Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa Lite-On brännare kompatibla med den nya C64eva-firmwaren?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kan ju leta upp ngn annan release som kanske är större.

Dock säger Clonecd att det krävdes runt 200MB overburn för att allt skulle få plats

Comment

Ingen som hört några rykten om hur det går med uppdateringen av ABGX? Nu när brännare och firmware finns att tillgå så är det ju ABGX-folket man går och väntar på...

Comment

Nu har jag vart och hämtat brännaren och provat att bränna. Det gick fint att bränna men när jag petade in skivan med BF3 i boxen så blev de "skivan är antingen smutsig eller skadad..."
        Har jag missat nått steg mellan raren och brännandet?

Comment

Original inlägg av flames Visa Inlägg
          Nu har jag vart och hämtat brännaren och provat att bränna. Det gick fint att bränna men när jag petade in skivan med BF3 i boxen så blev de "skivan är antingen smutsig eller skadad..."
          Har jag missat nått steg mellan raren och brännandet?
          Använde du dig av OPC funktionen? Kolla in den här .pdf filen.

Comment

Nej ja hade missat OPC rutan, ja provar igen då

Comment

Så här blev resultatet..... Click image for larger version

Name:	Namnlös.jpg
Views:	1
Size:	382.0 KB
ID:	397422

I 20:14:57 Verifying Layer 1... (LBA: 2133520 - 4267014)
              W 20:19:43 Failed to Read Sector 3401616 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
              W 20:23:51 Failed to Read Sector 3401616 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
              W 20:24:03 Failed to Read Sector 3401620 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
              W 20:25:26 Retrying (1)...
              W 20:25:32 Retry Failed - Reason: L-EC Uncorrectable Error
              W 20:25:34 Failed to Read Sector 3401620 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
              W 20:25:42 Failed to Read Sector 3401621 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
              W 20:25:43 Failed to Read Sector 3401621 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
              W 20:25:51 Failed to Read Sector 3401622 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
              W 20:25:52 Failed to Read Sector 3401622 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
              Last edited by flames; 2011-10-31, 21:26.

Comment

OK, vilka skivor har du? Blir lite förvånad om du kommer skriva att du har Verbatim. Själv har jag iaf inte haft det minsta problem att bränna XGD3 backuper med Verbatim (003) och iXtreme Burner MAX.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                  OK, vilka skivor har du? Blir lite förvånad om du kommer skriva att du har Verbatim. Själv har jag iaf inte haft det minsta problem att bränna XGD3 backuper med Verbatim (003) och iXtreme Burner MAX.
                  Krävs ju inte mycket för att få fyra dåliga sektorer av fyra miljoner sektorer...ett fingeravtryck eller damkorn på skivan kanske :-)
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har provat med två skivor som jag köpte idag samtidigt som brännaren, och ja de e verbatim. Kan de va kassa filer?

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      Krävs ju inte mycket för att få fyra dåliga sektorer av fyra miljoner sektorer...ett fingeravtryck eller damkorn på skivan kanske :-)
                      Nej ev. inte men jag får ALDRIG, och då menar jag verkligen ALDRIG, dåliga sektorer. Oavsett om det varit XGD3 eller inte. Så man ska verkligen kunna klara sig från det.

Comment

Original inlägg av flames Visa Inlägg
                        Jag har provat med två skivor som jag köpte idag samtidigt som brännaren, och ja de e verbatim. Kan de va kassa filer?
                        Se till att stänga av alla onödiga program på datorn.
                        Se till att alla kablar till brännaren är av bra kvalitet.
                        Spela inte hårdrock och techno på högsta volym när du bränner.
                        Osv voodo-knep för att få bra bränning.
                        Finns det anledning att misstänka brännaren så kommer du in och byter den bara.
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vilken hastighet har använts?

Har testat runt lite med Liteon brännaren.

Clonecd, Maxell: Fungerar inte bränna.
                          Img Burn
                          Fick själv samma fel med verifiering, fast dock med Maxell skivor.

Provade en verbatim i 2.4X ( singapore batch)
                          OPC: No.
                          Fungerade bra.

Anledning till att jag provade Maxell är för att dem gett bättre resultat än verbatim för mig när det varit icke XDG3 spel.

Men i detta läge så verkar det vara endast Verbatim och det är inte ens lönt att prova andra märken.

Comment

Ja jag vete fan va de kan vara, får väl starta om burken o prova bränna igen.
                            har inte haft annat än nån browser igång samtidigt.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Se till att stänga av alla onödiga program på datorn.
                              Se till att alla kablar till brännaren är av bra kvalitet.
                              Spela inte hårdrock och techno på högsta volym när du bränner.
                              Osv voodo-knep för att få bra bränning.
                              Finns det anledning att misstänka brännaren så kommer du in och byter den bara.
                              This. Sata-connectorn är absolut ingen lyckad design ur ett robusthetsperspektiv, och det blir inte bättre av att i princip alla kablar på marknaden (speciellt de som skickas med DVD-brännare, hårddiskar, moderkort, etc) är absolut billigaste möjliga kinacrap.

Hade exvis själv enorma problem med att två kanaler på satacontrollern i filservern hemma höll på och gjorde hard resets och sådant. Som jag kliade mig i skallen över det där. Flashade om den där controllern ett otal gånger hit och dit, testade kompilera upp kerneln en miljard gånger med olika settings, osv. Försökte verkligen med allt. Testade till slut att byta de där kablarna som sista utväg, och ta mig fan om det inte lirade perfekt sedan. De gamla kablarna var just såna där röda kinajunkkablar.

Det där med hårdrock och techno känns det dock rätt 1995 att ha problem med. Det är förresten nästan med nostalgi man minns hur man drog igång bränningen och låste sitt rum i 1,5 timma, för att undvika att någon gick in och vibrationerna som fortplantade sig i golvet alstrade ett 150-kronors karottunderlägg istället för att man fick en fin warezskiva att sälja i skolan

Comment

Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg

Det där med hårdrock och techno känns det dock rätt 1995 att ha problem med. Det är förresten nästan med nostalgi man minns hur man drog igång bränningen och låste sitt rum i 1,5 timma, för att undvika att någon gick in och vibrationerna som fortplantade sig i golvet alstrade ett 150-kronors karottunderlägg istället för att man fick en fin warezskiva att sälja i skolan
                                Ett tag hade jag ett par Cerwin Vega i kontoret, stora som kylskåp, 2x15" basar i varje, en bryggkopplad NAD S200 till den ena och en bryggkopplad NAD 218 till den andra, dvs minst 700W till varje. Lycka till att bränna något med dom igång när lysrören i taket släcktes av vibrationerna :-)

http://www.soundstage.com/revequip/c...ega_cls215.htm
                                http://www.avland.co.uk/nad/s200/index.htm
                                http://www.stereophile.com/content/n...specifications

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X