Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wave 4 spel --->Wave 2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    1.
    activate.iso är en fil som du bränner på en skiva (se swizzys guide)
    Och den gör så att xboxen bootar utan stealthcheckar och därför kan man spela t.ex wave 4 på ixtreme 1.6. Skivan måste stoppas i varje gång innan man ska spela ett wave 4 spel.
    2.
    Nej Lite-on går inte att återställa.
    jag har inget minne av att jag skrivit någon guide för Activate.iso, har skrivit ett par gånger hur jag förstått processen att bränna skivan etc... Pendragon har dock gjort en video guide till hur man ska bränna skivan, och hur man ska använda den...

jag har inte själv testat att bränna denna skivan ännu då jag inte har så många skivor kvar, och inte heller har något behov av skivan i dagsläget
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Nej man skall inte vara knusslig med detaljer om vem som gjort vad så länge det funkar för folk så blir de glada.

Activate.iso hur man bränner, hiur man bootar + iso länk :
      http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215

G.L.H.F " Good Luck, Have Fun! "
      Last edited by Pendragon; 2009-11-23, 12:45.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        jag har inget minne av att jag skrivit någon guide för Activate.iso, har skrivit ett par gånger hur jag förstått processen att bränna skivan etc... Pendragon har dock gjort en video guide till hur man ska bränna skivan, och hur man ska använda den...

jag har inte själv testat att bränna denna skivan ännu då jag inte har så många skivor kvar, och inte heller har något behov av skivan i dagsläget
        Sorry måste blandat ihop det med att du brukar tipsa om att activate.iso finns på din hemsida.
        i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
          Sorry måste blandat ihop det med att du brukar tipsa om att activate.iso finns på din hemsida.
          np jag skriver så mycket här på forumet att man lätt tappar bort vad exakt jag skrivit
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Lätt hänt när det blir mycket o svara på hela tiden
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Ska jag patcha iso-filen eller dvd-filen som man sedan ska bränna? Antar att det är dvd-filen men jag vill vara på den säkra sidan.

Comment

Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
                Ska jag patcha iso-filen eller dvd-filen som man sedan ska bränna? Antar att det är dvd-filen men jag vill vara på den säkra sidan.
                du patchar .iso filen, .dvd filen innehåller INGEN info om spelet, bara vilken layerbreak som skivan ska ha, och vad iso filen heter...
                Google is your friend!

Comment

Tack så mycket Swizzy!

Jag vet inte hur många gånger du har hjälpt mig.

UPDATE:

Ahh, vad jobbigt. Lego Indiana Jones 2 kräver en update och jag har inget tillräckligt stort USB-minne hemma för tillfället. Jag får helt enkelt vänta tills imorgon. Men att Xbox'en kunde läsa av skivan är fantastiskt roligt.
                  Last edited by WiiDude; 2009-11-28, 01:45.

Comment

Jag hämtade och uppdaterade med "$SystemUpdate_Fall09_8955.zip" och jag kan nu spela Lego Indiana Jones 2. Det märkliga är dock att jag inte kan göra avatarer längre. Det står att jag behöver en uppdatering för att kunna göra det. Har det här hänt er? Det hände mig när jag skulle uppdatera med spelet, vilket inte gick mer än till halva.

*Ursäkta för dubbelpost.*

Comment

anledningen till att det inte fungerade att köra in updaten från skivan är att du tar bort den... avatars kräver Xbox Live anslutning typ...
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        anledningen till att det inte fungerade att köra in updaten från skivan är att du tar bort den... avatars kräver Xbox Live anslutning typ...
                        Ibland på de flesta nya boxarna kan man göra avatar utan att vara uppkopplad
                        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                          Ibland på de flesta nya boxarna kan man göra avatar utan att vara uppkopplad
                          japp, med Wave 3 kan man väl göra det tror jag, men inte senare uppdateringar... vad jag kan komma ihåg... men jag kan ha fel
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Nej man skall inte vara knusslig med detaljer om vem som gjort vad så länge det funkar för folk så blir de glada.

Activate.iso hur man bränner, hiur man bootar + iso länk :
                            http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215

G.L.H.F " Good Luck, Have Fun! "
                            Haha, shit vad alla ställer samma fråga om och om igen istället för att läsa det du redan skrivit om hur dom ska göra. Nu menar jag under kommentarena på yotube på dina guidfilmer

//G
                            // Greim

Solus lupus - Ensam varg
                            -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Comment

Kanske är jättekorkad nu...
                              Jag har Liteon och 1.6 (tror jag) måste använda .iso-skivan för wave 4,
                              laddade ner wave patcher för ett tag sen och prövade att patcha Bioshock 2.
                              Först wave 3, tyckte det va säkrast, om jag förstått rätt ska man ha wave 2?

Testade och patcha med wave 2 och det gav samma utslag som wave 3:
                              måste ändå använda .iso-skivan (vilket funkar i och för sig).

Har jag missat nånting?
                              Tack för svar

Comment

Original inlägg av Jokkopokko Visa Inlägg
                                Kanske är jättekorkad nu...
                                Jag har Liteon och 1.6 (tror jag) måste använda .iso-skivan för wave 4,
                                laddade ner wave patcher för ett tag sen och prövade att patcha Bioshock 2.
                                Först wave 3, tyckte det va säkrast, om jag förstått rätt ska man ha wave 2?

Testade och patcha med wave 2 och det gav samma utslag som wave 3:
                                måste ändå använda .iso-skivan (vilket funkar i och för sig).

Har jag missat nånting?
                                Tack för svar
                                iXtreme 1.6 vägrar fulpatchade spel uppdatera till 1.6 NS eller LT istället
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X