Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny dashboard

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av martin90 Visa Inlägg
    kommer det bli möjligt att bara spela spel från hårddisken nu?
    det är möjligt om du har skivan i. enbart från hdd utan skiva, tror jag inte. iaf inte på väldigt längre... inget att hoppas på.

Comment

• Xboxen måste alltid läsa säkerhets-sektorerna vilket den bara gör på dvd:n via speciella kommandon.. jag gissar på att dessa inte ens kopieras till HDn. Tror aldrig man kommer kunna köra utan skivan i då man lätt skulle kunna låna/hyra ett spel och sen fortsätta spela.

Comment

• Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
        Xboxen måste alltid läsa säkerhets-sektorerna vilket den bara gör på dvd:n via speciella kommandon.. jag gissar på att dessa inte ens kopieras till HDn. Tror aldrig man kommer kunna köra utan skivan i då man lätt skulle kunna låna/hyra ett spel och sen fortsätta spela.
        Det kopieras inte till HDDn, den coppar antagligen allting i en viss mapp på DVDn till HDDn och när spelet sen requestar något från den mappen så får den det från HDDn.

Undra om xboxen kollar någon typ av checksum på datan på HDDn, om inte så känns det som att det är dags att börja exploita hehe
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Det görs en typ av image på HD:n ... blir uppdelat i ett antal segment och varje segment är signerat och har även en liten extrafil som är signerad. Man kan inte spara till HD:n från en box och sedan flytta till en andra box och spela ... då måste man deleta spelet och spara ner det i den andra konsolen så det bli korrekt signerat.. så exploits känns kört.

Comment

• Oj oj vad less jag blev nu, vet inte om någon annan testat, men satt och spelade lost odeyssey och installerade skiva 3 på HD, spelade den klart och började på skiva 4 (speltid 47 tim) nästa gång jag startar om så tänkte jag (iom att jag bara har typ 7GB kvar på disken) får avinstallera disk 3 och installera disk 4. sagt och gjort och startar upp spelet igen..... mina savegames är borta och det är bara att börja om från början.

Nu är det neligt mig ett kul spel så inte för det, men det har ju varit en hel del ganska dryga moment bara för att levla upp gubbarna, hmm får lägga det på hyllan ett tag tills jag blir sugen igen.
            Nån annan som varit med om att savegames försvinner när man tar bort installerade spel?

Comment

• Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
              Nu är det neligt mig ett kul spel så inte för det, men det har ju varit en hel del ganska dryga moment bara för att levla upp gubbarna, hmm får lägga det på hyllan ett tag tills jag blir sugen igen.
              Nån annan som varit med om att savegames försvinner när man tar bort installerade spel?
              Detta låter som en bugg i spelet...själva imagen som läggs in på HD:n ligger separerad från profiler och gamesaves. Googla och kolla om det är en känd bugg.

Comment

• här är en sida som listar hur mycket hdd utrymme olika spel behöver...

Comment

• Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
                  Oj oj vad less jag blev nu, vet inte om någon annan testat, men satt och spelade lost odeyssey och installerade skiva 3 på HD, spelade den klart och började på skiva 4 (speltid 47 tim) nästa gång jag startar om så tänkte jag (iom att jag bara har typ 7GB kvar på disken) får avinstallera disk 3 och installera disk 4. sagt och gjort och startar upp spelet igen..... mina savegames är borta och det är bara att börja om från början.

Exakt hur gjorde du när du tog bort det? Om du gick in i system settings>memory och sen tog bort lost odyssey direkt utan att gå in i själva lost odyssey mappen så ska allt inklusive saves vara borta.

Comment

• Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
                    Exakt hur gjorde du när du tog bort det? Om du gick in i system settings>memory och sen tog bort lost odyssey direkt utan att gå in i själva lost odyssey mappen så ska allt inklusive saves vara borta.
                    när jag tar bort spel så går jag till My XBOX trycker Y på valt spel, sedan delete från harddrive, savegames blir kvar och allt sådant.

Comment

• that's the way to go

Comment

• Hmm, kommer inte ihåg hur jag gjorde, men tack för tipset, kan vara bra att veta till nästa gång jag tar bort.

Comment

• Hehe, kanske en gammal nyhet nu, men när ni är i dashmeny så ni ser er avatar testa att nicka med huvudet (med höger analogspak) och även skaka på huvudet i sidled, och sen även snurra runt hela huvudet
                          Inte för att det låser upp något speciellt, men en liten kul detalj bara..

Edit:

Jo det låser visst upp något (googlade lite)
                          Gör detta en stund när du byter hårfärg på din avatar så låser du upp fler färger (rosa, röd, mm)
                          Last edited by artifaction; 2008-11-26, 03:05.

Comment

• hehe testade detta för någon vecka sedan. om man nickar så ler gubben, om man skakar i sidled så blir den arg :P

Comment

• Blev lite osäker nu men om man har en gammal livebannad Xbox, kan man då ändå plocka hem uppdateringar eller är det helt kört då? Är det bara spel på Liven som är bannat eller all kommunikation utåt?

Den ligger nerpackad just nu då jag kör på en som inte är Livebannad men jag blev lite nyfiken ifall jag plockar upp den igen. Visst kan jag ju testa men nån kanske sitter på svaret redan nu :P
                              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                              360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Nxe kan du installera från skiva, så på den är det ingen fara. Vet dock inte hur det är att uppdatera när man är bannad...
                                "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                                Maxtor D-Max 200gig
                                v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X