Okej, jag ska kika in lite mer på det. Jag har testat det men det verkar vara så jäkla komplicerat :P
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
det är inte så komplicerat, om du följer bild serierna som int21 har gjort (läs första inlägget) så ser du hur du ska göra, sedan låter du den bara stå o gå tills den är klar, och tittar då på resultatet... är allt grönt (i slutet) så är det en OK version
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Comment
-
när den blivit verifierad (den 18:e, kanske några dagar senare)Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Comment
-
glömmer att ta bort? varför vill du ta bort det i huvudtaget?!?! om du låter dom vara kvar så blir det automatiskt rätt layerbreak... tar du bort dom och ställt in fel layerbreak i inställningarna gör du en värdelös skiva
Google is your friend!
Comment
-
Jag läste att man skulle göra det förut :O, men då vet jag det :P, fast alla mina tidigare har blivit bra :O.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggglömmer att ta bort? varför vill du ta bort det i huvudtaget?!?! om du låter dom vara kvar så blir det automatiskt rätt layerbreak... tar du bort dom och ställt in fel layerbreak i inställningarna gör du en värdelös skiva
Comment
-
Det beror nog på att du ställt in i IMGBurn den layerbreak som ska användas
Google is your friend!
Comment
-
Okey! Gör det något om den står på båda ?Original inlägg av Swizzy Visa InläggDet beror nog på att du ställt in i IMGBurn den layerbreak som ska användas
Comment
-
Nope, det har ingen som helst betydelse
Google is your friend!
Comment
-
Hade en utbränd kopia av nya Batman-spelet och när jag körde den i abgx360 så fick jag DMI is unverified. Vad menas med det? Är den inte säker att spela?
PHP Kod:-------------------------------------------------------------------------------
\\//\\//\\//\\// _ |_ _ \ \/ /_ _ _ \\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
//\\//\\//\\//\\ (_||_)(_|/ /\ \_||_ | | //\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
------------------------_|------_||_||_|--v1.0.1-------[http://abgx360.net]----
Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving
Checking Game
ISO: "TSSTcorp CDDVDW SH-S223F SB00 (E:)"
Layerbreak: 1913760
Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd wave)
Files in ISO: 4, Folders in ISO: 0
Total bytes used: 21381120 (0.29%)
Game appears to have random padding
Checking default.xex
Original PE Filename: Default.exe
Original PE Timestamp: 2009/07/08 11:31:27
Game Name: Batman: Arkham Asylum
Developer: Rocksteady Studios Ltd
Publisher: EIDOS
Genre: Action/Adventure
Achievements: 47 Achievements totaling 1000 Gamerscore
XEX CRC = 13BDB659
XEX Media ID: 3E9C063C6FC6840D63BD3B94-4A2B74A4
Batman: Arkham Asylum
Region Code: 0xFFFFFFFF
Region Free!
Checking SS
Timestamp of Authoring: 2009/07/23 00:00:00
Timestamp of Mastering: 2009/08/02 08:56:38
SS CRC = ADA7D426 (RawSS = F6A4028E)
SS Media ID: 3E9C063C6FC6840D63BD3B94-4A2B74A4 (matches game)
SS looks valid
Checking DMI
Timestamp of Authoring: 2009/07/23 00:00:00 (matches SS)
DMI CRC = 73E4B69F
DMI Media ID: 3E9C063C6FC6840D63BD3B94-4A2B74A4 (matches game)
DMI looks valid
Checking PFI
PFI CRC = 2A4CCBD3
PFI matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)
Video partition found
Video CRC = 0E58FB9D (V0 = CF942E7B, V1 = 4809B37A)
Video partition matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)
Stealth check passed!
Starting Verification
Looking for ADA7D42613BDB659.ini in the online verified database
Server file ADA7D42613BDB659.ini no newer than local file - not retrieving
Using ADA7D42613BDB659.ini (341 bytes)
Video CRC matches
V0 CRC matches
V1 CRC matches
PFI CRC matches
DMI is unverified
SS CRC matches
Xex CRC matches
AnyDVD style corruption was not detected
Game CRC = 5F28B787 (matches)
Verification failed
Comment
-
Tjena!
Hade tänkt att spela Fable 2 GOTY READNFO XBOX360-WARG och Need for Speed Shift PAL XBOX360-GLoBAL men de inte har verifierats än. Finns det någon risk med att spela dessa offline? Tänkte ifall de kunde se något senare via mina achievements eller sparade filer? Kommer naturligtvis senare att bränna om ifall något behöver fixas.
Comment
-
det finns en viss risk för att boxen sparar data om spelen och skickar till MS när du sätter i kabeln igen, så vill du vara 100% säker så spelar du inte spel som INTE blivit verifieradeOriginal inlägg av Bungalow Visa InläggTjena!
Hade tänkt att spela Fable 2 GOTY READNFO XBOX360-WARG och Need for Speed Shift PAL XBOX360-GLoBAL men de inte har verifierats än. Finns det någon risk med att spela dessa offline? Tänkte ifall de kunde se något senare via mina achievements eller sparade filer? Kommer naturligtvis senare att bränna om ifall något behöver fixas.
vissa säger att den INTE skickar något alls såvida du inte har kabeln i, medans andra säger att den skickar info när du sätter i kabeln no mather what...
du får välja vilken sida du vill stå på, jag skulle välja att stå på den "säkra" sidan, alltså den sidan där dom säger att den skickar, då detta är mycket möjligt och det är mycket mycket säkrare att INTE testa sin lycka
Google is your friend!
Comment
-
gissa?Original inlägg av The Joker Visa InläggHade en utbränd kopia av nya Batman-spelet och när jag körde den i abgx360 så fick jag DMI is unverified. Vad menas med det? Är den inte säker att spela?
eftersom det står verification failed så är den inte ok, dmi måste patchas till en korrekt version.
Comment

Comment