Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ixtreme Lite Touch

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ixtreme Lite Touch

Klicka Här för att ladda ner den

Då har man flashat dvd med nya Lite-on LT.
    Konsollen hade aldrig varit på live förut.
    Den var flashad med 1.6 stealth förut.
    Har kopplat upp den på live och allt ser okej ut.
    Uppdaterat etc.
    Så jag hoppas den ej blir bannad.
    Om den skulle bli det så är det antagligen att jag redan haft en firmware och spelat backupper på den.
    Men vi får se hur det går :-)

mvh

Comment

Backa nand om du har möjlighet, slipper du få problem med "HDD-cripple" om den bannas.
      Last edited by POi2; 2010-01-20, 11:27.

Comment

Ingen fara.. om den bannas säljer jag den och köper en ny :-)
        iofs är den ny, men jag har i princip fått den så :-)

mvh

Comment

Hur avgör man om man har 83850V1 eller 83850V2 skivspelare?

På min står det:

Manufactured: August 2009
          HW Ver: A0A2
          FW Ver: 83850C
          http://card.mygamercard.net/gelsig/Kennys87.png

Comment

Mycket trevlig överraskning såhär på morgonen, synd bara att man sitter med en BenQ men den som väntar på något gott får ofta ryggproblem.

En fråga bara - i NFO'n står det ju att man bör köra den senaste systemuppdateringen innan man flashar, vet att det tidigare gått att ladda ner dom för att bränna ut eller installera via USB-minne men nu hittar jag inget på svenska Xbox.com. Kan iofs. vara så att man måste använda någon riktigt obskyr sökterm för att hitta rätt sida.
            På den amerikanska verkar det dock finnas, kan man köra den? Känns ju konstigt med tanke på att alla spel är regionsskyddade och även Live i viss mån.

Comment

Original inlägg av kenny87 Visa Inlägg
              Hur avgör man om man har 83850V1 eller 83850V2 skivspelare?

På min står det:

Manufactured: August 2009
              HW Ver: A0A2
              FW Ver: 83850C
              Det fixar jungle flasher per automatik.

Comment

Tja jag uppdaterade den efter jag flashat den.
                Kan inte vara smart att uppdatera först om man har en annan firmware och sen flashar.
                Som sagt funkar det utan problem för mej( hoppas det håller i sig).

mvh

Comment

Original inlägg av Sci-Fi Visa Inlägg
                  Mycket trevlig överraskning såhär på morgonen, synd bara att man sitter med en BenQ men den som väntar på något gott får ofta ryggproblem.

En fråga bara - i NFO'n står det ju att man bör köra den senaste systemuppdateringen innan man flashar, vet att det tidigare gått att ladda ner dom för att bränna ut eller installera via USB-minne men nu hittar jag inget på svenska Xbox.com. Kan iofs. vara så att man måste använda någon riktigt obskyr sökterm för att hitta rätt sida.
                  På den amerikanska verkar det dock finnas, kan man köra den? Känns ju konstigt med tanke på att alla spel är regionsskyddade och även Live i viss mån.
                  kör uppdateringen från min sida
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Vi kan sälja spoofade lite-ons med ixtreme LT. Vet inte om det blir lika livesäkert men det är ju alltid kul att chansa...
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      Vi kan sälja spoofade lite-ons med ixtreme LT. Vet inte om det blir lika livesäkert men det är ju alltid kul att chansa...
                      Vad innebär detta? Läsa ut key från annan skivspelare än lite on och lägga in i en lite on spelare tillsammans med ixtreme lt? Är helt grön på xbox :P
                      http://card.mygamercard.net/gelsig/Kennys87.png

Comment

Det man skriver är:

Man kan flasha en Lite-on "de som man inte behöver skrapa banor på" och skall man uppdatera dom ( innan lite on lagts in ) väljer man Read dummy from iXtreme så läser den ut nyckeln ur dvd-läsaren.

Detta fungerar inte med LT mjukvaran.

Så har man en Pre "mjukvara Före" LT kan man läsa ut nyckeln enkelt o uppgradera till LT men skall man uppgradera LT någon gång i framtiden blir det jobbigt o dyrt då tid är pengar.

Därför är LT switchen då bra o ha så man slipper göra om hela skrapa banor processen.

Att tilägga är det bara nya lite-ons vi drar banor i o switchar o har oss på, äldre probar man eller kör halva trayen ute.
                        Har en gammal läsare fått LT i sig förstår jag det som att man då får kapa banor för att uppgradera...

så det blir lite kostsamt om iXtreme teamet har klantat sig med mjukvaran o den får en buggfix eller om folk uppgraderar i framtiden
                        Men vafaan... ni har ju "sparat" så mycket på att köra hemhyrt så det har ni väl råd med *skratt*
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                          Det man skriver är:

Man kan flasha en Lite-on "de som man inte behöver skrapa banor på" och skall man uppdatera dom ( innan lite on lagts in ) väljer man Read dummy from iXtreme så läser den ut nyckeln ur dvd-läsaren.

Detta fungerar inte med LT mjukvaran.

Så har man en Pre "mjukvara Före" LT kan man läsa ut nyckeln enkelt o uppgradera till LT men skall man uppgradera LT någon gång i framtiden blir det jobbigt o dyrt då tid är pengar.

Därför är LT switchen då bra o ha så man slipper göra om hela skrapa banor processen.

Att tilägga är det bara nya lite-ons vi drar banor i o switchar o har oss på, äldre probar man eller kör halva trayen ute.
                          Har en gammal läsare fått LT i sig förstår jag det som att man då får kapa banor för att uppgradera...

så det blir lite kostsamt om iXtreme teamet har klantat sig med mjukvaran o den får en buggfix eller om folk uppgraderar i framtiden
                          Men vafaan... ni har ju "sparat" så mycket på att köra hemhyrt så det har ni väl råd med *skratt*
                          Ser man bara till att spara sin enquiry och nyckel första gången man flashar så behöver man ju aldrig läsa ur dessa igen. Vi sparar alltid detta med dvdläsarens serienummer som referens. Nu rekommenderar vi att kunder även tar med en egen USB-sticka så dom kan ha en egen backup.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av kenny87 Visa Inlägg
                            Vad innebär detta? Läsa ut key från annan skivspelare än lite on och lägga in i en lite on spelare tillsammans med ixtreme lt? Är helt grön på xbox :P
                            Japp, vi byter ut befintlig läsare mot en iXtreme LT-flashat lite-on. Pris 995:-

Comment

OK nu har jag hunnit läsa på lite om iXtreme LT och fick en liten "heads up" från någon som kallar sig för "Corrupted" på irc #fw.

Det finns information i lite-on originalfirmware som kallas för "calibration data".

Den har inte använts i tidigare iXtreme fw, MEN den används enligt uppgift i iXtreme LT

Det ENDA sättet att få ut den informationen är när man gör en KOMPLETT urläsning av firmware.

Dvs de metoder vi använder på de nyaste lite-on där man skall kapa banor osv, har du betalt oss 700:- för en iXtremeflashning den senaste tiden så har vi läst ur din firmware på det sätter.

Har man bara läst ur det vanliga enquiry.bin och keys.bin osv och sedan flashat dvdläsaren så är "calibration data" från den driven förlorad för alltid.

Det jag INTE vet är om det spelar någon praktisk roll eller ej.

Jag vet INTE säkert att iXtreme LT ens använder den informationen, men eftersom iXtreme LT baseras så mycket som det var möjligt på senaste original firmware så är det mycket sannolikt att den används.

Det KAN ju vara så att den informationen gör att dvdläsaren fungerar bättre för att läsa olika skivor, vi har ju sett några kunder som haft klagomål på att deras läsare ger mycket read errors efter flashning.

Så det som gäller i praktiken för 360 med lite-on:

Är din 360 redan flashad med iXtreme 1.x så har du ingen calibration data kvar, allt du kan göra är en vanlig uppdatering och hoppas allt blir bra ändå.

Har din 360 originalfirmware och är av typen vi kan flasha för 400:- så får du välja om du vill ha med calibration data eller ej. Vill du ha calibration data får du betala 700:-

Har din 360 originalfirmware och är tillverkad efter c:a 2009-08-31 och därmed har driven vi bara kan modifiera på det "jobbiga" sättet för 700:- så får du med din calibration data i din iXtreme LT vare sig du vill eller inte.

Ni som hunnit hitta mer information om detta än jag är mycket välkomna att fylla i mina kunskapsluckor, vi vill ju att alla som flashar sina 360 får det så bra gjort som möjligt men inte betalar för extra utfört arbete i onödan.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X