Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GH Metallica

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

......................................
    Last edited by gnuttes; 2009-05-27, 08:23.

Comment

..........................................
      Last edited by gnuttes; 2009-05-27, 08:22.

Comment

Prova med ett 2 wave spel & det fungerade klockrent!
        Last edited by gnuttes; 2009-05-27, 08:22.

Comment

har du laddat hem den ABGX360 versionen MED Wave 3 video partitionen?

Vad är det för spel, och vilken release av spelet du försöker att verifiera?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            har du laddat hem den ABGX360 versionen MED Wave 3 video partitionen?

Vad är det för spel, och vilken release av spelet du försöker att verifiera?
            om du läser på skärmen så ser du vad det är för spel . FFS USE YOUR EYES DUDE (trollin since 98)

Comment

Easy cowboy..
              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
              360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Så ja nu är boxen flashad till 1,6 av psx....
                Jäkligt klantigt av mig att låta Pure skivan ligga i så nu är den kastad av er fick jag höra enligt telefonisten.

Provad Bionic även om DMI var lite halvt så fungerade det. Ska testa med de andra. Så om jag har förstått det hela rätt så ska man inte gå in & hämta patch alls ang en del spel ifrån http://360patches.com/index.php?action=downloads eller hur?

Comment

Du behöver aldrig patcha ett spel med dessa filerna om du kör den i ABGX360 och har dom settings som Int21 skrivigt om i den här tråden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639

har du dom settingsen som nämns där kommer den automatiskt fixa alla fel som uppstår, om den inte går igenom ändå så är den helt enkelt inte bra att köra med
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Kanon du vet ja!

Comment

Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
                      att den inte fixar denna är för att du saknar wave 3 partitionen i din abgx360 katalog. om du laddar hem versionen jag länkade till i inlägg nummer 2 så är den med, annars kan du tanka hem den separat via livesäkerhetstråden men glöm inte att köra install_wave3.ini efter du packat upp den. när du har wave 3 kommer du kunna fixa spelet.

om du har massa wave 3 spel som du patchat om till wave 2 så kommer inte dessa starta med ixtreme 1.6 utan du måste spara ner backupen på hårddisken med imgburn, köra abgx360 på det och fixa det för att sedan bränna det igen.

Comment

Ok tackar, har lyckats få igång 2st, men det verkar som om abgx360A databas mm är nere eller nåt för den grejar inte att kolla men inga korrupta filer eller nåt sånt bara autofix som inte vill vara med men spelen verkar fungerar. Jupp har installerat wave3 filen

Comment

Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
                          Ok tackar, har lyckats få igång 2st, men det verkar som om abgx360A databas mm är nere eller nåt för den grejar inte att kolla men inga korrupta filer eller nåt sånt bara autofix som inte vill vara med men spelen verkar fungerar. Jupp har installerat wave3 filen
                          databasen är inte nere. posta ett screenshot eller log. sätt output till html och klistra in resultatet här om du inte vet hur man kopierar text i terminalfönstret.

Comment

............................................
                            Last edited by gnuttes; 2009-05-27, 08:21.

Comment

[QUOTE=gnuttes;209892]kanske en dum fråga, men måste ställas. har du kryssat i disable online functions under options? den laddar ju ner ini filen den behöver, vilket är konstigt. får du samma fel om du kör den en gång till efter?

Bild borttagen på gnuttes begäran.
                              /Pendragon på Hansis konto

Comment

Nopp check for updates är ikryssat samt ej ikryssat disable all online functions

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X