Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Ixtreme 1.5

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Pendragon, du pratade om att man kunde lägga boxen i ett välventilerat skåp med extra fläktar för in och utblås. Du har inga bilder eller mall på hur ett sånt skåp ser ut?
    Täntke isf, bygga ett så man kan ha xboxet i det och alla spelen
    vad ska det vara för fläktar i skåpet ?

Mvh
    Ha bara ett skåp med rätt mycket utrymme och några 120mm fläktar som utblås
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
      Ha bara ett skåp med rätt mycket utrymme och några 120mm fläktar som utblås
      Okej. Tack, ska kika på det.

Såg detta nu i tråden, där det står hur många inlägg jag har gjort, under där: Infractions 0/1 (3). Vad menas med det? Har jag gjort nått brott?
      Last edited by Greim; 2009-02-14, 23:01.
      // Greim

Solus lupus - Ensam varg
      -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Comment

Såg detta nu i tråden, där det står hur många inlägg jag har gjort, under där: Infractions 0/1 (3). Vad menas med det? Har jag gjort nått brott?
        brutit mot reglerna själv har jag haft 0/3 (5) som högst, har nu 0 men fortfarande (5) , blev bannad när jag nådde 3:e men men, man lär sig av sina misstag
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Skulle gissa på off topic
          iPhone 3G:
          Svart 16GB
          Telia Max 25
          PSP:

4GB
          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Förut innan min 55" LEd TV hade jag en Loewe Credo på 32" CRT ja men bästa som gick att köpa på den tiden!

Den stog på en Ikea Magiker tv-bänk o i den bänken hade jag monterat 2x fläktar nedtill för inblås av kall luft o 2x fläktar ovantill för utblås av Varmluft som stiger

Magiker består av Tre sektioner om man monterar den rätt och varje sektion hade ett eget batteri av fläktar
            Fläktarna drevs på ett externt nätagg som slogs på automagiskt med termostyrning *3* sensorer i varje skåpsdel i ovankant, Elfa is the shitt säger jag bara " Tidigare slog jag på fläktarna manuellt med en strömställare jag monterae i skåpets framkant men jag var för lat o för sugen på en mer praktisk lösning så det blev en sensor som triggade ett relä vid en viss temperatur Tror jag ställde in den på 38-40 grader.

Du kanske gjort reklam för andra sidor man kan köpt DVd skivor på eller gått väldigt Offtopic Du bör se en kommentar under din profil under kontoinställningar
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Förut innan min 55" LEd TV hade jag en Loewe Credo på 32" CRT ja men bästa som gick att köpa på den tiden!

Den stog på en Ikea Magiker tv-bänk o i den bänken hade jag monterat 2x fläktar nedtill för inblås av kall luft o 2x fläktar ovantill för utblås av Varmluft som stiger

Magiker består av Tre sektioner om man monterar den rätt och varje sektion hade ett eget batteri av fläktar
              Fläktarna drevs på ett externt nätagg som slogs på automagiskt med termostyrning *3* sensorer i varje skåpsdel i ovankant, Elfa is the shitt säger jag bara " Tidigare slog jag på fläktarna manuellt med en strömställare jag monterae i skåpets framkant men jag var för lat o för sugen på en mer praktisk lösning så det blev en sensor som triggade ett relä vid en viss temperatur Tror jag ställde in den på 38-40 grader.

Du kanske gjort reklam för andra sidor man kan köpt DVd skivor på eller gått väldigt Offtopic Du bör se en kommentar under din profil under kontoinställningar

Okej. Tackar då har jag ett "HUMM" om hur jag ska göra
              Det var det jag tänkte. Jag bröt mot reglerna angående filtret. Men kommer det alltid stå så där eller försvinner det med tiden?

1.Era DL skivor som ni säljer kan man bränna omslag på dom?
              2.Är det gröna fodral som följer med om man beställer ett pack eller vanliga fyrkantiga?
              3. När man tankar hem spel, visst är det PAL som är bäst att ta hem då?
              4. Vet ni någon sida som är mkt bra för xbox covers, som är Swedish?

Tack å bock
              // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Okej. Tackar då har jag ett "HUMM" om hur jag ska göra
                Det var det jag tänkte. Jag bröt mot reglerna angående filtret. Men kommer det alltid stå så där eller försvinner det med tiden?

1.Era DL skivor som ni säljer kan man bränna omslag på dom?
                2.Är det gröna fodral som följer med om man beställer ett pack eller vanliga fyrkantiga?
                3. När man tankar hem spel, visst är det PAL som är bäst att ta hem då?
                4. Vet ni någon sida som är mkt bra för xbox covers, som är Swedish?

Tack å bock
                1. Nej, dom är gjorda för att skriva med penna på.
                2. 10 och 20 pack är det jewelcase (kvadratiska), vill du ha dvd-fodral så går det också bra att göra här:
                Grönt: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=653&xSec=92
                Vitt: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=652

3. PAL eller regionsfria NTSC, brukar stå i NFO-filen.
                4. Inte för svenska, cdcovers.cc och www.allcdcovers.com funkar bra iaf. Finns svenska ibland om man har tur.
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                  1. Nej, dom är gjorda för att skriva med penna på.
                  2. 10 och 20 pack är det jewelcase (kvadratiska), vill du ha dvd-fodral så går det också bra att göra här:
                  Grönt: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=653&xSec=92
                  Vitt: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=652

3. PAL eller regionsfria NTSC, brukar stå i NFO-filen.
                  4. Inte för svenska, cdcovers.cc och www.allcdcovers.com funkar bra iaf. Finns svenska ibland om man har tur.
                  Okej, tackar.
                  Det kanske inte finns överhuvudtaget DL skivor som man kan göra omslag på, Synd det.
                  Okej, Japp DVD fodral jag är ute efter. Schysst med Vitt också. Håller sig inte xbox 360 spelen till det gröna?
                  Finns så mkt av samma spel att välja på ibland men drar ner NFO-Filen först då för och se om det är Regionsfria NTSC eller PAL.

Annars hittade jag en sida http://www.coversclub.com/Covers-Letter-Xbox360-e.html men jag tyckte den inte var så bra.

Mvh
                  // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Okej, tackar.
                    Det kanske inte finns överhuvudtaget DL skivor som man kan göra omslag på, Synd det.
                    Okej, Japp DVD fodral jag är ute efter. Schysst med Vitt också. Håller sig inte xbox 360 spelen till det gröna?
                    Finns så mkt av samma spel att välja på ibland men drar ner NFO-Filen först då för och se om det är Regionsfria NTSC eller PAL.

Annars hittade jag en sida http://www.coversclub.com/Covers-Letter-Xbox360-e.html men jag tyckte den inte var så bra.

Mvh
                    Verbatim har full-face printable skivor också, jag har ett 25-p sådana som jag köpte nyligen på auktion (helt oöppnad förpackning ) anyhow, om du köper sådana kan du fixa till bild ovanpå (om jag inte har helt fel så ska du ha en speciell sorts skrivare för sådant? om det inte är Lightscribe skivor?)

och ja, 360 spelen brukar komma i gröna fodral eller silveriga/grå då det är classic varianten av spelen...
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      Verbatim har full-face printable skivor också, jag har ett 25-p sådana som jag köpte nyligen på auktion (helt oöppnad förpackning ) anyhow, om du köper sådana kan du fixa till bild ovanpå (om jag inte har helt fel så ska du ha en speciell sorts skrivare för sådant? om det inte är Lightscribe skivor?)

och ja, 360 spelen brukar komma i gröna fodral eller silveriga/grå då det är classic varianten av spelen...
                      Verbatim Full Face Printable : http://www.psxcare.com/product.php?xProd=941&xSec=60

Skriv vad du vill på dessa med tuschpenna eller kasta in i en bläckstråleskrivare som har en kasett som möjliggör utskrift på skivor

Lightscribe är dyrare skivor o kräver att man har en brännare med Lightscribeteknik och är knappt värt mödan
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg

Okej, Nä Svärfar som ordnar det isf. Han jobbar med sånt. Så jag behöver bara skivorna sen så skickar jag ner det så fixar han riktiga omslag på skivorna samt på dvd fodralen med riktigt papper osv. =)
                        Man skulle haft hans brännare. Man kan göra 100 omslag åt gången samt att den skriver ut dvd covers samtidigt. Sen så fixar den allt automatiskt.
                        Last edited by Greim; 2009-02-18, 13:00.
                        // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Verbatim Full Face Printable : http://www.psxcare.com/product.php?xProd=941&xSec=60

Skriv vad du vill på dessa med tuschpenna eller kasta in i en bläckstråleskrivare som har en kasett som möjliggör utskrift på skivor

Lightscribe är dyrare skivor o kräver att man har en brännare med Lightscribeteknik och är knappt värt mödan
                          Hmmm..Xager sa att dom var gjorda att bara skriva med penna på när jag frågade om det där paketet för 450:-
                          Vilka är rätt?
                          Det går att fixa omslag på dom eller inte?

Mvh
                          // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Vissa är Silver Surfade o de har Verbatimloggor mitt på skivan o annat, Fullface Printable printar man på med bläckskrivare.

Vilken du väljer är upp till dig.
                            Den jag postade länk till är Printable ( Vit ) alla andra är Silver ovansida med loggor o infotext från Verbatim.

Termiska printrootar eller Inkjetrobotar är smutta de med

Last edited by Pendragon; 2009-02-18, 13:22.
                            / Pendragon

Comment

Vissa är Silver Surfade o de har Verbatimloggor mitt på skivan o annat, Fullface Printable printar man på med bläckskrivare.

Vilken du väljer är upp till dig.
                              Den jag postade länk till är Printable ( Vit ) alla andra är Silver ovansida med loggor o infotext från Verbatim.

Termiska printrootar eller Inkjetrobotar är smutta de med

Dom där lär juh inte vara billig
                              // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Dom där lär juh inte vara billig
                                Det som smakar kostar
                                / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X