Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Nä men finns det nån som kan ge tips på vart jag kan hitta en lämplig guide hur jag ska flasha min benq dvd drive? jag har ju som sagt dash 9199 och är ju bannad redan så jag är inte rädd för det. Jag är bara rädd att jag inte kommer kunna spela de spel jag redan har, som sagt :P
Sen är det så att driven bara syns i dos så helst ska det va en guide hur man flashar enbart i dos. Och vad jag ska uppdatera dashen till för att det ska fungera.
BenQ bör du uppdatera firmwaren först, sedan flashningen... men i vissa fall bör du uppdatera till 12625 eller så först, för att slippa E66/E65 (om den har riktigt låg dash)
Du menar uppdatera dashen först och sedan fw gissar jag? Vet iaf att jag bör gå till stock innan dashuppdatering och sedan flasha. Men BenQ låses iaf inte efter uppdatering till 13599 utan bara att flasha som vanligt efter det? Vill vara säker innan jag kör för jag orkar inte strula just nu
Tack!
Shit förresten! Jag hijackar nästan tråden utan att jag ens tänkte på det!
Du menar uppdatera dashen först och sedan fw gissar jag? Vet iaf att jag bör gå till stock innan dashuppdatering och sedan flasha. Men BenQ låses iaf inte efter uppdatering till 13599 utan bara att flasha som vanligt efter det? Vill vara säker innan jag kör för jag orkar inte strula just nu
Tack!
Shit förresten! Jag hijackar nästan tråden utan att jag ens tänkte på det!
Woops, var liite trött igår, Det är flashen först sen dashen
Japp, det är bara Liteon DG16D4S FW: 9504 som blir låst när man går upp till 13599
Ok det har jag ingen erfarenhet av. Jag har bara läst nåt sånt på nätet. Dock har jag inget annat val vad jag vet än att göra på det sättet. Jag tänker inte köpa nåt kort så dos verkar vara den enda lösningen för mig. Om det nu inte är så att man måste göra nåt för att dvdn ska dyka upp i windows.
Vad är det värsta och nästvärsta som kan hände om man flashar i dos?
Ok det har jag ingen erfarenhet av. Jag har bara läst nåt sånt på nätet. Dock har jag inget annat val vad jag vet än att göra på det sättet. Jag tänker inte köpa nåt kort så dos verkar vara den enda lösningen för mig. Om det nu inte är så att man måste göra nåt för att dvdn ska dyka upp i windows.
Vad är det värsta och nästvärsta som kan hände om man flashar i dos?
Den läser inte backup spel, det kanske funkar bättre med nya verktyg, men när LT kom failade det när man körde genom dos...
http://forum.psxcare.com/support/sho...v-BenQ-VAD6038 <--- vad är det för fel på den här då? annat än att den behandlar gamla versioner av programmen? provat läsa lite i den och försöka tolka readme filerna över vad som ändrats egentligen??
Det är typ samma process bara att du kör med nyare program...
ok, jag har testat att lägga in tre olika versioner av updateringen nu, inget fungerar kommer direkt till cant update... vad är lämpligast att göra, lämna in skiten till något uberpro o säg, fixa skiten, eller vad rekommenderas, vilken setup krävs i dagsläget för att kunna köra dead island?
Comment