Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laga RRoD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ja ni lär väl iofs ha lite bättre grejer som sysslar med det dagligen. Det är väl iofs bäst att börja med x-clampen och se hur långt man kommer med den och ev införskaffa en pistol sedan om det inte har hjälpt.

När ni skickar dom på omlödning så är det ingen större risk att felet uppkommer igen? Naturligtvis förstår jag att andra fel kan dyka upp men just felet att den har dålig kontakt mot komponenterna (cpu, gpu).
    det har ingen betydelse faktiskt... dåliga kontakten beror mestadels på att moderkortet vrider sig, och det hjälper inte omlödning mot...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      det har ingen betydelse faktiskt... dåliga kontakten beror mestadels på att moderkortet vrider sig, och det hjälper inte omlödning mot...
      Aha, brukar x-clamp funka vad du upplevt? :P

För den ska väl "räta ut" moderkortet mot komponenterna?

Kan detta komma av att boxen står varmt? Den har iofs stått på samma hela tiden men sen ca 3 månader tillbaka så har jag en hylla ovanför med en ext hdd på. Dock brukar jag känna och den är ju sällan varm trots det. Kan det ha haft betydelse?
      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
      360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Alla boxar är felkonstruerade enligt mig, man sätter för faan inte en DVd läsare ovanför Grafikprocessorflänsen o tror den skall få luft om det är max 1.cm mellanrum... det gör den inte kan jag tipsa.
        Att Dvd läsaren har en arbetstemperatur som alla andra optiska enheter åp ca 60-80 grader har de inte heller tagit i beräkning, samt fläktarna skall inte blåsa ut luft, snarare in
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Aha, brukar x-clamp funka vad du upplevt? :P

För den ska väl "räta ut" moderkortet mot komponenterna?

Kan detta komma av att boxen står varmt? Den har iofs stått på samma hela tiden men sen ca 3 månader tillbaka så har jag en hylla ovanför med en ext hdd på. Dock brukar jag känna och den är ju sällan varm trots det. Kan det ha haft betydelse?
          X-Clamp fixen fungerar i 50% av fallen, alltså enbart X-Clamp fix, om inte det fungerar på första försöket (efter värmningen) så fungerar cirka 70% av resterande med en manuell reflow...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

X-Clamp fixen fungerar i 50% av fallen, alltså enbart X-Clamp fix, om inte det fungerar på första försöket (efter värmningen) så fungerar cirka 70% av resterande med en manuell reflow...
            Vad tror du om denna?

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=147316115

360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Comment

den lär vara perfekt, förutsatt att du kan fixa någon form av typ ställning som du kan placera den i så att den står stilla hela tiden
              Google is your friend!

Comment

den lär vara perfekt, förutsatt att du kan fixa någon form av typ ställning som du kan placera den i så att den står stilla hela tiden
                Får improvisera lite

360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Comment

Får improvisera lite
                  det har jag gjort med våran varmluftstation vi använder en bordslamp hållare som stöd för själva luftutblåset, plus en 360 kylare som vikt för att lampskärmen inte ska åka upp av sig själv
                  Google is your friend!

Comment

det har jag gjort med våran varmluftstation vi använder en bordslamp hållare som stöd för själva luftutblåset, plus en 360 kylare som vikt för att lampskärmen inte ska åka upp av sig själv
                    Haha Sthlms MacGyver =)

360 JTAG Backup Console
                    360 JTAGable Console

Comment

Jag tänker inte ge mig på att laga fler RROD ... har bara provat på en...
                      det finns ju många självsäkra här... jag har en som ingen provat att laga RROD på..
                      Det är förståss en Xenon med Hitachi (v1.51) .. konsollen är Jtag-hackad med XBReboot
                      och har även en powerkabel för extern SATA HDD... extern DSUB kontakt för NAND flash.
                      har en DVD med original NAND och CPU-nyckel till den. ifall någon skulle vara intresserad av den konsollen får denne gärna höra av sig... den är inte lika billig som en vanlig RROD konsoll ..
                      (RROD 0102)

(inser just att detta kanske skulle varit under köp & sälj)

Comment

Vet nån vart man kan köpa nylonbrickor? Det är ju stört omöjligt att finna i någon butik =/

360 JTAG Backup Console
                        360 JTAGable Console

Comment

Haha Sthlms MacGyver =)

Visst är jag duktig
                          Den är dessutom uppgraderad så man kan fäsa två testskivor på armen med så man kan testa med orginalspel samt backup av ett spel som suger lite mer CPU kraft o GPU

Swizzy såg nästan med beundan på när jag satte ihop skrället
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Visst är jag duktig
                            Den är dessutom uppgraderad så man kan fäsa två testskivor på armen med så man kan testa med orginalspel samt backup av ett spel som suger lite mer CPU kraft o GPU

Swizzy såg nästan med beundan på när jag satte ihop skrället
                            Betyder inte det fisa på nån dialekt? :P

Nej men du är grymt talangfull

Men då kanske du vet vart jag kan hitta nylonbrickor? :P

360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Comment

Betyder inte det fisa på nån dialekt? :P

Nej men du är grymt talangfull

Men då kanske du vet vart jag kan hitta nylonbrickor? :P
                              det är jag som kom fram till metoden vi använder på PSXCare för RROD fix... vi använder INTE nylon brickor, av flera anledningar: nylon brickorna spricker om det blir för varmt (och Xboxarna blir rätt varma) plus att orginal fästena har inge nylon, då kanske det är meningen att det ska finnas kontakt där runt med moderkortet?

*edit:*
                              vi byter inte bara fästena och kylpastan dock, i vissa fall krävs det också att man löder om lite grann under processorerna... då får man göra sådant också...
                              Last edited by Swizzy; 2010-03-17, 12:18.
                              Google is your friend!

Comment

Jag satt och funderade på det här med xclampfix.
                                Är det inte så att man inte riktigt slutför hela grejen?
                                Man rengör processorerna, sen kletar på nu kylpasta och spänner ihop skiten, sen överhettar man den!? Med andra ord kokar man bort kylpastan igen.
                                Man borde väl i rimlighetens namn rengöra, ny kylpasta, skruva ihop och överhetta skiten. Sen borde man skruva isär den igen och rengöra, ny kylpasta, skruva ihop så att det finns en lagom mängd frisk kylpasta. ELler har jag fel att den nya pastan kokas bort?
                                Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X