Ska genast testa och se hur kortet lägger sig.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Laga RRoD
Collapse
X
-
då sätter du fler brickor mellan skruven och moderkortet, inte tvärtom...Original inlägg av bleppmasta Visa Inläggokokok tackar för tipsen =o) funderar på om jag ska köra med en tredje bricka mellan moderkort och kylfläns iom att jag har 12mm skruvGoogle is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Humm... har kört heatgun metoden igen och nu ser kortet bra ut men när jag kör igång den igen så får jag nu 2 blinkade röda lampor istället för 0102 felet... vad jag kan komma fram till så är det pga överhettning men jag hittar ingen fix för det. Några förslag?
/edit never mind... plockade bort några brickor så löste det sig... men rrod kvarstår... har fokuserat mer på ana chippet och gpu'n nu med min värmepistol så vi får se vad som händer...Last edited by bleppmasta; 2010-01-14, 19:43.
- Citat
- Flag
Comment
-
jag satt och tänkte lite på vägen hem från jobbet idag, du sa att du hade 12mm skruvar? M5X12? försök få tag på M5x10 och kör på det istället, kan vara skruvarna som orsakar att moderkortet böjer sig (att dom är för långa)Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
har du provat att köra re-flow på RAM minnet? 0102 är inte knutet till ANA/HANA chippet i huvudtaget...Original inlägg av bleppmasta Visa InläggJapp har fixat 10mm men det hjälpte inte så mycket. Har testat att köra re-flow tricket på gpun och ana chippet men får fortfarande 3 blinkande lampor =o\ Du har inga tips på vad man kan göra mer?
kolla även för att se om det ser ut att fattas en komponent någonstans, eller att någon kan tänkas vara trasig...
http://xbox-experts.com/errorcode/E18/0102/
när jag personligen kör en re-flow på PSXCare använder jag mig av den här metoden: http://xbox-experts.com/board/viewtopic.php?f=8&t=469
du förresten, när du kör en "Re-Flow", rör du runt värme pistolen då? och hur länge värmer du?
man ska INTE röra runt med värme pistolen... och man ska värma i cirka 230grader i 2 min, cirka 260 i 40 sekunder, och cirka 230 i en minut till, det brukar fungera rätt bra
Last edited by Swizzy; 2010-01-14, 21:35.Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
min pistol har bara 2 lägen, 360 och 500. jag värmer ungefär 3-4 minuter men jag har den under konstant rörelse så att det inte ska bli överhettat någonstans och på de komponenter där jag fokuserar värmen kör jag i cirklar i några sekunder åt gången... kompnenterna ser hela ut och det verkar inte fattas någon heller. har däremot inte kört någon re-flow på ramminnena så det ska jag ta och testa lite senare... tackar för tippsen =o)
- Citat
- Flag
Comment
-
håll din värme pistol en liten liten bit från komponenterna (GPU/RAM) och håll pistolen STILLA, då ska det gå bra ska du se
kör på det lägre av dom (360) tror det ska bli lagom om du kör det i cirka 3-4 minuter som du gör, men håll som sagt stilla... egentligen ska man täcka över resten av moderkortet med skyddande grejs... är osäker på vad exakt du behöver, men det ska vara någon form av bygg grejs med folie runt... detta för att isolera allt det andra från värmen, folien i sig gör bara att värmen blir högre om du enbart använder folie, utöver det leder folien electricitet också, vilket inte är bra... men som sagt, håll stilla och testa...
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
du hänvisade till att du använde http://xbox-experts.com/board/viewtopic.php?f=8&t=469 metoden.. jag har försökt att hitta en "griddle" .. men hittar inte det svenska ordet .. eftersom ni har en så ... vad heter det på svenska och var får man tag i en i passande storlek?
- Citat
- Flag
Comment
-
det vet jag faktiskt inte, hansi borde veta... han som köpte in denOriginal inlägg av dragonslayer Visa Inläggdu hänvisade till att du använde http://xbox-experts.com/board/viewtopic.php?f=8&t=469 metoden.. jag har försökt att hitta en "griddle" .. men hittar inte det svenska ordet .. eftersom ni har en så ... vad heter det på svenska och var får man tag i en i passande storlek?
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Håll absolut inte pistolen stilla... cirkulera är helt rätt metod ... rikta värmen snett in under GPU ... ISOLERA annars pajjar du kondingarna... vilket kanske redan är gjort (känt nån konstig lukt eller sa det pang?
). Vad man även måste se till är att moderkortet ligger helt plant annars kan allt skita sig totalt genom att t.ex. GPUn lyfter sig i hörnen. Har själv en liten ställning som jag lägger kortet på.
- Citat
- Flag
Comment

Comment