Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• återkom med resultat när du testat är du snäll?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Swizzy det var klurigt av dig för det gjorde hela skillnaden. Nu läste den inte ur firmwaren korrekt om den var i Läge 1 på brytaren.

Comment

• Nu ska man bara lyckas reparera alla banor jag sabbat. Kan bli lite problem vid Pad 101 för som syns på en av mina bilder så följde mer än halva lödtennet med där när jag skrapa med skalpellen. Måste ha suttit lite sämre där för det var inte precis så att jag skrapa för kung och fosterland precis. Har iaf beställt en fiberglasborste på Elfa så samma öde ska inte behöva hända när jag får kunders LiteOn's att leka med.

Comment

• i läge 1 på switchen tvingas SPI minnet ner till 1.8V (istället för det normala 3.3V) då kan driven inte läsa sin firmware (Därav meddelandet om saknad nyckel) och öppnar "vendor mode" eftersom den tror att SPIflashen är tom...
          När du slår över till läge 2 kan den läsa och skriva SPI flashen igen.

Comment

• Ditt test borde ha fungerat oavsett vilken firmware det ligger på driven...
            kollade du om du fick ut rätt nyckel? (låter oroande att den läste korrekt med switchen i läge 1)

Comment

• Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
              Ditt test borde ha fungerat oavsett vilken firmware det ligger på driven...
              kollade du om du fick ut rätt nyckel? (låter oroande att den läste korrekt med switchen i läge 1)
              om du läser vad han skrev dragonslayer så skrev han att han fick rätt nyckel
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                Säg att du har en vanlig lite-on...(73xxx) den måste oxo öppnas! (så det är uppgiften utöver det)

det är några flatkablar som skall lossas och två skruvar.. (max 30sek)
                slipa lite med glasfiberpenna (max 45 sek)
                Snitta två snitt med vass kniv (max 60sek)
                Byglen och switch med motstånd är redan klar... (har ju använt den förr)
                4 lödpunkter (max 90sek)
                montera tillbaks kretskort och koppla (max 60sek)

det är några flatkablar som skall lossas och två skruvar.. (max 30sek)
                Löda loss 4 lödpunkter (max 15sek)
                "laga" de 2 snitten (max 15sek)
                montera tillbaks kretskort och koppla (max 60sek)

OK det blir lite mer än 5 min men inte mycket... (visst andra har tagit extra betalt för vanliga Lite-On oxo)
                Jag har samma pris som innan Lite-on gick att flasha
                samma pris för alla drivar alltså!
                Synd bara att marknaden är så dålig häromkring

@svantesson666
                Din pin101 punkt ser det inte ut som det finns mycket att löda på... (köp en glasfiberpenna)
                Får du kontakt rekomenderar jag att du inte löder loss den utan klipper av den så att du får lättare att återställa sen
                Har tänkt på detta länge men inte orkat skriva något men nu är det fan dags efter detta superinlägg.

Priset på chippning/flashning har totaldumpats de senaste 2åren. Folk vet inte hur man prissätter in tjänst vara utan tänker bara på "ööö jag kan flasha en liteon på 10 min och den senaste på 15"

1) Det tar inte 10 min att sälja/flasha en maskin räkna in inköp , annonsering , prata med kunder visa för kunder och framförallt VÄNTA PÅ KUNDER

2) Det finns "företag" i Stockholm som moddar för 300:- INKL moms det är 240:- utan moms. Sen ska du dra bort egenavgift/arbetsgivaravgift sen den egna skatt. (300:- svart är även det dåligt jag hade 500 minst på den goda xbox 1 tiden)

3) När man sätter ett pris bör man tänka på chansen på att misslyckas med det händer även den bästa (gissar på att psxcare måste ha några trasiga 360). Ska man in och skrapa löda ökar chansen, visst det går att fixxa säkert men igen det tar tid.

4) Även om du har företag eller kör källarverksamhet så måste man ha råkat ut för folk som säger "jag kommer om 1h" och sedan blir skitförbannade när man har stängt/inte är hemma när dom kommer men inte efter 1h utan 4h

5) Har du butik så har du en hyra på lokalen också

Finns bara 1 företag i Sthlm som vet hur man driver företag och det är just Psxcare även om deras marginaler säkert har minskat.
                Last edited by Juurgen; 2009-12-08, 20:35.

Comment

• Original inlägg av Juurgen Visa Inlägg
                  Har tänkt på detta länge men inte orkat skriva något men nu är det fan dags efter detta superinlägg.

Priset på chippning/flashning har totaldumpats de senaste 2åren. Folk vet inte hur man prissätter in tjänst vara utan tänker bara på "ööö jag kan flasha en liteon på 10 min och den senaste på 15"

1) Det tar inte 10 min att sälja/flasha en maskin räkna in inköp , annonsering , prata med kunder visa för kunder och framförallt VÄNTA PÅ KUNDER

2) Det finns "företag" i Stockholm som moddar för 300:- INKL moms det är 240:- utan moms. Sen ska du dra bort egenavgift/arbetsgivaravgift sen den egna skatt. (300:- svart är även det dåligt jag hade 500 minst på den goda xbox 1 tiden)

3) När man sätter ett pris bör man tänka på chansen på att misslyckas med det händer även den bästa (gissar på att psxcare måste ha några trasiga 360). Ska man in och skrapa löda ökar chansen, visst det går att fixxa säkert men igen det tar tid.

4) Även om du har företag eller kör källarverksamhet så måste man ha råkat ut för folk som säger "jag kommer om 1h" och sedan blir skitförbannade när man har stängt/inte är hemma när dom kommer men inte efter 1h utan 4h

5) Har du butik så har du en hyra på lokalen också

Finns bara 1 företag i Sthlm som vet hur man driver företag och det är just Psxcare även om deras marginaler säkert har minskat.

Priserna över lag på dessa tjänster borde öka något, men det är svårt när kvällsmeckare gör det för 100kr. men det man som kund borde tänka på att dom lämnar ingen som helst garanti för att allt funkar efteråt, skulle det gå åt skogen så är det garanterat kunden som får ta smällen.
                  Kanske medför nu den nya driven att många hemmapysslare försvinner.

Comment

• Jag håller helt med. När folk ringer till mig och undrar varför jag tar 300:- när det finns andra som gör det för 100:- brukar jag hälsa dem, visst gör det hos dem då. Hittills har ALLA utom en faktiskt valt att göra hos mig iaf, då jag helt enkelt verkat mer seriös. Så det finns absolut ingen som helst mening att prisdumpa om man bara tar sin business (oavsett om den är vid sidan om eller inte) på allvar.

Jag tänker ta 700:- för de nya, det har jag redan annonserat om. Vore intressant att höra er andras priser.

Comment

• Vi tar *** för den nya iaf tills andra alternativ än att löda finns.
                      Last edited by Henkad; 2009-12-08, 23:39.

Comment

• Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
                        Vi tar 700 för den nya iaf tills andra alternativ än att löda finns.
                        jag ska ta 200 kr då det är dåliga tider nuförtiden för alla

Comment

• Original inlägg av konya Visa Inlägg
                          jag ska ta 200 kr då det är dåliga tider nuförtiden för alla
                          Du gör ju inte tiderna bättre för alla oss seriösa heller, har du sett ICA sänka priserna för att du har det dåligt ställt?

tro inte att jag är gniden men har man en verksamhet vill man gärna kunna leva på den vilket man inte kan om man skall ta 200kr, men det är klart du lär ju inte ha några kostnader så som, lokal, skatt etc
                          Last edited by Henkad; 2009-12-08, 23:36.

Comment

• Med respekt för PSXcare så tycker jag inte vi skall diskutera konkurenters priser på deras forum.

Comment

• Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
                              Med respekt för PSXcare så tycker jag inte vi skall diskutera konkurenters priser på deras forum.
                              Nä det har du förstås helt rätt i. Jag ber om ursäkt.
                              Jag tänkte dock som så att de flesta av oss operarar ju bara på vår lilla hemma marknad där PSXCare kanske inte direkt har sin kundkrets, och de som ändå väljer PSXCare skiter mer eller mindre i vilket pris vi andra har.
                              För övrigt misstänker jag att Konya skämta. Om inte så borde han nästan skämmas.

Comment

• någon som vet vad det brukar sitta för dvd i en 360 som är tilverkad 2009-08-17

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X