Original inlägg av Swizzy
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad krävs för att flasha slim?
Collapse
X
-
Jag har iofs inte testat Lizard men det som verkligen gjort mig fundersam över hur Maximus supportar sin Lizard är att de mer eller mindre kategoriskt vägrar försöka hjälpa alla dessa människor där Lizard verkar ha brickat deras DVD:s. När det t.o.m. går så långt att OggyUK (en av utvecklarna bakom JungleFlasher och samarbetspartner med Team Xecuter) bestämmer sig för att utveckla en liten buggfix för Lizard, ja då är det något som verkligen är fel. Lizard verkar i grunden vara en bra produkt men de kanske skulle ha väntat lite med att släppa den. Som det ser ut idag, ser iaf inte jag, någon anledning att köpa den över X360USB PRO.
- Citat
- Flag
-
Ja tanken bakom produkten är bra. Den var bara dåligt executedOriginal inlägg av Svantesson666 Visa InläggJag har iofs inte testat Lizard men det som verkligen gjort mig fundersam över hur Maximus supportar sin Lizard är att de mer eller mindre kategoriskt vägrar försöka hjälpa alla dessa människor där Lizard verkar ha brickat deras DVD:s. När det t.o.m. går så långt att OggyUK (en av utvecklarna bakom JungleFlasher och samarbetspartner med Team Xecuter) bestämmer sig för att utveckla en liten buggfix för Lizard, ja då är det något som verkligen är fel. Lizard verkar i grunden vara en bra produkt men de kanske skulle ha väntat lite med att släppa den. Som det ser ut idag, ser iaf inte jag, någon anledning att köpa den över X360USB PRO.
- Citat
- Flag
Comment
-
Vad för utrustning tänker du på då? RS232 anslutning?Original inlägg av telgetok Visa Inläggjag hade förhoppningar på att man kunde använda gamla hemgjorda utrustningen som man körde för liteonläsaren förut
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
eller ännu bättre; en X360USBPro och en CK variant av något slag, förslagsvis CK3 LiteOriginal inlägg av radical2005 Visa InläggDu behöver ingenting egentligen, du kan ta ström till Dvdn från din konsol och sen kopplar du bara en SATA mellan Viaplatsen i PCn och DVDrommen, installera Jungleflashe och kör.
Men vill du göra det riktigt enkelt för dig, köp en Maximus Lizard.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
är skit nöjd med ÖdlanOriginal inlägg av Swizzy Visa Inläggeller ännu bättre; en X360USBPro och en CK variant av något slag, förslagsvis CK3 Lite
Saknar bara JF stödet, men det kan jag garantera kommer
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag gillar inte ödlan mest för att du blir tvingad att pilla massa med den när du ska dumpa, du kan inte bara koppla in läsaren och utföra allt på datorn istället, utöver det gillar jag INTE scorpion heller eftersom du bara har 1 chans på dig att dumpa driven med hjälp av den, därefter får du sitta och vänta god knows how long på att dumpa igen... det är downside med att använda en kondensator med PMT probes, utan kondensator kan du dumpa driven ändlöst många gånger i rad utan problem och utan att vänta...Original inlägg av radical2005 Visa Inläggär skit nöjd med Ödlan
Saknar bara JF stödet, men det kan jag garantera kommer
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Det är väl bara att tömma kondensatorn över ett motstånd?Original inlägg av Swizzy Visa InläggJag gillar inte ödlan mest för att du blir tvingad att pilla massa med den när du ska dumpa, du kan inte bara koppla in läsaren och utföra allt på datorn istället, utöver det gillar jag INTE scorpion heller eftersom du bara har 1 chans på dig att dumpa driven med hjälp av den, därefter får du sitta och vänta god knows how long på att dumpa igen... det är downside med att använda en kondensator med PMT probes, utan kondensator kan du dumpa driven ändlöst många gånger i rad utan problem och utan att vänta...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag vet inte vad exakt som gör det, troligen kondensatorn på DVD'n? idk, etheir way, om du kör utan kondensator den variant vi kör med nu kan man dumpa hur många gånger som helst utan att det misslyckas, men kör du med kondensator varianten kan du bara dumpa 1 gång, därefter kommer du misslyckas vid nästa försök, kanske hjälper om man låter allting vila eller något jag vet inte... vet bara att det var så när vi först testade PMT, och samma sak när jag testade Scorpion 2 från en kunds lizard som vi fick tbx för att den var defekt...Original inlägg av Hansi Visa InläggDet är väl bara att tömma kondensatorn över ett motstånd?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Yess box, PMT lösningen laddar upp en kondensator som tar strömpikar o jämnar ut *säkrare än en metallsticka direkt mot kretskortet* men kondingen måste ladda ur innan man kan dumpa igen.Original inlägg av Hansi Visa InläggDet är väl bara att tömma kondensatorn över ett motstånd?
Jag dumpade samma Lite-on styrkort fem ggr utan några problem när jag byggde om en probe 2 med en kondensator från en gammel xbox innan jag slutade som fungerade galant.
Sen var det någon envis herre som ville köra med ett gem i en topzpinne som isolering och sen dög inte min lösning längre *skratt*
Jag monterade sedan på en av och på switch som var kopplad till ett motstånd som laddade ut kondensatorn och en led diod som indikerade när kondningen var laddad respektive urladdad men den lösningen dög inte heller o hamnade i sopkorgen
*happy days*
Fick låna en väns Lizard och måste säga att den var oerhört smidig och flasha benq och lite-on med. Dock var nyaste mjukvaran lite buggig ( Beta = B = Bugg ) men tog man mjukvaran innan så nöp den inte
Dessutom gäller det att hålla uppdaterings appen lite fräsch med o inte sitta med gammalt mög. Enda tråkiga med lizard är att man använder sig av deras mjukvarupaket för dvd läsar firmware, antingen ixtreme eller original. men jag har inte grottat i om man kan ladda mjukvaror manuellt en i taget heller
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
Det var iofs en Probe du byggde om, inte en Probe 2... och det var ingenting som laddade ur din lösning (annat än dioden på kitet som den var inkopplad på när switchen du hade lött på var i läget på)... av/på switchen kontrollerade bara om kondensatorn var inkopplad eller ej... den hade ingen som helst möjlighet att snabbt laddas ur, utan du var tvungen att sätta tbx switchen i läget på och sedan låta kitet ligga...Original inlägg av Pendragon Visa InläggYess box, PMT lösningen laddar upp en kondensator som tar strömpikar o jämnar ut *säkrare än en metallsticka direkt mot kretskortet* men kondingen måste ladda ur innan man kan dumpa igen.
Jag dumpade samma Lite-on styrkort fem ggr utan några problem när jag byggde om en probe 2 med en kondensator från en gammel xbox innan jag slutade som fungerade galant.
Sen var det någon envis herre som ville köra med ett gem i en topzpinne som isolering och sen dög inte min lösning längre *skratt*
Jag monterade sedan på en av och på switch som var kopplad till ett motstånd som laddade ut kondensatorn och en led diod som indikerade när kondningen var laddad respektive urladdad men den lösningen dög inte heller o hamnade i sopkorgen
*happy days*
Fick låna en väns Lizard och måste säga att den var oerhört smidig och flasha benq och lite-on med. Dock var nyaste mjukvaran lite buggig ( Beta = B = Bugg ) men tog man mjukvaran innan så nöp den inte
Dessutom gäller det att hålla uppdaterings appen lite fräsch med o inte sitta med gammalt mög. Enda tråkiga med lizard är att man använder sig av deras mjukvarupaket för dvd läsar firmware, antingen ixtreme eller original. men jag har inte grottat i om man kan ladda mjukvaror manuellt en i taget heller
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Okej en Probe 1 i give... Mr tyskt flygplan som börjar på MOriginal inlägg av Swizzy Visa InläggDet var iofs en Probe du byggde om, inte en Probe 2... och det var ingenting som laddade ur din lösning (annat än dioden på kitet som den var inkopplad på när switchen du hade lött på var i läget på)... av/på switchen kontrollerade bara om kondensatorn var inkopplad eller ej... den hade ingen som helst möjlighet att snabbt laddas ur, utan du var tvungen att sätta tbx switchen i läget på och sedan låta kitet ligga...
Och för din info så förfinade jag kittet innan jag slutade med ett motstånd som laddade ut kondensatorn när man switchade av med strömställaren, jag använde ett av de andra benen till att brygga när den går i läge av.
Det resulterade i att lampan indikerade att kondensatorn laddade ur tokfort istället för efter 5 sek. "Som inte är en evighet det heller"
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment

Comment