jag är inte bannad och har kollat mina spel sedan första början, alltså långt innan abgx360 trenden började, då xdvdmulleter gällde. har aldrig kört ett overifierat spel och allt fungerar fint. vi får se vad c4eva och gänget kommer fram till. möjligt det kan finnas en bugg i abgx360 för vissa saker, kanske inte. det kommer komma fram. men jag tror många blir bannade för att de inte alltid kollat sina releaser. före 2009 fanns det typ inte en käft som kollade sina backuper.. efter det började alla kolla.. då kanske det var försent. som sagt.. det märks vad som är orsaken. det skumma är alla de som blir bannade och bara ägt boxen en, två veckor.. men som sagt. det kommer ett svar.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jag har bara haft min konsol sedan maj och lusläste alla FAQ här och på andra ställen innan jag gjorde något alls. Jag har inte heller haft några "främmande" skivor i boxen, inga kompisar som tagit med sig sina spel eller något sånt, så jag känner mig 110 % säker på att jag gjort allt som man ska göra.Original inlägg av int21 Visa Inläggjag är inte bannad och har kollat mina spel sedan första början, alltså långt innan abgx360 trenden började, då xdvdmulleter gällde. har aldrig kört ett overifierat spel och allt fungerar fint. vi får se vad c4eva och gänget kommer fram till. möjligt det kan finnas en bugg i abgx360 för vissa saker, kanske inte. det kommer komma fram. men jag tror många blir bannade för att de inte alltid kollat sina releaser. före 2009 fanns det typ inte en käft som kollade sina backuper.. efter det började alla kolla.. då kanske det var försent. som sagt.. det märks vad som är orsaken. det skumma är alla de som blir bannade och bara ägt boxen en, två veckor.. men som sagt. det kommer ett svar.
Antingen så kan de kolla upp något som de inte kunnat kollat upp innan eller så är någon eller några av verifieringarna i abgx helt enkelt felaktiga.
Comment
-
ja, trusted uploaders kan vara en sak. förr krävdes det två separata uploaders för att verifiera ett spel, nu kan en trusted uploader ladda upp verifiering om h*n rippar det två gånger och allt stämmer. detta kan mycket väl vara en felande länk, tror dock inte det då det krävs mycket för att få en sådan position. vi får se helt enkelt, men ett möjligt scenario.Original inlägg av airosto Visa InläggJag har bara haft min konsol sedan maj och lusläste alla FAQ här och på andra ställen innan jag gjorde något alls. Jag har inte heller haft några "främmande" skivor i boxen, inga kompisar som tagit med sig sina spel eller något sånt, så jag känner mig 110 % säker på att jag gjort allt som man ska göra.
Antingen så kan de kolla upp något som de inte kunnat kollat upp innan eller så är någon eller några av verifieringarna i abgx helt enkelt felaktiga.
Comment
-
Det funkar inte att verifiera mitt FIFA 10 jag laddade ner nyss. Drog upp abgx som vanligt men nu fick jag att stelath inte kunde verifieras. Har haft detta problem förut och då berodde det på att det var en gammal version av abgx. Jag har inte använt abgx sen maj så jag undrar om det har kommit nån update sen dess. Om det beror på det, var hittar jag den?
Comment
-
du hittar den senaste här i tråden eller på www.abgx360.net abgx360.net är den ABSOLUT senaste, den på forumet kanske inte är up-to-date just nu då ny version kan släppas när som helstGoogle is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Comment
-
Jag har 2 kompisar som båda ganska nyligen köpt vars en xbox 360, jag är den som fixat spelen till dem genom abgx tack vare hjälpen man fått på forumet tidigare samt av int21.
Båda fick flash 1.6 som sin första och ända.
Det märkliga är den ena har enbart och då menar jag enbart lirat FIFA 10 som varit bränt och han är nu bannad, spelet verifierades i abgx.
Den andra har spelat 3 brända spel, Quantum of sollace, NHL 10 samt FIFA 10 alla verifierade.
Ingen har spelat spelen innan release och som sagt alla spel är kontrollerade.
Jag har själv samma spel och brukar lira dessa online innan jag drog utomlands, vilket var för drygt en månad sen nu och vad jag kan se på xbox.com när man ska beställa en ny reperation så är jag inte bannad, kan dem då med andra ord tagit folk som enbart lirat ett visst datum eller under en viss period, jag har som sagt haft min box mycket längre än dessa två och spelat betydligt fler spel. Kan till och med vara så att jag råkat spela något gammalt spel för länge sen som inte varit okej.
Comment
-
jag tror det är för tidigt att spekulera i hur ms lagt upp detta. jag tror att de kommer komma fram ett samband snart. vad som spekuleras är att updaten den 28e oktober gjorde mer än bara fixade krypteringstöd för det trådlösa. som du säkert märker verkar folk bli bannade genom att bara ha spelat ett fåtal titlar och i enstaka fall, ingen alls. detta är sjukt konstigt med tanke på att vid tidigare banvågar så har det inte varit i närheten av det som händer nu. tiden får visa... akta er för live med backuper tills det hela lugna ner sig är ett råd.Original inlägg av jimpa_84 Visa InläggJag har 2 kompisar som båda ganska nyligen köpt vars en xbox 360, jag är den som fixat spelen till dem genom abgx tack vare hjälpen man fått på forumet tidigare samt av int21.
Båda fick flash 1.6 som sin första och ända.
Det märkliga är den ena har enbart och då menar jag enbart lirat FIFA 10 som varit bränt och han är nu bannad, spelet verifierades i abgx.
Den andra har spelat 3 brända spel, Quantum of sollace, NHL 10 samt FIFA 10 alla verifierade.
Ingen har spelat spelen innan release och som sagt alla spel är kontrollerade.
Jag har själv samma spel och brukar lira dessa online innan jag drog utomlands, vilket var för drygt en månad sen nu och vad jag kan se på xbox.com när man ska beställa en ny reperation så är jag inte bannad, kan dem då med andra ord tagit folk som enbart lirat ett visst datum eller under en viss period, jag har som sagt haft min box mycket längre än dessa två och spelat betydligt fler spel. Kan till och med vara så att jag råkat spela något gammalt spel för länge sen som inte varit okej.
Comment
-
Dock ska tilläggas att jag blev bannad igår (blev troligen bannad tidigare men har ej anslutit till live före igår), utan att varit inloggad på Live på säkert en månad då jag haft fullt upp, och hade alltså aldrig uppdaterat min xbox innan jag blev bannad. Då jag blev bannad då jag testade network connection utan att ha hårddisken inkopplad så blev jag bannad innan xboxen försökte uppdatera. Updaten kan därför knappast vara den enda anledningen till ban.Original inlägg av int21 Visa Inläggjag tror det är för tidigt att spekulera i hur ms lagt upp detta. jag tror att de kommer komma fram ett samband snart. vad som spekuleras är att updaten den 28e oktober gjorde mer än bara fixade krypteringstöd för det trådlösa. som du säkert märker verkar folk bli bannade genom att bara ha spelat ett fåtal titlar och i enstaka fall, ingen alls. detta är sjukt konstigt med tanke på att vid tidigare banvågar så har det inte varit i närheten av det som händer nu. tiden får visa... akta er för live med backuper tills det hela lugna ner sig är ett råd.
Comment
-
vad hade du för FW när du blev bannad? 1.6? vad hade du för spelare? var den spoofad? om vi får all denna info från dig kanske det kan hjälpa oss lite mer i spekulationerna, vad som kan vara orsaken... juh mer info vi får juh lättare hittar man ett samband mellan alla bannade...Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Comment
-
Jag har en den första versionen av lite-on spelaren. Flashade den med 1,5 dagen då 1,5 släpptes (dvs. 23 december 2008), och uppdaterade seare till 1,6 då det kom och allt fler spel började använda wave 3. Jag har aldrig spoofat dvd läsaren. Har varit enligt mitt mått i alla fall väldigt försiktig på live och aldrig spelat över live med spel som inte varit verifierade genom abgx. Har dock skett att jag spelat spel som ej varit kontrollerade genom abgx, men dessa har jag alltid spelat offline med, dessa spel har jag heller aldrig installerat på hårdisken och dessa spel har alltid varit släppta i Sverige då jag spelat dem.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggvad hade du för FW när du blev bannad? 1.6? vad hade du för spelare? var den spoofad? om vi får all denna info från dig kanske det kan hjälpa oss lite mer i spekulationerna, vad som kan vara orsaken... juh mer info vi får juh lättare hittar man ett samband mellan alla bannade...
Det senast släppta spelet jag spelat på min konsol är Halo ODST, och inte Batman AA, som jag sa i en annan tråd. Har även testat Halo 3 skivan med alla DLC genom live ett fåtal gånger, den som följde med Halo ODST dvs. Detta var också det senaste spelet jag spelade över live. Har även spelat Batman AA på min konsol men detta var långt senare och har inte varit uppkopplad till live sedan jag spelade det.Last edited by Paddy; 2009-11-09, 14:05.
Comment
-
Jag blev bannad igår. Jag spelade över live med en kompis kvällen innan men när vi skulle spela igår så stod det att jag blivit bannad.
Som säkert många andra har jag inte direkt en orsak till att jag blev bannad. Det enda som jag kan komma på som kan ha med bannen att gör är att jag spelade NHL 10 LoCal release 1 vecka innan det släpptes. Jag hade då dragit ut nätverkskabeln innan jag satte igång spelet. Efter det vågade jag inte spela innan spelet släpptes för att en kompis sa att det loggades även fast man inte var uppkopplad mot live. Efter att ha läst denna tråd så verkade ju han ha fel. Men trots allt är jag bannad.
Är det nån som kan ha nån anledning varför jag blev bannad? Går säkert inte att säga men iaf. Jag har fw 1.6. Jag hade kört ison i abgx men minns inte exakt om det kunde bli verifierad.
Comment
-
Ok så jag flashade precis mitt xbox (fredags), har inte spelat något flashat spel än på boxen pga alla bans.
Så nu undrar jag om man kan få bort flashen ur xboxet på ngt sätt eller om jag går säker om jag aldrig lirar ett nerladdat spel på mitt flashade xbox.
Comment
-
Original inlägg av Jonas B Visa InläggOk så jag flashade precis mitt xbox (fredags), har inte spelat något flashat spel än på boxen pga alla bans.
Så nu undrar jag om man kan få bort flashen ur xboxet på ngt sätt eller om jag går säker om jag aldrig lirar ett nerladdat spel på mitt flashade xbox.
Säker kan ingen garantera att du är, men du är mycket säkrare än de som spelat ett brännt spel. Det går att återställa flashningen till orginal om du skulle vilja det, så länge du har någon annan dvd-läsare än Lite-on läsarna. Anledningen till att Lite-on inte går att återställa till orginal är för att orginal Firmwaren till Lite-on läsarna inte är släppta ( så länge jag inte är väldigt dåligt uppdaterad).
Comment

Comment