Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nya liteon
Collapse
X
-
Eller rättare sagt så läste jag ur nycklarna ur 83850 läsaren och spoofade en benq, bara så grabben som äger boxen ska ha kvar den intakt för framtida bruk.Original inlägg av Benzema Visa InläggBullshit
Fan , vad händer
- Citat
- Flag
Comment
-
fast på dom nya 8xxxx går det inte att "ta ut nyckeln" och skriva till denOriginal inlägg av jonas_p Visa InläggEller rättare sagt så läste jag ur nycklarna ur 83850 läsaren och spoofade en benq, bara så grabben som äger boxen ska ha kvar den intakt för framtida bruk.
Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
ALLEWMODZ-CASE MODDING
- Citat
- Flag
Comment
-
tror det går att skriva till dom, men inte läsa ut nyckeln...Original inlägg av allewii Visa Inläggfast på dom nya 8xxxx går det inte att "ta ut nyckeln" och skriva till den

på sätt och vis kan man väl säga att det inte går att skriva till dom då man inte har något att skriva till dom heller (då det kanske är någon skillnad i firmwaren som gör att boxen säger att det är fel spelare i den om man kör på den 83850C FW som finns ute på nätet nu)Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Fast om man inte får ut nyckeln så finns det ju lixom ingen anledning att skriva till dom heller,mom man nuinte tycker det är ett nöjeOriginal inlägg av Swizzy Visa Inläggtror det går att skriva till dom, men inte läsa ut nyckeln...
på sätt och vis kan man väl säga att det inte går att skriva till dom då man inte har något att skriva till dom heller (då det kanske är någon skillnad i firmwaren som gör att boxen säger att det är fel spelare i den om man kör på den 83850C FW som finns ute på nätet nu)
eller klart man kanske vill spoofa dom och använda dom i någon annan xbox som man redan har nyckeln till

Tycker labeln på baksidan med serienummret etc även borde innehålla nyckeln
- Citat
- Flag
Comment
-
inget speciellt, det kommer verktyg för att läsa ut från dom "nya" läsarna också, men inte öppet till ALLA som tidigare (då MS patchar igen hålen om man släpper det öppet så att dom kan få tag på det)Original inlägg av thejonas Visa InläggHmm, så... Om man nu ska börja tänka i banor att köpa en xbox till tills LT kommer. Vad bör jag tänka på?Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Självklart kommer det gå att knäcka denna med är ju bara en fråga om tid. att det inte släps öppet tror jag därimot inte är troligt då någon ändå alltid kommer över det så spelar ingen roll hur dom gör.Original inlägg av Swizzy Visa Inlägginget speciellt, det kommer verktyg för att läsa ut från dom "nya" läsarna också, men inte öppet till ALLA som tidigare (då MS patchar igen hålen om man släpper det öppet så att dom kan få tag på det)
Om inte Iriez ser till att endast de själva har dekryptverktyget så att man själv läser ut nyckeln i kodad form och sedan sänder denna till dom och för en summa får den dekrýpterad.Last edited by Henkad; 2009-11-22, 19:00.
- Citat
- Flag
Comment
-
det är troligen så det kommer bli, att man får skicka mjukvaran till dom så får man tbx den sen, decrypterad...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
det var så det var tidigare med 83850C ja, det e klart det kommer läcka ut, så småningom, förhoppningsvis inte på ett sådant sätt att Microsoft kan ta reda på hur vi gör, vilket hål vi använder...Original inlägg av Henkad Visa InläggLåter ju som en hyfsad lösning men troligen kommer det läcka ut iaf , hum känns som en dejavú, känner igen detta på något sätt ihop med $40.Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
synd bara att detta kommer drabba slutkund då det innebär en ganska stor kostnad för dem, jag menar vi kommer ju fortfarande ta ut en kostnad + att det kostar att få den dekrypterad, vi säger att $40 gäller även denna gång (tror iofs det blir något dyrare då iriez tyckte att 40usd var för billigt sist om jag inte minns fel) + 4-500 för jobbet då blir ju slutpriset 800kr+.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggdet var så det var tidigare med 83850C ja, det e klart det kommer läcka ut, så småningom, förhoppningsvis inte på ett sådant sätt att Microsoft kan ta reda på hur vi gör, vilket hål vi använder...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jävla skit-stil att hålla en eventuell lösning för sig själv. Visst vill vi få slut på katt & råtta syndromet, men hela pirat/hacking/whatever-scenen handlar ju om att vem som helst ska kunna modifiera sin konsol om man vill.
Vart har all heder tagit vägen? Förvisso är det väl omöjligt att hålla det hemligt i all tid, men än dock lika störande att man ens kommer på tanken..."pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment

Comment