Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad krävs för att flasha slim?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vad krävs för att flasha slim?

Ja, som titeln lyder. Vad behövs för att flasha en slim? CK3 lite, men är det något mer än detta?

Berget

Jao, Du behöver mjukvara och rätt chipset i datorn, om du inte har VIA kretsar i datorn kanske du vill köpa en X360USBPRO när dom kommer in i lager hos oss
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Jao, Du behöver mjukvara och rätt chipset i datorn, om du inte har VIA kretsar i datorn kanske du vill köpa en X360USBPRO när dom kommer in i lager hos oss
      Hur fungerar det med dem? Behövs inget annat då eller krävs det ett CK3 kit ändå?

Comment

En till fråga, närni öppnar upp maskinerna försvinner garantin? Så då kan jag väl likaväl öppna den själv för att se vilken läsare jag har?

Comment

Original inlägg av berget Visa Inlägg
          En till fråga, närni öppnar upp maskinerna försvinner garantin? Så då kan jag väl likaväl öppna den själv för att se vilken läsare jag har?
          Japp
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Behövs enbart usbpro för att flasha eller krävs både den och ck3?

Comment

Behövs enbart usbpro för att flasha eller krävs både den och ck3?
              Du behöver ett conectivity kitt för att driva läsaren med ström. Ck3 funkar bra. Det första conectivity kitt som kom 2006 går också bra om du hittar ett sånt nånstans.

Comment

Coolers är inte så bra på datorer, så kanske är lika bra om ni gör det hur kan jag veta om jag har VIA kretsar?

Comment

Coolers är inte så bra på datorer, så kanske är lika bra om ni gör det hur kan jag veta om jag har VIA kretsar?
                  Lättaste är att kolla på moderkortet, står det VIA ngnstans har du troligen det på moderkortet, men annars har man det på PCI kort...
                  Google is your friend!

Comment

Nopes hade inte det, antar att jag får vänta på att ni får in usbpro

Comment

Är det någon skillnad på ck3 lite & pro? Vad kostar det om man lämnar in en lös slimdrive hos er?

Comment

Lättaste är att kolla på moderkortet, står det VIA ngnstans har du troligen det på moderkortet, men annars har man det på PCI kort...
                        Så det som krävs för att kunna flasha är en x360 usb pro och en CK3 lite? Vad är skillnaden på lite & pro?

Comment

Så det som krävs för att kunna flasha är en x360 usb pro och en CK3 lite? Vad är skillnaden på lite & pro?
                          Skillnaden mellan Pro och Lite är att Pro även har USB medans Lite enbart har COM och på Lite kitet är COM en liten kabel med på så du slipper koppla in en extra kabel för det... sen ser kiten lite annorlunda ut också har även för mig att det inte följer med en HDD adapter med Lite kiten, det gör det med pro kiten...
                          Google is your friend!

Comment

Skillnaden mellan Pro och Lite är att Pro även har USB medans Lite enbart har COM och på Lite kitet är COM en liten kabel med på så du slipper koppla in en extra kabel för det... sen ser kiten lite annorlunda ut också har även för mig att det inte följer med en HDD adapter med Lite kiten, det gör det med pro kiten...
                            Okej, så du föreslår att man såfall köper x360 usb pro och CK3 pro? Är det nåt mer som krävs? När tror du att ni får in x360 usb:n?

Comment

Okej, så du föreslår att man såfall köper x360 usb pro och CK3 pro? Är det nåt mer som krävs? När tror du att ni får in x360 usb:n?
                              Någon gång under veckan förhoppningsvis, dom borde ha kommit in i fredags men vad jag vet så gjorde dom tyvär inte det
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X