Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Firmware på väg

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

En liten kommentar i och med kompatibilitet med nya LT. Det har redan diskuterats här att skivorna behöver ha SplitVid. Vad som inte har nämnts är angle 359, vilket enligt ett annat forum också behöver rättas till med abgx360 (ej bekräftat men det verkar ganska troligt om man tänker efter). Min fråga är då följande. Kan man ta sina redan brända skivor, rippa dem till en .iso-fil med t.ex. imgburn, köra .iso-filen i abgx360 med "correct angle 359", och sedan få ut en isofil som det går bra att bränna igen? Tycker det borde gå bra, det e ju inte en original game-disk man rippar då, utan en redan brännd rip, brännaren borde väl kunna läsa allt den redan skrivit?
    Man kan väl inte behöva dra ner original-isofiler igen?

Comment

Original inlägg av Blahamannen Visa Inlägg
      En liten kommentar i och med kompatibilitet med nya LT. Det har redan diskuterats här att skivorna behöver ha SplitVid. Vad som inte har nämnts är angle 359, vilket enligt ett annat forum också behöver rättas till med abgx360 (ej bekräftat men det verkar ganska troligt om man tänker efter). Min fråga är då följande. Kan man ta sina redan brända skivor, rippa dem till en .iso-fil med t.ex. imgburn, köra .iso-filen i abgx360 med "correct angle 359", och sedan få ut en isofil som det går bra att bränna igen? Tycker det borde gå bra, det e ju inte en original game-disk man rippar då, utan en redan brännd rip, brännaren borde väl kunna läsa allt den redan skrivit?
      om din brännare klarar av att läsa skivorna går det bra ja, det som krävs för att brännaren ska kunna läsa skivorna är bland annat att skivorna inte är extremt repiga, och dels att layerbreak och sådant stämmer (a.k.a. fungerar den i din 360 fungerar den i din dator)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Blahamannen Visa Inlägg
        svar ja. bara spara ner med imgburn igen och köra abgx360 på imagefilen. finns en guide som beskriver detta i bilder i den klistrade livesäkerhetstråden.

Comment

vart är de man kan följa c4eva o grabbarnas framgångar me LT? de ska väl finnas nån sida där dem brukar skriva de senaste om va som händer osv?
          sigpic

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
            vart är de man kan följa c4eva o grabbarnas framgångar me LT? de ska väl finnas nån sida där dem brukar skriva de senaste om va som händer osv?
            www.twitter.com/teamjungle
            Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

tackar
              sigpic

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                tackar
                inga problems bara kul att hjälpa till.
                Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Här är en liten guide på hur man rippar sina skivor och reparerar med abgx360
                  http://***********/Guide-rippa-reparera.html
                  för LT borde mina inställningar för abgx360 funka bra (SplitVid & 359 angle)

Comment

LT har väl inte kommit ut i marknaden än?

Comment

• Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
                      LT har väl inte kommit ut i marknaden än?
                      inte ännu, men det är inte långt kvar innan den kommer... den kan dyka upp i stort sätt när som helst
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• är det troligt att den kommer innan jul? vill spela cod mw2 på julafton

Comment

• LT is complete, more testing!
                          about 1 hour ago from API http://twitter.com/TeamJungle

Great!

Comment

• låter bra! får hoppas den släpps snart då. är så grymt sugen att spela mw2!
                            sigpic

Comment

• Vad menas med split vid? Kommer vi behöva bränna om tidigare backuper eller gäller det bara gamla rippar? Har kört alla mina backuper genom abgx360 innan bränning.
                              "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

• Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
                                Vad menas med split vid? Kommer vi behöva bränna om tidigare backuper eller gäller det bara gamla rippar? Har kört alla mina backuper genom abgx360 innan bränning.
                                både gamla OCH nya, vissa har splitvid, andra inte... det är att video partitionen ligger på båda lagrena istället för ena mer eller mindre... vissa äldre firmwares (inte LT) har fixat detta automatiskt, LT kommer inte ha den funktionen tyvär, detta för att den ska vara så lik original firmwaren som möjligt...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X