Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Madden 12 - Uppdatering av Dash -Problem-

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Madden 12 - Uppdatering av Dash -Problem-

hej!

Brännde Madden 12 förut körde genom ABGX som vanligt och när det frågade efter uppdatering för att kunna spela spelet så tryckte jag ja.
    När det sedan skulle installera kom det upp att det inte gick att läsa skivan och att man skulle trycka ut skivan för att seden trycka in den igen för att fortsätta installera.. Men kommer bara samma sak, Installation avbröts. tryck ut skivan för att fortsätta.. Testade ett annat spel men händer inget.

Kan ej komma tillbaxs till Dashboarden eller något sånt.. Helt fast där på den popup rutan..

Är det flasha om som måste göras näst eller hur ska man göra? :/

MVH

/ Zibb

Original inlägg av Zibb Visa Inlägg
    hej!

Brännde Madden 12 förut körde genom ABGX som vanligt och när det frågade efter uppdatering för att kunna spela spelet så tryckte jag ja.
    När det sedan skulle installera kom det upp att det inte gick att läsa skivan och att man skulle trycka ut skivan för att seden trycka in den igen för att fortsätta installera.. Men kommer bara samma sak, Installation avbröts. tryck ut skivan för att fortsätta.. Testade ett annat spel men händer inget.

Kan ej komma tillbaxs till Dashboarden eller något sånt.. Helt fast där på den popup rutan..

Är det flasha om som måste göras näst eller hur ska man göra? :/

MVH

/ Zibb
    Ja, problemet är att spelet har dashuppdatering 2.0.13146.0 och den uppdateringen återställer läsaren till original vilket gör att den inte längre kan läsa uppdateringen...

Gör såhär; ladda hem uppdateringen och lägg på ett USB minne enligt instruktionerna här: http://swizzy.se/Guider/dashboard_update.php uppdateringen du behöver finner du här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13146.zip alternativt kör du in 2.0.13599.0 som är den senaste den finner du här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13599.zip
    Last edited by Swizzy; 2011-09-10, 13:28.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack Swizzy Fungerade! Fick använda 2.0.13146.0, då 2.0.13599.0 inte fungerade..

/ Zibb

Comment

du kan lika gärna uppdatera vidare till 2.0.13599.0 nu om du vill, du behöver ändå flasha om konsollen och kan då lika gärna köra in iXtreme LT+ 1.91 som stödjer 2.0.13599.0
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Okej.. tack för hjälpen mannen

Comment

Efter jag flashat om.. Kommer det gå att spela madden då? eller kommer det att bli likadant att flashen försvinner?

Comment

Original inlägg av Zibb Visa Inlägg
              Efter jag flashat om.. Kommer det gå att spela madden då? eller kommer det att bli likadant att flashen försvinner?
              Det ska funka efter flash upgrade ja
              Google is your friend!

Comment

Har ett liknande fel här som kom med NHL 12. En fråga om uppdatering som jag tryckte JA på och sedan "system update stopped". Men ska jag uppdatera till 2.0.13599.0 och sedan bara flasha med senaste LT+? För jag antar att jag har orginal firmware just nu i och med att jag tryckte JA för uppdatering.

Comment

Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
                  Har ett liknande fel här som kom med NHL 12. En fråga om uppdatering som jag tryckte JA på och sedan "system update stopped". Men ska jag uppdatera till 2.0.13599.0 och sedan bara flasha med senaste LT+? För jag antar att jag har orginal firmware just nu i och med att jag tryckte JA för uppdatering.
                  Japp
                  Google is your friend!

Comment

Alright. Men jag har bränt mappen systemupdate på en dvd skiva men får fortfarande system update stopped skärmen... Den vill inte uppdatera.

Eller ska jag flasha först förresten...?

Comment

Kör på USB sticka testa med 13146 också om den inte vill med 13599... du finner den här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13146.zip
                      Google is your friend!

Comment

Ursäkta broken record frågan kanske :P men jag Måste! bara få veta :P

Jag har laddat hem NHL 12. Visste att den hade en annan update som man var tvungen att ha för att kunna lira.

Det är så att jag har update 9199 nånting på boxen och jag har ixtreme 1.4.

Nu skulle jag vilja veta hur jag ska göra om jag vill kunna lira NHL 12 och de förhoppningsvis kommande spelen OCH fortfarande kunna spela de spelen jag fortfarande har. De spel jag har är körda i abgx360 och vissa är patchade i wave patcher till wave 2 för att kunna spelas i min ixtreme 1.4 flashade box.

Jag vill bara veta detta så orkar inte höra på allt tjat om varför jag har 1.4 osv :P

Comment

Beror på vilken dvdläsare det sitter i din box, men räkna med att spelets update flashar om dvdläsaren till original firmware. Och eftersom du pratar om ett nerladdat/hembränt exemplar så kommer uppdateringsproceduren att krasha och boxen kommer inte gå att spela på alls förrän du fått ordning på flashning och uppdatering igen.

Tycker det kommer in kunder med boxar som fastnat i det läget nästan varje dag just nu...
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har en benq.

Det kan oxå tilläggas att jag är redan bannad så jag behöver inte oroa mig över det. Jag vill bara kunna spela mina gamla brända spel samt kunna spela de nya spelen som kommer. Om det går på nåt sätt skulle jag vilja kunna fixa det här själv men måste jag så äre väl bara å flasha om.

Kan det fungera om jag installerar kinect updaten? Jag tänker främst på det här http://forum.psxcare.com/support/sho...2.5-protection.

Men det kanske bara gäller om man vill kunna spela ap2.5 spel.

Jo jag vet om att det sker men det var inte det jag undrade. Men det kanske inte går att fixa till det jag vill åstadkomma utan att flasha om helt igen.

Så... finns det någon lösning på nåt sätt om det jag verkligen frågar????
                            Last edited by jonapaloma; 2011-09-07, 08:31.

Comment

Det går inte att kringå uppdateringarna på en "vanlig" box som bara är flashad, sorry mate, du MÅSTE uppdatera dashboarden och därmed också flasha om, har du utrustning/kunskaperna kan du flasha om själv, finns guider här på forumet
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X