Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor agående restore/flashning av Hitachi 0047DJ

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

1 sak förstår jag fortfarande inte. FÅr jag inte ut nyckeln genom att spoofa? Varför ska jag då dumpa för? FÖr att den är ju inte i orginal firmware just nu, den är ju redan flashad. Fattar inte varför jag måste dumpa :\

Comment

du dumpar för att få ut firmwaren som ligger på driven nu, därefter läser du nyckeln därifrån och lägger in på den nya (detta kallas att spoofa över nyckeln till nya firmwaren, att spoofa kan även vara att du ser till att den nya firmwaren säger att det är den drive som satt i 360'n från början, men faktiskt är en annan firmware...)

förstår du bättre då?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Har lyckats flasha till 1.51 nu!

Tack till anderzxb och RickeXBM! Ett riktigt stort tack till Swizzy!

Tack ännu en gång!

Comment

inga problem jag kommer inom kort försöka mig på att skriva lite hitachi guider för dom drivar som RickeXBM inte tagit upp ännu, om inte han hinner före mig
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Gott att det löste sig! det var rätt enkelt eller hur?

Comment

Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
              Har lyckats flasha till 1.51 nu!

Tack till anderzxb och RickeXBM! Ett riktigt stort tack till Swizzy!

Tack ännu en gång!
              Som sagt, härligt att det löste sig. Kul att man kunde hjälpa dig lite på traven.

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              inga problem jag kommer inom kort försöka mig på att skriva lite hitachi guider för dom drivar som RickeXBM inte tagit upp ännu, om inte han hinner före mig
              Ska börja jobba på dom guiderna inom kort. Vi kanske kan dela upp det så vi inte sitter och skriver guider för samma version på läsaren, så går det kanske fortare att få upp guider för alla Hitachi-läsare här?

Ajja, det löser vi på MSN. Sorry för Off-Topic.
              Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
              Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
                Gott att det löste sig! det var rätt enkelt eller hur?
                Det var faktiskt mycket lättare än vad jag trodde det skulle vara.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X