Jag har en hitatchi dvd läsare, Är det bara att lämna in den på psxcare för att få den återstäld?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Om du skulle vilja det så är det möjligt, ja.
Har du varit inloggad på live sedan du flashade din xbox? Annars är det ingen som helst risk att du blir bannad så länge du håller dig borta från live. Om du inte loggat in på live sedan du flashat rekommenderar jag dig att spela offline ett tag och vänta innan du tar några beslut om hur vida du ska flasha tillbaka eller inte. Vänta tills man förhoppningsvis tagit reda på anledningen till de allra flesta bans, och ta ditt beslut efter detta resultat.
Comment
-
Jag har lirat dagligen sedan flashen, dock på orginal spel endast, Tror därför att folk har blivit bannade pga skivor vare sig om det är bra eller dåliga skivor.
Jo jag får avakta lite för att se vad anledningarna till alla bans är.
Tack för all hjälp trevligt att min första vistelse på detta forum blev bra
Comment
-
Loggade in på liven idag, är inte bannad.
Har inte spelat live sedan i våras någon gång.
Har varit noga med att kolla alla spel med ABGX och att inte lira innan Release.
Hade dock hårddisken i när jag checkade om jag var bannad, hoppas inte det får mig bannad :S ...| PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |
Comment
-
koppla inte upp dig igen, det är tydligen ixtreme som kan få dig upptäckt! vänta med live tills alla kort är på borden.Original inlägg av Janols Visa InläggLoggade in på liven idag, är inte bannad.
Har inte spelat live sedan i våras någon gång.
Har varit noga med att kolla alla spel med ABGX och att inte lira innan Release.
Hade dock hårddisken i när jag checkade om jag var bannad, hoppas inte det får mig bannad :S ...
Comment
-
Ajfan!Original inlägg av int21 Visa Inläggkoppla inte upp dig igen, det är tydligen ixtreme som kan få dig upptäckt! vänta med live tills alla kort är på borden.

Jag hade som tur var ingen skiva i, och var endast inne i max två minuter.
Får hoppas det inte räcker för att bli flaggad :S
Helvete va klantig jag e!| PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |
Comment
-
Om din teori stämmer, fungerar det då att modda tillbaka till original firmware, åka och köpa MW2 och sen lira online utan strul?Original inlägg av int21 Visa Inläggkoppla inte upp dig igen, det är tydligen ixtreme som kan få dig upptäckt! vänta med live tills alla kort är på borden.
Last edited by C-Baz; 2009-11-10, 19:32.Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.
Comment
-
ja, men tänk på att saves och annat i din profil kan spela roll också. bara för att ixtreme kan vara orsaken betyder inte att allt man passat sig för förut är fel. kolla fortfarande dina release, formatera din hdd, kör original fw för att göra det bästa ur situationen.. annars får du chansa.Original inlägg av C-Baz Visa InläggOm din teori stämmer, fungerar det då att modda tillbaka till original firmware, åka och köpa MW2 och sen lira online utan strul?
Comment
-
Den som lever får se helt enkeltOriginal inlägg av int21 Visa Inläggja, men tänk på att saves och annat i din profil kan spela roll också. bara för att ixtreme kan vara orsaken betyder inte att allt man passat sig för förut är fel. kolla fortfarande dina release, formatera din hdd, kör original fw för att göra det bästa ur situationen.. annars får du chansa.

Och sen för att flytta min fråga till en lite mer on-topic tråd.
Du (int21), sa att man inte märker på xbox.com om man är flaggad, men märker om man är bannad? Hur gör jag det via xbox.com? Har ingen lust att starta igång min box för att se om jag är bannad, då jag vill ha kvar installation på HDD o.s.v. även om jag blir bannad.Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.
Comment
-
ingen som är 100% säker på någotOriginal inlägg av ljungkullen Visa InläggINT. Har man upptäckt att det är Iextreme som är problemet? Är man 100 på det nu? Att dom kan se det på nåt sätt.
däremot tyder det på att det är något med iXtreme som orsakar bans... att MS hittat en metod att upptäcka FW change...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Comment
-
Jag hade tänkt bränna activate.iso-filen på en DVD+R DL-skiva men jag har två viktiga frågor jag vill ställa här i forumet - innan jag börjar bränna.
Kolla på följande bild: http://sv.tinypic.com/r/2u8v3n9/4
1 & 2. Kolla på rutan som är inringat med röd färg och den rutan som är inringad med blå färg. Ser det rätt ut eller är det något som är fel?
Och, ja - jag har valt "Calculate Optimal" i Layer Break-inställningarna.Last edited by TKD_1337; 2009-11-10, 21:07.
Comment
-
ja, men välj sedan att bara bränna på första lagret när imgburn frågar.Original inlägg av TKD_1337 Visa InläggJag hade tänkt bränna activate.iso-filen på en DVD+R DL-skiva men jag har två viktiga frågor jag vill ställa här i forumet - innan jag börjar bränna.
Kolla på följande bild: http://sv.tinypic.com/r/2u8v3n9/4
1 & 2. Kolla på rutan som är inringat med röd färg och den rutan som är inringad med blå färg. Ser det rätt ut eller är det något som är fel?
Och, ja - jag har valt "Calculate Optimal" i Layer Break-inställningarna.
Comment

Comment