1 sak förstår jag fortfarande inte. FÅr jag inte ut nyckeln genom att spoofa? Varför ska jag då dumpa för? FÖr att den är ju inte i orginal firmware just nu, den är ju redan flashad. Fattar inte varför jag måste dumpa :\
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Frågor agående restore/flashning av Hitachi 0047DJ
Collapse
X
-
du dumpar för att få ut firmwaren som ligger på driven nu, därefter läser du nyckeln därifrån och lägger in på den nya (detta kallas att spoofa över nyckeln till nya firmwaren, att spoofa kan även vara att du ser till att den nya firmwaren säger att det är den drive som satt i 360'n från början, men faktiskt är en annan firmware...)
förstår du bättre då?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
inga problem
jag kommer inom kort försöka mig på att skriva lite hitachi guider för dom drivar som RickeXBM inte tagit upp ännu, om inte han hinner före mig
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Som sagt, härligt att det löste sig.Original inlägg av hejpådig Visa InläggHar lyckats flasha till 1.51 nu!
Tack till anderzxb och RickeXBM! Ett riktigt stort tack till Swizzy!
Tack ännu en gång!
Kul att man kunde hjälpa dig lite på traven. 
Ska börja jobba på dom guiderna inom kort. Vi kanske kan dela upp det så vi inte sitter och skriver guider för samma version på läsaren, så går det kanske fortare att få upp guider för alla Hitachi-läsare här?Original inlägg av Swizzy Visa Inlägginga problem
jag kommer inom kort försöka mig på att skriva lite hitachi guider för dom drivar som RickeXBM inte tagit upp ännu, om inte han hinner före mig 

Ajja, det löser vi på MSN.
Sorry för Off-Topic.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det var faktiskt mycket lättare än vad jag trodde det skulle vara.Original inlägg av anderzxb Visa InläggGott att det löste sig! det var rätt enkelt eller hur?
- Citat
- Flag
Comment

Comment