Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Madden 12 - Uppdatering av Dash -Problem-

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    ok, jag har testat att lägga in tre olika versioner av updateringen nu, inget fungerar kommer direkt till cant update... vad är lämpligast att göra, lämna in skiten till något uberpro o säg, fixa skiten, eller vad rekommenderas, vilken setup krävs i dagsläget för att kunna köra dead island?
    ok, du måste flasha om dvd'n först, sen får du uppdatera, och flasha igen (då den fastnat där den försöker flasha om...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

euuuhh, hade hoppats slippa det, datorn med via kortet i har inte varit igång på typ två år, haha får damma av den rackaren då antar jag, ska jag då lägga in LT till benq 1.91+ eller vad den heter? är riktigt ringrostig på att flasha, ge mig bästa youtube guiden

Comment

crap! glömde av vad du sa, så jag glömde uppdatera igen! haha, men allt fungerade första gången, man läser väl bara ut nyckeln, spoofar och sen skriver in nya FW? så jag inte glömmer något

Comment

Jag klarade att flasha boxen Det gick utan via kortet. Dock var det lite skumt för förut funka inte jungleflasher men dosflash64 funkade. När jag väl skulle flasha så funka inte dosflash men jungleflasher gjorde det. Måste va nåt att den ibland hittar å ibland inte.

Comment

Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
            crap! glömde av vad du sa, så jag glömde uppdatera igen! haha, men allt fungerade första gången, man läser väl bara ut nyckeln, spoofar och sen skriver in nya FW? så jag inte glömmer något
            Japp, vad menar du med glömde uppdatera igen? basicly, om den börjat uppdatera och fastnat i läget där den flashar om (märks av att den börjar röra på sig, sen mitt på säger den att den failade) kommer den om jag inte minns helt fel flasha om senare när den väl lyckas...

Anyways, processen är:

1. Gå in i vendor mode
            2. Läs ut nuvarande firmware (med nyckeln)
            3. Kopiera nyckeln till nya firmwaren
            4. Skriv den nya firmwaren
            5. Testa att allting gick som det skulle

(ovan är alltså en "snabb guide" för dom som vet ungefär hur dom ska göra dom olika stegen)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
              Jag klarade att flasha boxen Det gick utan via kortet. Dock var det lite skumt för förut funka inte jungleflasher men dosflash64 funkade. När jag väl skulle flasha så funka inte dosflash men jungleflasher gjorde det. Måste va nåt att den ibland hittar å ibland inte.
              Det beror på vilket OS man kör (32 eller 64 bitars främst) kör du 64 är det jobbigare, då måste du stänga av vissa checkar och grejer för drivrutiner (vad jag förstått, jag kör inte 64-bitars själv eftersom det bara ställer till problem om jag ska vara ärlig)

Men ja, om JF lyckas ladda in PortIO drivrutinen borde det funka bara din chipset stödjer det
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Har du Avatar stödet? får du samma fråga utan hårddisken/annat minne på?
                verkar bara komma med hårddisken i... uppdateringen alltså... trots senaste dashboard

Comment

Original inlägg av jokkey Visa Inlägg
                  verkar bara komma med hårddisken i... uppdateringen alltså... trots senaste dashboard
                  Då är det för att du saknar avatar stödet, det vill säga dom där figurerna, om din profil har en svart/mörk siluett saknas avatar stödet och det är då det som vill installeras och det är ok att uppdatera...
                  Google is your friend!

Comment

Jag har råkat ut för ett liknande problem, stoppade i en bränd Dead Island-skiva och körde en uppdatering, den kom en bit på väg och sedan var det stopp. Antar att min läsare flashats om till original firmware? Har testat att dra ner uppdateringen och lagt på usb men det funkar inte heller. Läsaren är en Benq som var flashad med ixtreme 1.6, vad ska jag göra för att få igång den igen?

Comment

Original inlägg av Draedon Visa Inlägg
                      Jag har råkat ut för ett liknande problem, stoppade i en bränd Dead Island-skiva och körde en uppdatering, den kom en bit på väg och sedan var det stopp. Antar att min läsare flashats om till original firmware? Har testat att dra ner uppdateringen och lagt på usb men det funkar inte heller. Läsaren är en Benq som var flashad med ixtreme 1.6, vad ska jag göra för att få igång den igen?
                      Du behöver flasha om läsaren till original igen för att sedan slutföra uppdateringen och flasha med ny ixtreme...
                      Google is your friend!

Comment

Du behöver flasha om läsaren till original igen för att sedan slutföra uppdateringen och flasha med ny ixtreme...
                        Så läsaren är inte flashad till original? Det går inte att stoppa i en originalskiva och slutföra uppdateringen?

Comment

Så läsaren är inte flashad till original? Det går inte att stoppa i en originalskiva och slutföra uppdateringen?
                          Den är blockerad från att flasha tillbaka till original
                          Google is your friend!

Comment

Den är blockerad från att flasha tillbaka till original
                            Ok så den här uppdateringen "låser" alltså flashade läsare? Jag trodde de blev återställda till original firmware och sedan inte kunde läsa den brända skivan för att slutföra uppdateringen. Nåja, fram med skruvmejseln...

Comment

Ok så den här uppdateringen "låser" alltså flashade läsare? Jag trodde de blev återställda till original firmware och sedan inte kunde läsa den brända skivan för att slutföra uppdateringen. Nåja, fram med skruvmejseln...
                              Nej, den här uppdateringen återställer majoriteten läsare, och den senaste låser även slim 9504... iXtreme 1.6 har ett firmware lås som funkar på BenQ ... det hindrar microsofts uppdatering att flasha om dvd'n...
                              Google is your friend!

Comment

Nej, den här uppdateringen återställer majoriteten läsare, och den senaste låser även slim 9504... iXtreme 1.6 har ett firmware lås som funkar på BenQ ... det hindrar microsofts uppdatering att flasha om dvd'n...

Ok, då är jag med i matchen. Uppdateringen vill alltså flasha dvd'n men kan inte och fastnar således i en loop? Jag har inte flashat en xbox sedan 2009, får ta och läsa ikapp lite tror jag...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X