Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag blir tokig snart, för mycket o göra + detta
    Är det någon som fått igång detta o vad dumpade ni nyckeln med för program ?

Har försökt nu någon timme med en 93450C Lite on o får spelet *skratt*
    jag dumpade precis en Liteon 73850C med hjälp av den här metoden, då använde jag mig av Dosflash 1.7, just den driven var iXtreme 1.6 på...

*edit:*
    Taget mig närmare 3 timmar att löda och hålla på, men jag e rätt långsam och kass på att löda därför det tagit sådan tid för mig, om du vill kan jag ta bild på exakt hur det ser ut för mig... hör av dig på MSN eller skicka ett sms så fixar jag det, jag ska testa detta på en annan Liteon drive jag har liggandes, som ska ha original FW

*edit2:*
    Man behöver inte alls köra med halvöppen tray som det står i din guide dragonslayer, jag körde med stängd, det viktiga är att du får in driven i vendor mode (0x72) och INTE 0x52, iaf när man startar om driven

*edit3:*

hoppas ni kan se något på bilden, jag är kass på att fotografera, nästan lika kass som jag är på att löda

http://i171.photobucket.com/albums/u...n/100_1355.jpg

kan säga såhär btw om detta: Kan jag kan du
    Last edited by Swizzy; 2009-12-03, 16:13.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

för er som vill ha 73850C original firmware finns den att ladda hem på följande länkar:

Rapidshare
      Megaupload

det är MIN dumpning, raderat nyckeln av säkerhetsskäl, nyckeln är numera "FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF"
      Last edited by Swizzy; 2009-12-03, 19:35.
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        jag dumpade precis en Liteon 73850C med hjälp av den här metoden, då använde jag mig av Dosflash 1.7, just den driven var iXtreme 1.6 på...

*edit:*
        Taget mig närmare 3 timmar att löda och hålla på, men jag e rätt långsam och kass på att löda därför det tagit sådan tid för mig, om du vill kan jag ta bild på exakt hur det ser ut för mig... hör av dig på MSN eller skicka ett sms så fixar jag det, jag ska testa detta på en annan Liteon drive jag har liggandes, som ska ha original FW

Man behöver inte alls köra med halvöppen tray som det står i din guide dragonslayer, jag körde med stängd, det viktiga är att du får in driven i vendor mode (0x72) och INTE 0x52, iaf när man startar om driven

*edit3:*

hoppas ni kan se något på bilden, jag är kass på att fotografera, nästan lika kass som jag är på att löda

http://i171.photobucket.com/albums/u...n/100_1355.jpg

kan säga såhär btw om detta: Kan jag kan du
        Coolt! Jag ska ge mig på min LiteOn 74850c (iXtreme 1.6) drive till helgen. Och fotot hade nog varit rätt ok om det inte var för den rent överjävligt usla kameran (mobil?) du måste ha använt.
        Jag ska ta en (bättre) bild om jag lyckas i helgen.

Comment

för er som vill ha 73850C original firmware finns den att ladda hem på följande länkar:

Rapidshare
          Megaupload

det är MIN dumpning, raderat nyckeln av säkerhetsskäl, nyckeln är numera "FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF"
          Ehh jag ladda ner din firmware från Rapishare och jag får att din nyckel är 5055BD2*************181E8FB65DF5. Om det är din nyckel så måste du ha laddat upp fel fil...

Tack ändå.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
            Coolt! Jag ska ge mig på min LiteOn 74850c (iXtreme 1.6) drive till helgen. Och fotot hade nog varit rätt ok om det inte var för den rent överjävligt usla kameran (mobil?) du måste ha använt.
            Jag ska ta en (bättre) bild om jag lyckas i helgen.
            faktiskt använder jag en kompakt kamera (Kodak EasyShare C530), men jag är rätt kass på att ta bilder i största allmänhet, vore trevligt om du kunde få till lite bättre bilder än mina (jag tog flera men detta var den bästa typ) det är viktigt att du ser till att kapa av banorna, ett annat tips från mig är:

skrapa rent lödpunkterna och försök fästa lödtenn mot punkten INNAN du försöker fästa kabeln annars tar det flera timmar att försöka och försöka...

du behöver inte använda ett 22ohms motstånd heller, jag körde med ett 18 ohm och ett 2.7ohms motstånd kopplade i serie, hittade inget 22ohms så körde på detta istället då det är ganska närliggande... om du får problem kan du höra av dig så ska jag försöka hjälpa dig lite
            Google is your friend!

Comment

Ja om jag lyckas. Borde klara det då jag gått Ericssons lödskola (mer avancerat än så här) så ska jag ta ett foto med farsans Nikon D200 på stativ. Då ska vi kunna läsa den pyttelilla texten på kortet tom.

Jag har ett 22 ohm, men tack ändå. Var inne på Kjell & Co igår och införskaffa ett paket. Det minsta om innehöll ett 22 ohms var på 480 motstånd. Så nu har jag några över till annat med... haha

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                Ehh jag ladda ner din firmware från Rapishare och jag får att din nyckel är 5055BD2*************181E8FB65DF5. Om det är din nyckel så måste du ha laddat upp fel fil...

Tack ändå.
                woops, haha, hade packat fel fil :$ nu ska den vara med FFFFF... >_<
                Google is your friend!

Comment

Har man luckan i halvöppet läge funkar det i både Dosflash och Jungleflasher utan att du behöver (återsända kommandot)

Jag tycker att det är lite orättvist att du får länka till dina guider vad är det för fel på ixtreme se måntro? Hansi vill kanske köpa domänen?

Comment

jag har iof bara testat på 93450C

Comment

ixtreme se har varken webshop eller forum! det finns på dragonslayer siten

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                        ixtreme se har varken webshop eller forum! det finns på dragonslayer siten
                        ixtreme har dragonslayer siten's forum länkat, kanske därför hansi blockerar din sida? jag spekulerar bara... en annan anledning till att han inte blockerat min sida ännu kan vara för att jag inte har någon form av betalnings grejer i huvudtaget, eller jo, jag har en donations knapp i botten på varje sida, men det kan knappast ses som konkurens i huvudtaget, utöver det så länkar jag tillbaka till PSXCare support forum, och typ känner hansi och dom andra på PSXCare...
                        Google is your friend!

Comment

han menar alltså att man inte får länka till en site som länkar till en annan

Comment

Vi kan ju göra så att vi lägger upp ett öppet forum där man kan lägga ut guider osv utan att det tillhör någon kommersiellt företag, dock skall det ej bli någon reklamplats

då får vi ju alla svenska guider etc på samma ställe

Comment

Jag gillar dragonslayer och ixtreme MEN det är väldigt mycket "hej jag skriver på psxcare, men kolla på min sida / googla på ditt och datt för där står det si och så" samtidigt som det finns en prislista på tjänster mitt på sidan.

Och ser andra att det är OK att jaga trafik till sina sidor så har vi snart bara en massa spam i forumet. Därför håller jag det "censurerat".

Och har jag beslutat att lägga en "censur" på en sida och man envisas med att kringgå ****-orna med att hänvisa till google osv så slutar det med att användare och inlägg raderas osv.
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag sitter här och håller på bråkar lite med en av dom senaste Liteon drivarna, har fått ut hela firmwaren, men jag lyckas inte spoofa en annan firmware med rätt identitet, är det någon som har tips på vad man kan prova? vi har juh iX1.6 templates här... testat att flytta key till dom med hjälp av JF men det går inte kanske gjort fel, vad vet jag... hur som helst har ni några idéer så hör av er, ASAP
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X