Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Lite bra å ha filer som förenklar fulflashning av ixtreme 1.6 till de nya drivarna (har ej hunnit testa ännu)
    Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

underbart.. tack så mycket

Comment

Också till det tråkiga.

iX 1.7 (kanske samma som LT (ingen som vet)) kan komma att kosta pengar enligt Commodore4Eve i TeamJungle/THX

texten nedan kommer från Iriez som citerar C4E

1.7 will have new one shot boot and anti ap25, MS has been readying the routine in the new liteons, it is ready to use and is very accurtae
        wholesale modders ship new drive pcbs to us, we mod, send back but this can include older liteons if they wish, no fw released ever, no public released, but wholesale modders can sell modded systems or drives
        1.61 fw is only for benq and sammy
        1.7 will be for liteon only
        1.7 has some extra features and the drive key is encrypted
        new features are anti-ap25 and one shot boot session (until power off)
        in the end their drivekey will not work in 1.7 unless it is our encrypted version
        1.7 will be for all liteons
        the liteon will have 1.7
        it will have an encrypted drive key, customised by us, normal drivekeys wont work
        no release to the public for now either
        probably never

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
          Också till det tråkiga.

iX 1.7 (kanske samma som LT (ingen som vet)) kan komma att kosta pengar enligt Commodore4Eve i TeamJungle/THX

texten nedan kommer från Iriez som citerar C4E
          och sagan börjar om, jakten att knäcka dessa nycklar börjar snart.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
            och sagan börjar om, jakten att knäcka dessa nycklar börjar snart.
            Japps och nu är det inte LiteOn som skall hackas, nu är det hackarna som hackar hackarna.

Skall man vara ärlig kommer detta aldrig att hålla även om så skulle bli fallet.

att ALLA från hela världen skulle skicka in sin box till THX för att få den flashad. detta skulle ju bli en industri och dessutom olaglig sådan då dom gör profit på det så hade nog inte tagit mångfa dagar innan poliser och MS advokater knackar poå deras dörrar, svår att hålla hemligt vart man finns när adressen måste bli offentlig
            Last edited by Henkad; 2009-12-02, 13:44.

Comment

Japps och nu är det inte MS som skall hackas, nu är det hackarna som hackar hackarna
              som jag fattat det så är LT inte 1.7. om jag fattat allt rätt så ska LT vara så lite ändrad som möjligt, alltså boota all möjligt skit, men vara säker sålänge du stoppar i den bra backuper. 1.7 verkar vara en ny variant av LT fast med mer säkerhetsfunktioner (som 1.6 men som inte ms kan se) och man måste köpa den (för att få den unika nyckeln). det märks snart, spekulerar bara snabbt och friskt.

Comment

Japps och nu är det inte LiteOn som skall hackas, nu är det hackarna som hackar hackarna.

Skall man vara ärlig kommer detta aldrig att hålla även om så skulle bli fallet.

att ALLA från hela världen skulle skicka in sin box till THX för att få den flashad. detta skulle ju bli en industri och dessutom olaglig sådan då dom gör profit på det så hade nog inte tagit mångfa dagar innan poliser och MS advokater knackar poå deras dörrar, svår att hålla hemligt vart man finns när adressen måste bli offentlig
                nja, räcker ju de har en sida där du betalar och skriver ner din nyckel, du får tillbaka en krypterad nyckel som du lägger i din firmware, klart. samma utförande att du flashar själv du behöver bara deras egna krypterade variant av nyckeln.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                  som jag fattat det så är LT inte 1.7. om jag fattat allt rätt så ska LT vara så lite ändrad som möjligt, alltså boota all möjligt skit, men vara säker sålänge du stoppar i den bra backuper. 1.7 verkar vara en ny variant av LT fast med mer säkerhetsfunktioner (som 1.6 men som inte ms kan se) och man måste köpa den (för att få den unika nyckeln). det märks snart, spekulerar bara snabbt och friskt.
                  Låter logiskt att det skulle vara så, men att dom gjorde LT med så få ändringar som möjligt är ju för att den inte skall upptäckas, om man då börjar lägga in spärrar etc. igen då är man ju tillbaka till 1.6 igen. humm nåja vi märker vart det slutar med tiden.

Comment

men dom måste släppa LT för att alla andra ska kunna spela ändå, MS upptäcker ju 1.61, och det som står här är att 1.7 kommer vara till Liteon ENBART det vill säga, man måste i så fall köpa en Liteon och montera in för att vara safe på nätet?! nej, jag tror att dom kommer släppa LT och 1.7 hellre än bara 1.7 till liteon

1.7 kommer vara till för noobs som inte kollar spelen troligtvis, medans LT kommer vara för alla andra, och dom som har bannade boxar...

vi får väl hoppas det blir så iaf, och att LT inte kommer kräva krypterad nyckel som 1.7 gör (enligt den här infon)
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

orkade ni läsa hela artiklen?
                      som jag fattade det så var det här ett förslag från c4e till teamet...
                      på annat håll har det gått att läsa att det inte blir tal om någon v1.7 (iom ban waves)

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                        orkade ni läsa hela artiklen?
                        som jag fattade det så var det här ett förslag från c4e till teamet...
                        på annat håll har det gått att läsa att det inte blir tal om någon v1.7 (iom ban waves)
                        jag läste igenom allt iriez skrev ja, rätt intressant läsning... som jag förstod det var det inte något förslag från c4eva, utan snarare något han och resten av teamet planerat tillsamans, bakom ryggen på iriez, mer eller mindre iaf

har inte läst något om att 1.7 inte kommer alls, har du lust att länka till dom ställena du läst om detta på?
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Nä.. det var i början av november ju ...tror att det stog på xbox-scenes nyhets sida...

Comment

ok, vi får väl se vad som händer och sker iaf
                            Google is your friend!

Comment

Jag blir tokig snart, för mycket o göra + detta
                              Är det någon som fått igång detta o vad dumpade ni nyckeln med för program ?

Har försökt nu någon timme med en 93450C Lite on o får spelet *skratt*
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

finns en guide på mitt forum

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X