Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tja!

Jag är en av alla som också har blivit bannad och har en fråga ifall jag flyttar min hårddisk till en ny Xbox 360 och spelar, kan man bli bannad då ? ifall man bara kör orginal spel.

Comment

• du kan inte bli bannad för att du flyttar hårddisken, det är ungefär som att banna alla som köper begagnat
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Ok!

Tack, då blir det en ny xbox snart då ^^.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          ja, men välj sedan att bara bränna på första lagret när imgburn frågar.
          Tack så mycket. Det fungerade. Nu kan jag spela Dragon Age: Origins.

Förresten, när behöver man använda activate.iso-skivan igen? När man stoppar in ett helt annat spel? När man tänder XBOX 360:n på nytt? Varje gång man öppnar skivluckan?

---

PS. Hittade en video (med hög kvalité) angående activate.iso-filen:

http://www.youtube.com/watch?v=KKS1j...eature=related
          Last edited by TKD_1337; 2009-11-10, 22:18.

Comment

• Original inlägg av doffexD Visa Inlägg
            Ok!

Tack, då blir det en ny xbox snart då ^^.
            du rekomenderas dock att formatera hårddisken innan du börjar använda den på en ny Xbox 360
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Då har man kollat om man vart bannad både genom att koppla upp sig mot live och begära reparation.

Jag är inte bannad, kommer in på Xbox Live och kan beställa reparation.

Har en Premium flashad med iXtreme 1.6, har dock inte spelat live sen i våras, då har jag kört med 1.4 tror jag.

Har ALLTID varit väldigt noga med att checka spel med ABGX...
              | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

• Original inlägg av Janols Visa Inlägg
                Då har man kollat om man vart bannad både genom att koppla upp sig mot live och begära reparation.

Jag är inte bannad, kommer in på Xbox Live och kan beställa reparation.

Har en Premium flashad med iXtreme 1.6, har dock inte spelat live sen i våras, då har jag kört med 1.4 tror jag.

Har ALLTID varit väldigt noga med att checka spel med ABGX...
                koppla inte upp dig igen då förrän det är klart vad som orsaker bans. är det ixtreme så ligger du illa till om du fortsätter, oavsett hur bra backuper du har.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                  koppla inte upp dig igen då förrän det är klart vad som orsaker bans. är det ixtreme så ligger du illa till om du fortsätter, oavsett hur bra backuper du har.
                  Det är uppfattat!

Hur är det med att lira offline då (utan kabel i) ?.
                  Jag lirade förr alla möjliga releaser (ful-releaser etc) men när jag gick online körde jag endast verifierade, och som det ser ut verkar jag inte vara bannad.

Vad tror ni om att köra CoD:Mw2 med activate.iso offline medans man väntar på nytt fw ?.

Sen kanske rensa HDD, göra ny gamertag och endast spela verifierade releaser?
                  | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

• ABGX 1.0.2, stöd för wave 4.
                    ABGX 1.0.2 Download
                    Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

Comment

• Original inlägg av C-Baz Visa Inlägg
                      ABGX 1.0.2, stöd för wave 4.
                      ABGX 1.0.2 Download
                      direkt tanka istället för via crappy vänta satlänge sidor (direktlänk) http://luma.homelinux.net/abgx360_v1.0.2_setup.exe

Comment

• Original inlägg av C-Baz Visa Inlägg
                        ABGX 1.0.2, stöd för wave 4.
                        ABGX 1.0.2 Download
                        äntligen har den kommit!

nu väntar man bara på iXtreme LT
                        Google is your friend!

Comment

• Der är rekomenderat att man inte spelar på sin XBOX förrens den nya firmwaredn kommer om man idag kör IXtream? Men då menar man online antar jag? De e väll ingen fara att spela offline?

Comment

• Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
                            Der är rekomenderat att man inte spelar på sin XBOX förrens den nya firmwaredn kommer om man idag kör IXtream? Men då menar man online antar jag? De e väll ingen fara att spela offline?
                            Det är det nog ingen som vet helt 100.
                            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• måste man skriva in kontakt uppgifter å sånt när man ska begära reparation. det kan itne bli nåt problem eftersom jag är bannad?

Comment

• Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
                                måste man skriva in kontakt uppgifter å sånt när man ska begära reparation. det kan itne bli nåt problem eftersom jag är bannad?
                                du måste registrera konsollen först, ja, och när du registrerar den måste du skriva in kontakt uppgifter och vad för problem skulle det innebära? det är inte du som person som är bannad, utan din Xbox 360...
                                Google is your friend!

Comment

Working...
                                X