        Downloading GameNameLookup.csv
                        100% [================================>] 60,949 48.3 KB/s ETA 00:00
                        Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

C:\Users\Niclas\Desktop\Uppackade XBOX360 spel\all-acbw.dvd is valid

Checking Game
                        ISO: "C:\Users\Niclas\Desktop\Uppackade XBOX360 spel\all-acbw.iso"
                        Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
                        Files in ISO: 6424, Folders in ISO: 185
                        Total bytes used: 1482295706 (20.29%)
                        ISO appears to have random padding
                        XEX Media ID: 914912947AA4D3D3FD491D77-7D2836C9
                        XEX CRC = 045A09BF

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
                        Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
                        Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
                        100% 2:37 2:37 0:00 44.3 MB/s 59.3 MB/s

AnyDVD style corruption was not detected
                        Game CRC = 3E2F593B

Region Code: 0x00FF0000
                        PAL

Checking SS
                        Timestamp of Authoring: 2008/10/03 00:00:00
                        Timestamp of Mastering: 2008/10/18 08:38:56
                        SS CRC = 27AE1242 (RawSS = 1B758B29)
                        SS Media ID: 914912947AA4D3D3FD491D77-7D2836C9 (matches game)
                        SS looks valid

Checking DMI
                        Timestamp of Authoring: 2008/10/03 00:00:00 (matches SS)
                        DMI CRC = AAE1BDD6
                        DMI Media ID: 914912947AA4D3D3FD491D77-7D2836C9 (matches game)
                        DMI looks valid

Checking PFI
                        PFI CRC = A4CFB59C
                        PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
                        Checking Video padding... Video is zero padded
                        Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
                        Video partition matches known data (2nd wave)
                        ────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
                        \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                        //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                        ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v0.9.4── ─────[http://abgx360.net]────
                        ▀▀▀
                        Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                        Downloading GameNameLookup.csv
                        100% [================================>] 60,949 48.3 KB/s ETA 00:00
                        Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving

C:\Users\Desktop\Uppackade XBOX360 spel\all-acbw.dvd is valid

Checking Game
                        ISO: "C:\Users\Desktop\Uppackade XBOX360 spel\all-acbw.iso"
                        Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
                        Files in ISO: 6424, Folders in ISO: 185
                        Total bytes used: 1482295706 (20.29%)
                        ISO appears to have random padding
                        XEX Media ID: 914912947AA4D3D3FD491D77-7D2836C9
                        XEX CRC = 045A09BF

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
                        Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
                        Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
                        100% 2:37 2:37 0:00 44.3 MB/s 59.3 MB/s

AnyDVD style corruption was not detected
                        Game CRC = 3E2F593B

Region Code: 0x00FF0000
                        PAL

Checking SS
                        Timestamp of Authoring: 2008/10/03 00:00:00
                        Timestamp of Mastering: 2008/10/18 08:38:56
                        SS CRC = 27AE1242 (RawSS = 1B758B29)
                        SS Media ID: 914912947AA4D3D3FD491D77-7D2836C9 (matches game)
                        SS looks valid

Checking DMI
                        Timestamp of Authoring: 2008/10/03 00:00:00 (matches SS)
                        DMI CRC = AAE1BDD6
                        DMI Media ID: 914912947AA4D3D3FD491D77-7D2836C9 (matches game)
                        DMI looks valid

Checking PFI
                        PFI CRC = A4CFB59C
                        PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
                        Checking Video padding... Video is zero padded
                        Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
                        Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Verifying this game against the online database...
                        Attempting to get '27AE1242045A09BF.ini' from the online verified database
                        ERROR: The requested URL returned error: 404

Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                        Verification failed

Starting AutoFix
                        Attempting to get 'Xex_045A09BF.ini' from the online verified database
                        ERROR: The requested URL returned error: 404

Failed to find a verified ini file for this Xex
                        AutoFix Failed, Stealth is still unverified

Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1...
                        SplitVid is valid
                        Checking L1 Video padding... L1 Video is zero padded

Press any key to exit . . .

Verkar ju vara nåt med just ERROR: The requested URL returned error: 404 eller vad säger ni. Blir snart tokig på detta, ska nämna att jag har vista som operativsystem.

Håller tummarna att någon kan hjälpa mig.

Mvh

Brauer

Comment

Hallå igen !

Mvh

Brauer
                          nu vet jag varför det inte går...

364. Cobra 11- Crash Time (PAL) (259245EA) <--- denna finns i databasen

du försöker verifiera Cobra 11- Burning Wheels

ett annat spel! den finns inte i databasen det är helt klart därför den inte kan hitta filen den letar efter
                          Google is your friend!

Comment

En fråga:

Bara för att ett spel inte finns med i "databasen/inte Verifierad" = Störe risk att bli bannad?.
                            http://img5.imageshack.us/img5/362/shinenm4.gif

Comment

Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
                              En fråga:

Bara för att ett spel inte finns med i "databasen/inte Verifierad" = Störe risk att bli bannad?.
                              Inte nödvändigtvis, det betyder bara att ingen har lagt upp spelet än. Din kopia kan vara helt säker men innan någon lägger upp den så vet du inte.
                              iPhone 3G:
                              Svart 16GB
                              Telia Max 25
                              PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                              SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                              4GB
                              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                                Inte nödvändigtvis, det betyder bara att ingen har lagt upp spelet än. Din kopia kan vara helt säker men innan någon lägger upp den så vet du inte.
                                på sätt och vis blir det faktiskt större risk då man inte vet vad man kör med
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X